Gå til innhold

Ett lettere liv på TVNorge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sint sint sint!!!!!

De er barn/ungdom...

Ei på 13 sier: "Jeg trener jo en del, kanskje noen av kg er muskler?"

"Nei!! Sier Kari Jacceson" "Du har en fettprosent på 45%. Det er farlig!

Hallo, hun er 13! Hun skal ikke trenge å vise dette på tv... Dette burde vært ordent opp på en prof måte..:((

*Sint*

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• Dory

5

• Adriana

4

• Elisabeth1365380359

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Der kom du meg i forkjøpet;)

Kanskje vi skal slå sammen innleggene våres?

Skrevet

Der kom du meg i forkjøpet;)

Kanskje vi skal slå sammen innleggene våres?

Hehe, der svarte vi samtidig også,,,;))

*Ler*

Skrevet

Enig med deg og Aviaana i at dette ikke er bra for de ungdommene som er med og jeg tenker at det ikke er bra for de ungdommene som ser på heller. Tenk så mange ungdom som ser på programmet og prøver å gå ned i vekt selv! Barn og ungdom skal sjelden slankes og skal det gjøres skal det gjøres i samarbeid med profesjonelle og på en mer "verdig" måte enn å bli vist frem på TV på den måten der.

Jeg reagerte veldig på noe Kari Jaquesson sa om at det viser seg at barn som blir satt på diett ikke utvikler mer spiseforstyrrelser enn andre. Hvor i all verden har hun dette fra??? Det er jo en av grunnene til at man ikke skal sette et barn på diett! Barn som settes på diett blir jo fortalt (direkte eller indirekte) at de ikke er bra nok og at kroppen deres ikke er pen. Klart at det må gjøre noe med kroppsbildet! Dessuten fratas de ofte muligheten til å kjenne etter selv når de er sultne og mette. Skjønner ikke hvor hun har denne holdningen fra!?

Phuuh... Det var litt frustrasjon fra meg ;-)

Skrevet

Tja. Jeg syntes ikke programmet var så ille jeg. For det første er det her en generasjon som omtrent har vokst opp med reality så de vet vel hva de går til.

Forfriskende å se at ikke overvekt alltid blir behandlet hovedsakelig som et psykologisk fenomen.Av og til er det faktisk så enkelt som å spise for mye og for lite disiplin.

De ungdommene virker også alle rimelig trygge og sikre og tror de vil tåle den påkjenningen.

Tvnorge vil nok følge vær-varsom plakaten. Og kari jaquessen er en person jeg tror er den rette til å lede dette konseptet.tough love.

Skrevet

Enig med deg og Aviaana i at dette ikke er bra for de ungdommene som er med og jeg tenker at det ikke er bra for de ungdommene som ser på heller. Tenk så mange ungdom som ser på programmet og prøver å gå ned i vekt selv! Barn og ungdom skal sjelden slankes og skal det gjøres skal det gjøres i samarbeid med profesjonelle og på en mer "verdig" måte enn å bli vist frem på TV på den måten der.

Jeg reagerte veldig på noe Kari Jaquesson sa om at det viser seg at barn som blir satt på diett ikke utvikler mer spiseforstyrrelser enn andre. Hvor i all verden har hun dette fra??? Det er jo en av grunnene til at man ikke skal sette et barn på diett! Barn som settes på diett blir jo fortalt (direkte eller indirekte) at de ikke er bra nok og at kroppen deres ikke er pen. Klart at det må gjøre noe med kroppsbildet! Dessuten fratas de ofte muligheten til å kjenne etter selv når de er sultne og mette. Skjønner ikke hvor hun har denne holdningen fra!?

jaja.

i dag vet vi at det å slanke seg for en begrenset periode ikke funker.

Det må livstilsendringer til. Likevel så er begrepene diett og slanking så innarbeidet at de likevel brukes om det å innføre livstilsendring.

Barn som endrer kostholdet sitt tror jeg neppe er mer utsatt for spiseforstyrrelser enn det andre er.

Skrevet

Tja. Jeg syntes ikke programmet var så ille jeg. For det første er det her en generasjon som omtrent har vokst opp med reality så de vet vel hva de går til.

Forfriskende å se at ikke overvekt alltid blir behandlet hovedsakelig som et psykologisk fenomen.Av og til er det faktisk så enkelt som å spise for mye og for lite disiplin.

De ungdommene virker også alle rimelig trygge og sikre og tror de vil tåle den påkjenningen.

Tvnorge vil nok følge vær-varsom plakaten. Og kari jaquessen er en person jeg tror er den rette til å lede dette konseptet.tough love.

Hehe, tror du virkelig at TVN følger "Vær varsom"-plakaten?

Skrevet

Hehe, tror du virkelig at TVN følger "Vær varsom"-plakaten?

forøvrig overasker det meg ikke i det hele tatt at DOL raser av tvnorges kyniske utnytting av sårbare barn med overvekt som sikkert vil bli psykiske vrak av dette , egentlig har de spiseforstyrrelser og burde få psykologisk hjelp... .*ironi

Vi har jo hatt Internatet og flere andre såkalte dokudramaer.Til og med statskanalens dokudrama om tenåringer. og Margaret Olin sin film ungdommens råskap. Ser ikke at TV-norge sitt konsept er noe verre eller bedre.

Skrevet

forøvrig overasker det meg ikke i det hele tatt at DOL raser av tvnorges kyniske utnytting av sårbare barn med overvekt som sikkert vil bli psykiske vrak av dette , egentlig har de spiseforstyrrelser og burde få psykologisk hjelp... .*ironi

Vi har jo hatt Internatet og flere andre såkalte dokudramaer.Til og med statskanalens dokudrama om tenåringer. og Margaret Olin sin film ungdommens råskap. Ser ikke at TV-norge sitt konsept er noe verre eller bedre.

Ungdommene som ble plukket ut til å være med på Internatet ble ikke valgt fordi det var noe "galt" med kroppen deres. Fokuset var et helt annet. Det var rettet mot skole og atferd, ikke kropp.

Dessuten synes jeg Kari sender ut et feil budskap til ungdom og foreldre når hun sier at det ikke skader å slanke barn. Jeg har aldri hørt noen si det før. Så det er ikke bare de 6 som er med i programmet som kan bli negativt påvirket.

tzatziki1365380058
Skrevet

"Forfriskende å se at ikke overvekt alltid blir behandlet hovedsakelig som et psykologisk fenomen.Av og til er det faktisk så enkelt som å spise for mye og for lite disiplin.

"

Jeg synes det er forfriskende å se når overvekt faktisk BLIR behandlet som et psykologisk problem. Det er da virkelig veldig sjelden i forhold til de gangene det blir behandlet som et "spise for mye og for lite disiplin" - problem. Det er kanskje litt på endring nå, og i så fall er det jammen på tide.

Hvilken verden oppholder du deg i?

Skrevet

Ungdommene som ble plukket ut til å være med på Internatet ble ikke valgt fordi det var noe "galt" med kroppen deres. Fokuset var et helt annet. Det var rettet mot skole og atferd, ikke kropp.

Dessuten synes jeg Kari sender ut et feil budskap til ungdom og foreldre når hun sier at det ikke skader å slanke barn. Jeg har aldri hørt noen si det før. Så det er ikke bare de 6 som er med i programmet som kan bli negativt påvirket.

Det er skadelig for barn å være overvektig.

Hva hvis hun brukte ordvalget å endre livstil da. Jeg er uansett overbevist om at det var det hun mente. Slanking og diett og alt det er så innarbeidede ord som brukes fortsatt , selv om de aller fleste i dag vet at det betyr å endre livstilen som er med på å gjøre at man blir overvektig.

Skrevet

"Forfriskende å se at ikke overvekt alltid blir behandlet hovedsakelig som et psykologisk fenomen.Av og til er det faktisk så enkelt som å spise for mye og for lite disiplin.

"

Jeg synes det er forfriskende å se når overvekt faktisk BLIR behandlet som et psykologisk problem. Det er da virkelig veldig sjelden i forhold til de gangene det blir behandlet som et "spise for mye og for lite disiplin" - problem. Det er kanskje litt på endring nå, og i så fall er det jammen på tide.

Hvilken verden oppholder du deg i?

på DOL :P

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg ble litt hissig da jeg så dette programmet. Syns Kari var spydig og ekkel med de stakkars ungdommene til tider.

Mange barn og ungsommer trenger nok å lære seg et sunnere kosthold, men jeg tror ikke dette er rette måten å gjøre det på.

Syns det var vondt da han ene gutten begynte å gråte under intervjuvet...

Liker ikke denne Kari damen!!!

Skrevet

Helt uenig med deg - min fjortenåring satt og var SÅ misunnelig! - DET er verre å bli kalt "stranda hval" på skolen. Man kan jo virkelig lære noe av dette programmet -og det er fint at Kari er så rett fram og nådeløs - det er jo misforstått "snillhet" fra oss foreldre som har gjort unga sånn - og DET er da verre?

Skrevet

Helt enig med deg -det er tull at man ikke skal kunne rettlede unge folk. Han sa jo selv, han som hadde astma - at han brukte det mest som en unnskyldning for at han så ut som han gjorde - og for å slippe å bevege seg.

Skrevet

Det finnes vel ikke noe mer verdig enn å komme seg vekk fra dataspill og MSN et par timer og røre på seg?

Skrevet

Helt uenig med deg - min fjortenåring satt og var SÅ misunnelig! - DET er verre å bli kalt "stranda hval" på skolen. Man kan jo virkelig lære noe av dette programmet -og det er fint at Kari er så rett fram og nådeløs - det er jo misforstått "snillhet" fra oss foreldre som har gjort unga sånn - og DET er da verre?

Jeg har ikke så mye imot et slikt konsept hvor ungdommer reiser bort for å lære om kosthold og å møte likesinnede.

Det er mediaeksponeringen jeg synes er ille med dette.

Skrevet

jaja.

i dag vet vi at det å slanke seg for en begrenset periode ikke funker.

Det må livstilsendringer til. Likevel så er begrepene diett og slanking så innarbeidet at de likevel brukes om det å innføre livstilsendring.

Barn som endrer kostholdet sitt tror jeg neppe er mer utsatt for spiseforstyrrelser enn det andre er.

jeg er enig med det i det at barn som settes på diett eller gjennomgår en kosthold eller livsstilsendring ikke er utsatt for mer spiseforstyrrelser enn andre.

Det er jo i hodet en spiseforstyrrelse sitter. Det er den dårlige selvfølelsen som har mesteparten av skylda her. Om selvfølelsen er i orden ser jeg ikke noe i veien for at man kan endre på kostholdet til et barn/ungdom som er veldig overvektig. Men det er jo selvsagt et spørsmål om hvordan man går frem.

Og tv-eksponering synes jeg IKKE er veien å gå.

Skrevet

synes det er helt topp! Tror mange trenger tips/ opplæring og den motivasjonen et slikt program gir:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...