Gjest At det går an! Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 http://www.nettavisen.no/verden/article737831.ece "Om et voldtektsoffer ikke klarer å fremvise fire mannlige vitner til overgrepet, kan hun derfor selv dømmes til døden for utroskap." Sjokkerende! Og disse ekstremistene slipper vi inn i det trygge gode landet vårt? Man kan bli rasist av mindre, jeg skjønner de som reagerer på slikt svineri. Jeg skriver disse, fordi flertallet i pakistan er imot lovendring. Hvorfor skal akkurat de som kommer hit til Norge ha et annet syn på det enn flesteparten av innbyggerne i sitt opprinnelsesland? det tror jeg ikke, da skulle det treffe på bra. De er nok stort sett samme ulla, og de følger den samme djevelske og ekstremt kvinnefiendtlige religionen. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 fysj! skremmende lesning. leste ikke linken da, men mener det må være srore regionale forskjeller- landsbygda er jo alltids mer bakstrebersk og ekstrem i fht tradisjoner. og det kan da heller ikke være stort flertall for å opprettholde en slik praksis??? 0 Siter
Gjest At det går an! Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 fysj! skremmende lesning. leste ikke linken da, men mener det må være srore regionale forskjeller- landsbygda er jo alltids mer bakstrebersk og ekstrem i fht tradisjoner. og det kan da heller ikke være stort flertall for å opprettholde en slik praksis??? Du får ta deg tid til å lese linken da, det står der. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er vel et stort flertall av mannlig befolkning der også, og det er nok de som vil ha den gamle loven slik at de kan dømme kvinner til døden... Ja, her er det lett å bli rasist, ikke for hudfarge, men for kultur! Slikt pakk ønsker man ikke inn i vårt land. I femtiden kommer jeg til å stemme Frp!! basta! 0 Siter
Gjest issska Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 hvem i faen er det som blir voldtatt mens 4 mannlige vitner ser på... da er de vel medskyldige nærmest og vil vel ikke vitne for offeret... å gud hva i faen feiler de folka der. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Du får ta deg tid til å lese linken da, det står der. javeldah! sånn mas... ;-) 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er vel et stort flertall av mannlig befolkning der også, og det er nok de som vil ha den gamle loven slik at de kan dømme kvinner til døden... Ja, her er det lett å bli rasist, ikke for hudfarge, men for kultur! Slikt pakk ønsker man ikke inn i vårt land. I femtiden kommer jeg til å stemme Frp!! basta! er det det som blir konklusjonen din? frp har jo en helhetlig politikk, selv om de har spesialisert seg på fremmedfrykt. jeg stemmer ikke fram dem i norge selv om det finnes syke lover i et annet land. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 hvem i faen er det som blir voldtatt mens 4 mannlige vitner ser på... da er de vel medskyldige nærmest og vil vel ikke vitne for offeret... å gud hva i faen feiler de folka der. Hva som er galt med dem? De er en gjeng tvangsnevrotikere med sadistiske og maktsyke tendenser. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 "og de følger den samme djevelske og ekstremt kvinnefiendtlige religionen" Ah, men dette er vel kultur og ikke religion? Ellers er jeg selvfølgelig enig i at den typen kultur som hersker i store deler av bl.a pakistan er en "djevelsk" ukultur, som hverken fortjener aksept eller respekt. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 er det det som blir konklusjonen din? frp har jo en helhetlig politikk, selv om de har spesialisert seg på fremmedfrykt. jeg stemmer ikke fram dem i norge selv om det finnes syke lover i et annet land. Der er jeg faktisk enig med deg. FrP har altfor usympatisk politikk på andre områder til at jeg vil stemme på dem, selv om jeg er enig med dem i innvandringsspørsmål. "............................................" 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det må 2 mannlige eller 4 kvinnelige vitner til. Et kvinnelig vitne teller bare som et halvt. Absurd? Bare vent til neste innfall disse uhyggelige folkene får. 90% av kvinnene som sitter i fengsel i Paksitan er anklaget for utroskap eller umoral. Halvparten av de ca 1000 kvinnene som myrdes hvert år for utroskap, er bare halvparten "skyldige", de andre myrdes pga rykter. Bare rykter er nok til å utløse drap. Og manglende medgift. Hvis faren ikke betaler (nok) blir dattereen drept. Brent i hjel med parafin. det skal angivelig være parafinovnene som eksploderer. Men parafinovnene kan ikke eksplodere uten "hjelp". I Tyrkia blir slike kvinner nå tvunget til å ta rottegift, og familien sier da at de har begått selvmord. Dette fordi rettsvesenet nå har begynt å dømme folk til livsvarig for kvinnedrap. I f eks Palestina blir jentebabyer drept fremdeles. Å få jenter regnes som en ulykke for familien. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Så det er vel nesten garantert at man ikke anmelder voldtekt der om man er kvinne. Fritt fram kalles det. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det må 2 mannlige eller 4 kvinnelige vitner til. Et kvinnelig vitne teller bare som et halvt. Absurd? Bare vent til neste innfall disse uhyggelige folkene får. 90% av kvinnene som sitter i fengsel i Paksitan er anklaget for utroskap eller umoral. Halvparten av de ca 1000 kvinnene som myrdes hvert år for utroskap, er bare halvparten "skyldige", de andre myrdes pga rykter. Bare rykter er nok til å utløse drap. Og manglende medgift. Hvis faren ikke betaler (nok) blir dattereen drept. Brent i hjel med parafin. det skal angivelig være parafinovnene som eksploderer. Men parafinovnene kan ikke eksplodere uten "hjelp". I Tyrkia blir slike kvinner nå tvunget til å ta rottegift, og familien sier da at de har begått selvmord. Dette fordi rettsvesenet nå har begynt å dømme folk til livsvarig for kvinnedrap. I f eks Palestina blir jentebabyer drept fremdeles. Å få jenter regnes som en ulykke for familien. "I f eks Palestina blir jentebabyer drept fremdeles. Å få jenter regnes som en ulykke for familien." Hold tunga rett i munnen nå, og ikke bland kortene. Drap på jentebarn gjøres alle steder i verden hvor man har en "på landsbyga"-sivilasjon som ligger hundrevis av år tilbake i utviklingen sammenliknet med siviliserte steder. I Kina er dette veldig utbredt. Når du så tar i betraktning at andre steder er f.eks. (som du nevner) Pakistan og Palestina, så er årsaken åpenbar. Det er områder hvor den eneste muligheten en familie har til å overleve, er sønner som kan arbeide. Døtre kan ikke selges hvis ingen vil kjøpe. Nei, jeg unnskylder det selvfølgelig ikke. Men det har overhodet ingenting med islam å gjøre. "........................................" 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 "I f eks Palestina blir jentebabyer drept fremdeles. Å få jenter regnes som en ulykke for familien." Hold tunga rett i munnen nå, og ikke bland kortene. Drap på jentebarn gjøres alle steder i verden hvor man har en "på landsbyga"-sivilasjon som ligger hundrevis av år tilbake i utviklingen sammenliknet med siviliserte steder. I Kina er dette veldig utbredt. Når du så tar i betraktning at andre steder er f.eks. (som du nevner) Pakistan og Palestina, så er årsaken åpenbar. Det er områder hvor den eneste muligheten en familie har til å overleve, er sønner som kan arbeide. Døtre kan ikke selges hvis ingen vil kjøpe. Nei, jeg unnskylder det selvfølgelig ikke. Men det har overhodet ingenting med islam å gjøre. "........................................" Det er kultur. Men også religion. Islam er hva muslimer sier og gjør i dag. Reis til palestina idag, da kan du hente en kone. Du fra vesten får tilbud på gata av tilslørte jenter, en lapp i hånda om å møte i et hus, der får du se henne under sløret og snakke. Perfekt engelsk som regel. Og etter sigende smellvakre. Så ordner hun alt hvis hun får komme til vesten eller Israel. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Det er kultur. Men også religion. Islam er hva muslimer sier og gjør i dag. Reis til palestina idag, da kan du hente en kone. Du fra vesten får tilbud på gata av tilslørte jenter, en lapp i hånda om å møte i et hus, der får du se henne under sløret og snakke. Perfekt engelsk som regel. Og etter sigende smellvakre. Så ordner hun alt hvis hun får komme til vesten eller Israel. "Så ordner hun alt hvis hun får komme til vesten eller Israel." Ojsann! Er ikke alle muslimer jødehatere, da? Jfr. bl.a din påstand, mener jeg? Her var det noe som ikke rimte helt, gitt...:-) Hvis hele islam er jødehatende, så er det vel lite trolig at islam i seg selv vil sende kvinnene sine inn blant jødene? Eller kan det kanskje være at den vanlige palestiner i gata ikke nødvendigvis har noe forhold til jøder eller ikke-jøder...? Nææææææhhhh. "......................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 "Så ordner hun alt hvis hun får komme til vesten eller Israel." Ojsann! Er ikke alle muslimer jødehatere, da? Jfr. bl.a din påstand, mener jeg? Her var det noe som ikke rimte helt, gitt...:-) Hvis hele islam er jødehatende, så er det vel lite trolig at islam i seg selv vil sende kvinnene sine inn blant jødene? Eller kan det kanskje være at den vanlige palestiner i gata ikke nødvendigvis har noe forhold til jøder eller ikke-jøder...? Nææææææhhhh. "......................................." Jeg har antatt og hørt ca halvparten av folk i gatene støtter terror mot Israel. Men alle er det ikke. Det er 1 mill arabere inne i Israel som bor og arbeider der. 0 Siter
Goliath Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "og de følger den samme djevelske og ekstremt kvinnefiendtlige religionen" Ah, men dette er vel kultur og ikke religion? Ellers er jeg selvfølgelig enig i at den typen kultur som hersker i store deler av bl.a pakistan er en "djevelsk" ukultur, som hverken fortjener aksept eller respekt. "........................................." Kultur og religion er som regel to sider av samme sak i et sterkt religiøst land/folk. 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Koranen står til gjengjeld veldig sterkt i pakistans kultur. Har du undersøkt hva denne sier om voldtekt? Jeg tror ikke det går an å ha et snevert syn "mediasyn", når vi går inn og kritiserer andres land sin måte å styre landet på. Selv skal vi ikke langt tilbake i kristen historie i Norge, der det var kvinnens plikt å stille med seksuelle tjenester når mannen hadde lyst. Men heldigvis for alle land, ser det ut som om ting utvikler seg sakte men sikkert. Både Norge og Pakistan. 0 Siter
flisa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 det har jo ikke noe med rasisme å gjøre å ikke like en sånn kultur da. 0 Siter
flisa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Koranen står til gjengjeld veldig sterkt i pakistans kultur. Har du undersøkt hva denne sier om voldtekt? Jeg tror ikke det går an å ha et snevert syn "mediasyn", når vi går inn og kritiserer andres land sin måte å styre landet på. Selv skal vi ikke langt tilbake i kristen historie i Norge, der det var kvinnens plikt å stille med seksuelle tjenester når mannen hadde lyst. Men heldigvis for alle land, ser det ut som om ting utvikler seg sakte men sikkert. Både Norge og Pakistan. ...som du sa - man må langt tilbake i tid. Vi har kommet lenger.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.