Gå til innhold

telefonselgere

Gjest reis til h.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gammel vane vond å venne :) Desuten har jeg en meget gunstig ordning.

Men skal love deg at en selger driter i om jeg sier opp eller ikke, det går ikke ut over provisjonen hans.

Ja, du bestemmer jo selvsagt om du gidder det (Telenor) selv. Dersom avtalen din er så gunstig at det veier opp for all irritasjonen ELLERS rundt telenor, så skjønner jeg at du syns det er verdt det. ;) JEg har for øvrig ikke helt peiling på priser & service når det gjelder bedrifts-delen.

Har nettopp bytta fra telenor til tele2 (mob), og fasttlf har jeg bytta for et par år siden, til Briiz. Funker veldig bra det.

Internett er (enn så lenge) Telenor, men jeg skal snart flytte, og da skal det ordnes opp i. Blir ikke til Telenors fordel akkurat. :)

Skrevet

Ja, du bestemmer jo selvsagt om du gidder det (Telenor) selv. Dersom avtalen din er så gunstig at det veier opp for all irritasjonen ELLERS rundt telenor, så skjønner jeg at du syns det er verdt det. ;) JEg har for øvrig ikke helt peiling på priser & service når det gjelder bedrifts-delen.

Har nettopp bytta fra telenor til tele2 (mob), og fasttlf har jeg bytta for et par år siden, til Briiz. Funker veldig bra det.

Internett er (enn så lenge) Telenor, men jeg skal snart flytte, og da skal det ordnes opp i. Blir ikke til Telenors fordel akkurat. :)

Prøvde NetCom for en stund siden, samma gørra der :)

Problemet er at om jeg bytter vil jeg få fler, ikke færre slike henvendelser.

Skrevet

Prøvde NetCom for en stund siden, samma gørra der :)

Problemet er at om jeg bytter vil jeg få fler, ikke færre slike henvendelser.

ah, da bør du bli ved din lest!! Man vet hva man har, men ikke hva man får! :-S

Gjest ukjent i dag ja
Skrevet

Mange systemer er slik at de ringer flere telefonnummer samtidig og stopper når en av dem blir svart på. osv...

Telefonsalg er ikke en jobb som mange tar som sistevalg. Det er en jobb man faktisk kan tjene utrolig mye penger på. Det går mye på provisjonsalg og noen av de beste selgere har timelønner på over 200,- og oppover!!

Det er utrolig mange folk som handler på telefonsalg hvis de får tilbudet på riktig vare som de er interessert i.

Både fasttlf. og mobiltlf. blir oppringt. Og ønsker du ikke å høre noe fra telefonsalg, ja da har vi noe som heter brønnøysundregister. Og der må begge nummer settes inn som reservert. Enkelt og greit, og seriøse bedrifter får vaska lister stadig vekk slik at man ikke skal ringe til de som har reservert seg. Men glipper kan skje og da kan du be selger om å slette navnet ditt fra deres register mens du snakker med dem.

Skrevet

Mange systemer er slik at de ringer flere telefonnummer samtidig og stopper når en av dem blir svart på. osv...

Telefonsalg er ikke en jobb som mange tar som sistevalg. Det er en jobb man faktisk kan tjene utrolig mye penger på. Det går mye på provisjonsalg og noen av de beste selgere har timelønner på over 200,- og oppover!!

Det er utrolig mange folk som handler på telefonsalg hvis de får tilbudet på riktig vare som de er interessert i.

Både fasttlf. og mobiltlf. blir oppringt. Og ønsker du ikke å høre noe fra telefonsalg, ja da har vi noe som heter brønnøysundregister. Og der må begge nummer settes inn som reservert. Enkelt og greit, og seriøse bedrifter får vaska lister stadig vekk slik at man ikke skal ringe til de som har reservert seg. Men glipper kan skje og da kan du be selger om å slette navnet ditt fra deres register mens du snakker med dem.

Noen ringer på sider fra telefonkatalogen. Så da finnes det ikke noen "bedriftens lister" du kan be om å bli slettet fra.

I disse tilfellene vaskes listene manuelt (en skikkelig dri*'**'jobb, spør du meg!) før man kan begynne å ringe. Da sier det seg selv at glipper kan skje.

Ikke alle er like flinke til jevnlig å kjøpe reservasjonslister fra Brønnøysund heller.

Skrevet

NOen av de som jobber i den bransjen syns det er et helvete å plage folk sånn, men de har ganske enkelt ikke noe valg. Jeg kjenner ei dame som er godt over 50 og var arbeidsledig. Hun fikk ganske enkelt ikke jobb fordi hun var for gammel. Aetat fikset henne jobb som telefonselger, og hun måtte ta jobben om hun skal klare å betale husleia.

Hun hater å få kjeft hver eneste dag fra folk hun ringer opp.

Vær snill og gi de et høflig nei i stedet for å skjelle de ut. Det er oppdargsgiverne som trenger kjeften ikke de som ringer.....

Skrevet

Ikke jeg heller. Iallefall ikke når det er skjult nummer.. Når jeg tenker meg om så er det mange nå som har nummere som ser vanlige ut. Som om det er privatpersoner som ringer deg. Sleipinger!!

Du kan jo ikke klage på at telefonnumrene "ser vanlige ut da". Grunnen til at det vises telefonnummer når selgerne ringer, er fordi det ikke lenger er lov til å ringe med skjult nummer. Dette fordi kunden skal ha mulighet til å ringe opp igjen til dem. Og da MÅ det jo være et "vanlig nummer" slik at kunden ikke må betale dyre dommer for å ringe tilbake. Av alle ting å klage på når det gjelder telefonselgere, synes jeg denne var den dummeste...

Skrevet

Du kan jo ikke klage på at telefonnumrene "ser vanlige ut da". Grunnen til at det vises telefonnummer når selgerne ringer, er fordi det ikke lenger er lov til å ringe med skjult nummer. Dette fordi kunden skal ha mulighet til å ringe opp igjen til dem. Og da MÅ det jo være et "vanlig nummer" slik at kunden ikke må betale dyre dommer for å ringe tilbake. Av alle ting å klage på når det gjelder telefonselgere, synes jeg denne var den dummeste...

Er det ikke lov? Har stadig telefonselgere på mobilen som ringer med skjult nr. de ringer også til fasttelefoner med skjult nr fortsatt

Skrevet

Er det ikke lov? Har stadig telefonselgere på mobilen som ringer med skjult nr. de ringer også til fasttelefoner med skjult nr fortsatt

Nei, det er visst ikke lov. De aller fleste viser derfor nummer når de ringer nå, men selvfølgelig vil de noe mer useriøse fortsette med praksisen med skjult nr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...