hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Du leder tankene hen på religiøs eller seksuell moralisme. Å framstille jomfuer som forbilde for andre. Etter kvinnefrigjøringen er det opp til kvinnene selv, og ikke moralister. Ved å glorifisere jomfruer, sier du samtidig at du nedvurderer de som ikke er det. Derfor reagerer jeg. Jeg ser ikke ned på jenter som debuterer tidligere. Hadde spørsmålet vært; jeg er 17 år og ikke jomfru, er det greit? Så hadde jeg også svart at det var kjempeflott, så lenge det var HENNES ønske. Skjønner ikke hva som er problemet.... 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Ordet flott, i den sammenheng henger sikkert sammen med et gammeldags syn på dette med sex- at en skulle vente til en gifter seg. Jeg synes ikke det høres "flott" ut å være jomfru lengst mulig. Selv om det selvfølgelig er bra for jenta at hun venter til _hun_ vil, og ikke lar noen evt presse seg til det. Mange venter antagelig _altfor_ lenge med sex-debut av personlige problemer, og det er direkte trist... Kanskje det er slik at ved et visst punkt så begynner kvinner å gå glipp av ting... Det punktet kan være ved ulike aldre for de ulike. Det trenger ikke ha noe med alder å gjøre. Ei jeg kjenner på 40 gjorde det med en for henne ukjent musiker bak i en buss da hun var 14. Hun syns det var -helt- OK, selv i dag. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg ser ikke ned på jenter som debuterer tidligere. Hadde spørsmålet vært; jeg er 17 år og ikke jomfru, er det greit? Så hadde jeg også svart at det var kjempeflott, så lenge det var HENNES ønske. Skjønner ikke hva som er problemet.... Så lenge det er hennes ønske. 0 Siter
Orio Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Altså: Det er "flott" å ikke bli presset til noe man ikke er klar for etc. Men det er hverken "flott" eller "galt" i seg selv å være jomfru i en alder av 25. "........................................" Nja, det er kanskje litt "sært" å være en 25 år gammel jomfru. Har du aldri hatt en kjæreste eller gjort noe dumt i fylla da? Og hvorfor ikke? Sitter du inne for deg selv hele tiden? Det er spørsmål jeg ville stilt meg selv. 0 Siter
hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så lenge det er hennes ønske. Ja, det har jo hele tiden vært poenget mitt! Hennes ønske! 0 Siter
Orio Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Og hvorfor det? Hvor gammel var du selv når du debuterte? Siste: hemmelig. Hvorfor? Blir jo ganske hypotetisk, jeg har ingen barn. En jente på 20 er helt klart mer moden enn en på 16, og vil derfor lettere kunne si fra om hva hun liker og ikke liker. Og jeg tror hun ville gjøre det like mye for sin egen skyld som for kjærestens og pga press fra venner. 0 Siter
Orio Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 *LOL* Eneste? Hvordan kan du vite det? Med en skilsmissestatistikk på 50%? Dessuten - hva i all verden er "heldig" med å få et kvinnfolk som ikke vet opp eller ned på sex, i voksen alder? Håpløst, spør du meg. Nei, slikt er bare for svake menn som ikke takler tanken på at partneren har hatt et liv før dem. "......................................" Det gir en unik sjanse til å utforske og eksperimentere når ikke begge parter går inn i forholdet med klare meninger om hva de liker og ikke liker. Og hvem vet, kanskje det er en jomfru med livlig fantasi? 0 Siter
hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Siste: hemmelig. Hvorfor? Blir jo ganske hypotetisk, jeg har ingen barn. En jente på 20 er helt klart mer moden enn en på 16, og vil derfor lettere kunne si fra om hva hun liker og ikke liker. Og jeg tror hun ville gjøre det like mye for sin egen skyld som for kjærestens og pga press fra venner. ÅH, du fornuftige mann! 0 Siter
Orio Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 ÅH, du fornuftige mann! Mann? Fornuftig: selvfølgelig. 0 Siter
hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Mann? Fornuftig: selvfølgelig. Og der forsvant siste rest.... *lol* 0 Siter
Gjest neve Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg tenker på henne. Hun har kanskje gått glipp av noe. Jomfrudommen har ingen verdi i vår kultur. Jeg vil ikke ønske en jomfru til noe. Jomfru = manglende erfaring. Det tar mange år å bli trygg på seg selv for en kvinne, og jeg har ikke tid til å vente. Egoistisk? Bare et spørsmål: om en 20-åring har hatt 10 ons, vil du da kalle henne/han erfaren? 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Altså: Det er "flott" å ikke bli presset til noe man ikke er klar for etc. Men det er hverken "flott" eller "galt" i seg selv å være jomfru i en alder av 25. "........................................" Jeg synes det er _flott_ med en moden, erfaren mann. Kunne ikke tenkt meg en jomfrumann i utgangspunktet. 0 Siter
Gjest hva er din alder, sånn ca.? Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg synes det er _flott_ med en moden, erfaren mann. Kunne ikke tenkt meg en jomfrumann i utgangspunktet. Just for the record, 0 Siter
hidi Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Jeg synes det er _flott_ med en moden, erfaren mann. Kunne ikke tenkt meg en jomfrumann i utgangspunktet. Den skriver under på! 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Just for the record, Det må du bare lure på! Det er sunt å fundere litt... 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Den skriver under på! 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 *LOL* Eneste? Hvordan kan du vite det? Med en skilsmissestatistikk på 50%? Dessuten - hva i all verden er "heldig" med å få et kvinnfolk som ikke vet opp eller ned på sex, i voksen alder? Håpløst, spør du meg. Nei, slikt er bare for svake menn som ikke takler tanken på at partneren har hatt et liv før dem. "......................................" Selv synes jeg ikke det er innbydende med menn som ikke husker hvor mange (Hvem) de har hatt sex med. Når de ikke husker navn eller hvem de er, er mannen uaktuell (for meg i alle fall). Men for all del, hver sin smak! 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det gir en unik sjanse til å utforske og eksperimentere når ikke begge parter går inn i forholdet med klare meninger om hva de liker og ikke liker. Og hvem vet, kanskje det er en jomfru med livlig fantasi? Hvis begge to er jomfru, så blir det litt annerledes. Men hva i all verden mener du med å gå inn med klare formeninger om hva man liker eller ikke liker? Hvordan kan det på noen som helst måte være _negativt_ å ha det? Hos enkelte så tyder dette imidlertid på en ganske patetisk "eiesyke", når man ikke tåler tanken på at andre har "vært der". Herregud, få huet ut av ræva, er alt jeg kan si til slikt. Hvor kommer denne 12-talls forestillingen om "skittenhet" fordi man ikke "ren" og "ubesudlet" av andre fra? Eller - hvordan er det mulig å være så ynkelig i vår moderne tid? "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Altså: lik en selv som på samme nivå, ikke med skjegg og hår på brystet. Heh-heh :-) Det er klart - når man velger partner (og ikke ons), så er det jo ikke så rart at man ønsker noen man er på bølgelengde med. "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.