Gå til innhold

Jomfru-ting

Gjest wonderinggirl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spurte kun om hva vi mente om det å være tjue og jomfru. Mer vet ikke jeg.

Og ja jeg synes sex er herlig med rett mann, men ikke med *hvemsomhelst* likssom.

Se forøvrig mitt svar til keinstein

Jeg forstår bare ikke hvorfor verken det ene eller det andre er flott.

Jeg var selv 19, og jeg synes ikke det er merkelig å være 20 og jomfru, men jeg forstår ikke bruken av ordet "flott".

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• keinstein

16

• hidi

13

• Orio

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*LOL* Eneste? Hvordan kan du vite det? Med en skilsmissestatistikk på 50%?

Dessuten - hva i all verden er "heldig" med å få et kvinnfolk som ikke vet opp eller ned på sex, i voksen alder? Håpløst, spør du meg. Nei, slikt er bare for svake menn som ikke takler tanken på at partneren har hatt et liv før dem.

"......................................"

kan da vel vite litt om sex selv om du ikke har hatt det før da....

Skrevet

jeg synes ikke det er rart i seg selv at en jente (eller en gutt) i 20-årene er jomfru. Noen blomstrer senere enn andre, andre bruker lengre tid på å finne en person de føler seg så trygg på at de vil ha sex med vedkommende.

Men jeg må innrømme at jeg hadde synes det var litt rart at noe fortalte meg at de var jomfru, bare for å si det.

For det er vel en privatsak er det ikke?.

Enig.

Skrevet

Jeg var selv 19, og jeg synes ikke det er merkelig å være 20 og jomfru, men jeg forstår ikke bruken av ordet "flott".

Jo, fordi jeg føler det er noe selvvalgt og dermed viser en bevisst holdning i forhold til seg selv og sin kropp.

Jeg er enslig for tiden, men jeg hopper ikke på en mann kun for sex og det er flott for meg og mine holdninger.

Veldig mange som reagerte på ordbruken kjempeflott.....

Skrevet

Jeg tenker på henne. Hun har kanskje gått glipp av noe. Jomfrudommen har ingen verdi i vår kultur. Jeg vil ikke ønske en jomfru til noe.

Jomfru = manglende erfaring.

Det tar mange år å bli trygg på seg selv for en kvinne, og jeg har ikke tid til å vente. Egoistisk?

Det kan jo hjelpe med kortere, intens trening også.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Oppfør deg som folk.

den var jo morsom da ;)

Skrevet

den var jo morsom da ;)

Mulig, men jeg har ikke bedt om noen kommentar på min person, og da sier vanlig høflighet at vi ikke gjør det. Unntatt hvis vi har noe hyggelig å skrive.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Ordet flott, i den sammenheng henger sikkert sammen med et gammeldags syn på dette med sex- at en skulle vente til en gifter seg.

Jeg synes ikke det høres "flott" ut å være jomfru lengst mulig. Selv om det selvfølgelig er bra for jenta at hun venter til _hun_ vil, og ikke lar noen evt presse seg til det.

Mange venter antagelig _altfor_ lenge med sex-debut av personlige problemer, og det er direkte trist...

Skrevet

Og du kaller meg agressiv......

he,he

Ja? Hvor har _jeg_ skrevet noe agressivt? At jeg sa at det går an å være saklig? Det er da hverken agressivt eller noe annet, pr.def.

"........................................"

Skrevet

Overhodet ikke. Er ikke agressiv heller, men følte du ikke ville godta mitt syn....

klem

Det er ikke snakke om å "godta" i utgangspunktet. Men det er klart - hvis du mener at en 25 gammel jomfru på noen slags måte er _bedre_ enn en 25 år ikke-jomfru, så godtar jeg ikke synet ditt. Og da har jeg nok mesteparten av verden med meg :-)

Skrevet

Hva er det som er "flott" med det, egentlig? Ikke at det er noe "galt" med det, men hva er "flott"? Du antyder jo da at det er bedre på en eller annen måte å være jomfru enn å ikke være det?

"........................................."

Du skal ikke debutere for tidlig, men heller ikke for sent. I mitt miljø var idealet rundt 18 år, 2. året på videregående. Ikke alle traff en god "kandidat" eller var klare på den tiden, men noen gjorde det allikevel. "Flott" er at de klarte å vente, i stedet for å skynde seg og bli ferdig med det, som en del av det å bli voksen.

Skrevet

Er det ikke gjerne sånn at folk flest tiltrekkes av jenter som er nogenlunde lik en selv utseendemessig?

Disse folka må jo i så fall være litt feilkobla.

*LOL*

Mulig? Jeg _tror_ ikke det gjelder meg :-)

"...................................."

Skrevet

Jeg har en datter på 13 år og om hun velger å vente med sex til hun er tjue er det flott. Velger hun å debutere tidligere så er det hennes valg og også flott.

Men i dette enormt sexfikserte samfunnet ville jeg være glad om hun ventet til hun følte seg moden nok, og ikke på grunnlag av press utenfra.

Hadde jeg hatt en datter ville jeg gjerne at hun skulle ventet til hun var tjue.

Skrevet

Det er ikke snakke om å "godta" i utgangspunktet. Men det er klart - hvis du mener at en 25 gammel jomfru på noen slags måte er _bedre_ enn en 25 år ikke-jomfru, så godtar jeg ikke synet ditt. Og da har jeg nok mesteparten av verden med meg :-)

om man tenker på kjønnsykdommer så er en 25 år gammal jomfru best. selv om ikke alle har sykdommer :P

Skrevet

Jo, fordi jeg føler det er noe selvvalgt og dermed viser en bevisst holdning i forhold til seg selv og sin kropp.

Jeg er enslig for tiden, men jeg hopper ikke på en mann kun for sex og det er flott for meg og mine holdninger.

Veldig mange som reagerte på ordbruken kjempeflott.....

Du leder tankene hen på religiøs eller seksuell moralisme. Å framstille jomfuer som forbilde for andre. Etter kvinnefrigjøringen er det opp til kvinnene selv, og ikke moralister. Ved å glorifisere jomfruer, sier du samtidig at du nedvurderer de som ikke er det.

Derfor reagerer jeg.

Skrevet

Du skal ikke debutere for tidlig, men heller ikke for sent. I mitt miljø var idealet rundt 18 år, 2. året på videregående. Ikke alle traff en god "kandidat" eller var klare på den tiden, men noen gjorde det allikevel. "Flott" er at de klarte å vente, i stedet for å skynde seg og bli ferdig med det, som en del av det å bli voksen.

Altså: Det er "flott" å ikke bli presset til noe man ikke er klar for etc. Men det er hverken "flott" eller "galt" i seg selv å være jomfru i en alder av 25.

Skrevet

Hadde jeg hatt en datter ville jeg gjerne at hun skulle ventet til hun var tjue.

Ale mødre vil vel det?

:-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Og hvorfor det?

Hvor gammel var du selv når du debuterte?

Skrevet

om man tenker på kjønnsykdommer så er en 25 år gammal jomfru best. selv om ikke alle har sykdommer :P

De aller fleste har faktisk _ikke_ kjønnssykdommer.

"......................................"

Skrevet

*LOL*

Mulig? Jeg _tror_ ikke det gjelder meg :-)

"...................................."

Altså: lik en selv som på samme nivå, ikke med skjegg og hår på brystet. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...