flisa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg har antatt og hørt ca halvparten av folk i gatene støtter terror mot Israel. Men alle er det ikke. Det er 1 mill arabere inne i Israel som bor og arbeider der. Den halvparten er sikkert alle mennene 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Koranen står til gjengjeld veldig sterkt i pakistans kultur. Har du undersøkt hva denne sier om voldtekt? Jeg tror ikke det går an å ha et snevert syn "mediasyn", når vi går inn og kritiserer andres land sin måte å styre landet på. Selv skal vi ikke langt tilbake i kristen historie i Norge, der det var kvinnens plikt å stille med seksuelle tjenester når mannen hadde lyst. Men heldigvis for alle land, ser det ut som om ting utvikler seg sakte men sikkert. Både Norge og Pakistan. Tullprat. Å ikke kunne kritisere pur ondskap er en av de største forbrytelsene enkelte PK-ere forsøker å påføre hele menneskeheten. Et slikt styre, en slik lovgivning, fortjener overhodet ingen respekt eller aksept Og kom ikke med at det var sånn og sånn i Norge for 500 år siden. Det er totalt irrelevant, all den tid det er lenge siden det endret seg her. Og Pakistan (f.eks) er IKKE i utvikling i positiv retning, desverre. Konservativ og islamittisk islam brer om seg, og øker i skremmene grad. Du skal jaggu være rimelig kvinnefientlig og menneskefientlig i det hele og det store, for å kunne sitte å mene at vi ikke skal fordømme noe sånt som dette. Vi har all moralsk _plikt_ til å både fordømme og gjøre motstand mot det. ".........................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Den halvparten er sikkert alle mennene Hadde kvinnene fått bestemme, ville nok alt bli meget roligere, men sikkert mer lokal krangel. Det er best når kvinnfolk ikke kan se hverandre har jeg sett. Ute av syne ute av sinn. Jeg hørte nettopp en tirade fra en om alle bimboene som la fram været. Rivalisering? Je ba henne la være å se på dem. 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tullprat. Å ikke kunne kritisere pur ondskap er en av de største forbrytelsene enkelte PK-ere forsøker å påføre hele menneskeheten. Et slikt styre, en slik lovgivning, fortjener overhodet ingen respekt eller aksept Og kom ikke med at det var sånn og sånn i Norge for 500 år siden. Det er totalt irrelevant, all den tid det er lenge siden det endret seg her. Og Pakistan (f.eks) er IKKE i utvikling i positiv retning, desverre. Konservativ og islamittisk islam brer om seg, og øker i skremmene grad. Du skal jaggu være rimelig kvinnefientlig og menneskefientlig i det hele og det store, for å kunne sitte å mene at vi ikke skal fordømme noe sånt som dette. Vi har all moralsk _plikt_ til å både fordømme og gjøre motstand mot det. ".........................................." Prøve deg som fredmekler du. Du og Hagen, blir sikkert suksè. 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 ...som du sa - man må langt tilbake i tid. Vi har kommet lenger.... Vi har det, heldigvis. Ikke mange land internasjonalt som aksepterer og godtar at folket spiller med så løse strenger. I israel, algerie ble jeg nektet inngang i kirker og enkelte offetntlige steder pga at jeg hadde bare overarmer/singlet. 0 Siter
Velouria Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Kultur og religion er som regel to sider av samme sak i et sterkt religiøst land/folk. Vel, omskjæring av kvinner har ikke noe med religion å gjøre i det hele tatt. Kun kultur. 0 Siter
keinstein Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tullprat. Å ikke kunne kritisere pur ondskap er en av de største forbrytelsene enkelte PK-ere forsøker å påføre hele menneskeheten. Et slikt styre, en slik lovgivning, fortjener overhodet ingen respekt eller aksept Og kom ikke med at det var sånn og sånn i Norge for 500 år siden. Det er totalt irrelevant, all den tid det er lenge siden det endret seg her. Og Pakistan (f.eks) er IKKE i utvikling i positiv retning, desverre. Konservativ og islamittisk islam brer om seg, og øker i skremmene grad. Du skal jaggu være rimelig kvinnefientlig og menneskefientlig i det hele og det store, for å kunne sitte å mene at vi ikke skal fordømme noe sånt som dette. Vi har all moralsk _plikt_ til å både fordømme og gjøre motstand mot det. ".........................................." Etter mine bøker, så har det vært en fryktelig skam og grunn til blodhevn å voldta eller mishandle kvinner - i mange hundre år, og enda lenger i Norge og Sverige. Hvis vi ser bort fra treller. 0 Siter
keinstein Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tullprat. Å ikke kunne kritisere pur ondskap er en av de største forbrytelsene enkelte PK-ere forsøker å påføre hele menneskeheten. Et slikt styre, en slik lovgivning, fortjener overhodet ingen respekt eller aksept Og kom ikke med at det var sånn og sånn i Norge for 500 år siden. Det er totalt irrelevant, all den tid det er lenge siden det endret seg her. Og Pakistan (f.eks) er IKKE i utvikling i positiv retning, desverre. Konservativ og islamittisk islam brer om seg, og øker i skremmene grad. Du skal jaggu være rimelig kvinnefientlig og menneskefientlig i det hele og det store, for å kunne sitte å mene at vi ikke skal fordømme noe sånt som dette. Vi har all moralsk _plikt_ til å både fordømme og gjøre motstand mot det. ".........................................." niding (norr. niðingr, av nið, stor skam), usling; kjeltring, ugjerningsmann. I norrøn tid ble niðingr brukt om person som hadde begått forbrytelser det eg. ikke fantes soning for. — nidingsdåd, skjenselsgjerning. En voldtektsmann, rovmorder eller barnemorder var den typiske niding. Disse var gjenstand for blodhevn. 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Prøve deg som fredmekler du. Du og Hagen, blir sikkert suksè. Var det et svar? Her kommer du med uttalelser som langt på vei støtter et lands rett til slik ondskap, basert på kultur. Og så har du ikke noe svar på motargumenter? Kom deg tilbake til skolebenken du, tror jeg :-) "......................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Vi har det, heldigvis. Ikke mange land internasjonalt som aksepterer og godtar at folket spiller med så løse strenger. I israel, algerie ble jeg nektet inngang i kirker og enkelte offetntlige steder pga at jeg hadde bare overarmer/singlet. "Iisrael, algerie ble jeg nektet inngang i kirker og enkelte offetntlige steder pga at jeg hadde bare overarmer/singlet." Du sammenlikner vel ikke det med pakistans voldtektslov? "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Vel, omskjæring av kvinner har ikke noe med religion å gjøre i det hele tatt. Kun kultur. Hvis man vil finne absolutte sammenhenger, og skylde på samme ting uansett hva det gjelder, så klarer man å vri ting til for seg selv :-) "............................................" 0 Siter
Velouria Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvis man vil finne absolutte sammenhenger, og skylde på samme ting uansett hva det gjelder, så klarer man å vri ting til for seg selv :-) "............................................" Jepp. 0 Siter
Goliath Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Vel, omskjæring av kvinner har ikke noe med religion å gjøre i det hele tatt. Kun kultur. Det finnes eksempler ved kulturer som ikke har opphav i religionen. Men svært ofte blir den likevel inkludert i religionen - som f.eks en del hodeplagg. Så i sterkt religiøse land blir det svært vanskelig og lite hensiktsmessig å skille religion og kultur. 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "Iisrael, algerie ble jeg nektet inngang i kirker og enkelte offetntlige steder pga at jeg hadde bare overarmer/singlet." Du sammenlikner vel ikke det med pakistans voldtektslov? "........................................." Nei, men det setter et eksempel på hvor frigjorte vi, er i forholde til andre land og enkelte andre kulturer. Jeg vet at i kulturer, der religion er styrende for kulturen (koranen f. eks), har befolkningen nokså høy moral. Det betyr ikke at det IKKE finnes voldtekter i Pakistan. Jeg vet ikke om andre land f. eks som har så mange medlemmer som startskirken i Norge, men som har så få "troende". PArdokser overalt. 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Var det et svar? Her kommer du med uttalelser som langt på vei støtter et lands rett til slik ondskap, basert på kultur. Og så har du ikke noe svar på motargumenter? Kom deg tilbake til skolebenken du, tror jeg :-) "......................................" Jeg støtter ikke opp om handlingen, men om pakistans rett til å utvikle seg i eget tempo- uten vestlige innblandinger. (;ed innblandinger bør det være mer dialog og mindre diktartur). 0 Siter
keinstein Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Nei, men det setter et eksempel på hvor frigjorte vi, er i forholde til andre land og enkelte andre kulturer. Jeg vet at i kulturer, der religion er styrende for kulturen (koranen f. eks), har befolkningen nokså høy moral. Det betyr ikke at det IKKE finnes voldtekter i Pakistan. Jeg vet ikke om andre land f. eks som har så mange medlemmer som startskirken i Norge, men som har så få "troende". PArdokser overalt. Flere ganger i undersøkelser er folk blitt spurt om de er muslimer og om de virkelig er religiøse. Enkelte moskeer og menigheter er nede i 10% Frammøte til fredagsbønnene i Norge er bare 2-3%. Det kommer flere til høytider. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Der er jeg faktisk enig med deg. FrP har altfor usympatisk politikk på andre områder til at jeg vil stemme på dem, selv om jeg er enig med dem i innvandringsspørsmål. "............................................" takk. oppløftende at vikan enes om _noe_. ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Nei, men det setter et eksempel på hvor frigjorte vi, er i forholde til andre land og enkelte andre kulturer. Jeg vet at i kulturer, der religion er styrende for kulturen (koranen f. eks), har befolkningen nokså høy moral. Det betyr ikke at det IKKE finnes voldtekter i Pakistan. Jeg vet ikke om andre land f. eks som har så mange medlemmer som startskirken i Norge, men som har så få "troende". PArdokser overalt. "Jeg vet at i kulturer, der religion er styrende for kulturen (koranen f. eks), har befolkningen nokså høy moral." Javisst. Steining av utro kvinner er en moral. Er det en moral vi skal akseptere, synes du? I pakistan er de veldig religiøse - ergo mye religiøs moral. Men når den religiøse moralen er intet annet enn undertrykking og pur, renspikket ondskap, så hjelper det fint lite hva du kaller det. Det er en uting, og vi har plikt til å ikke akseptere eller respektere det. "Det betyr ikke at det IKKE finnes voldtekter i Pakistan." *Ler* Det er, som nevnt, lov å voldta der. Lovverket gjør det mulig - tror du det er tilfeldig? Neppe. Sånn har det vært i mange gamle stammekulturer, og forskjellene mellom vår verden for 4000 år siden, og dagens pakistanske landsbygd, er veldig liten. "Jeg vet ikke om andre land f. eks som har så mange medlemmer som startskirken i Norge, men som har så få "troende"." Og hva er poenget ditt? Ingen, bortsett fra noen utrolig få unntak, av norges "kristne", "kristen-kulturelle" etc., følger det gamle testamentes lover om drap, lemlestelse og undertrykkelse. Lovverket vårt er ikke basert på dette, og tillater ikke ondskap som unnskyldes med kultur/religion. Slik er det ikke i pakistan og enkelte andre deler av verden. "......................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg støtter ikke opp om handlingen, men om pakistans rett til å utvikle seg i eget tempo- uten vestlige innblandinger. (;ed innblandinger bør det være mer dialog og mindre diktartur). Ja, et land har rett til å utvikle seg i sitt eget tempo. Men enkelte ting er faktisk vetogrunn, eller inngrepsgyldige grunnlag. Og disse kvinnedrapene er, etter mine mening, et eksempel på et tilfelle hvor vi ikke burde akseptere det. Og forøvrig - hvor langt har blind og kunnskapsløs dialog ført verden i denne sammenhengen? Om noe, så har det ført til økt oppslutning rundt islamisme og andre ekstremiteter. Hvis den du snakker med/til ikke respekterer deg som en likeverdig, og dermed ikke har noen plikt til å være ærlig eller ta deg seriøst, så blir det rimelig meningsløst med dialog. "........................................." 0 Siter
sammfunnskritiker Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 "Jeg vet at i kulturer, der religion er styrende for kulturen (koranen f. eks), har befolkningen nokså høy moral." Javisst. Steining av utro kvinner er en moral. Er det en moral vi skal akseptere, synes du? I pakistan er de veldig religiøse - ergo mye religiøs moral. Men når den religiøse moralen er intet annet enn undertrykking og pur, renspikket ondskap, så hjelper det fint lite hva du kaller det. Det er en uting, og vi har plikt til å ikke akseptere eller respektere det. "Det betyr ikke at det IKKE finnes voldtekter i Pakistan." *Ler* Det er, som nevnt, lov å voldta der. Lovverket gjør det mulig - tror du det er tilfeldig? Neppe. Sånn har det vært i mange gamle stammekulturer, og forskjellene mellom vår verden for 4000 år siden, og dagens pakistanske landsbygd, er veldig liten. "Jeg vet ikke om andre land f. eks som har så mange medlemmer som startskirken i Norge, men som har så få "troende"." Og hva er poenget ditt? Ingen, bortsett fra noen utrolig få unntak, av norges "kristne", "kristen-kulturelle" etc., følger det gamle testamentes lover om drap, lemlestelse og undertrykkelse. Lovverket vårt er ikke basert på dette, og tillater ikke ondskap som unnskyldes med kultur/religion. Slik er det ikke i pakistan og enkelte andre deler av verden. "......................................" Hvor mange msk fra pakistan kjenner du, har du snakket med, besøkt? dikutert med? JEg troir du blir overrasket, og jeg tror du har noe å lære. Ikke allt er bra hverken her eller i Pakistan, jeg tror det lønner seg å feie for egne dør i første rekke. Her Imorterer vi horer, senratale politiske aktører er helt med på situasjonsbilde- og har greid å stoppe det fra dag en! Eller var det litt annerledes? Lot de det bare stå til? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.