Gå til innhold

Gul i huden og øynene

Anbefalte innlegg

Gjest Svigerdatter

Min svigermor fikk brystkrefte og fjernet et bryst og endel lymfeknuter for ca 4 år siden. Har nå fått spredning til skjelettet og lever. Fikk stråling (10 ganger på 2 uker) som ble avslutta forrige uke. Ble svært dårlig og mista endel hår osv. Hun er nå utrolig gul i huden og hvitten på øynene er helt gul/oransje. Er veldig medtatt, dopa og uttafor. Vi er rett og slett redd det er like før hun dør, men vet ikke om vi krisemaksimerer veldig?

Mine svigerforeldre er ikke så veldig villig til å prate om dette, så vil et ikke hvordan vi skal forholde oss. Tør vil dra på påsketur, eller bør vi holde oss i nærheten?

Hun fikk cellegifte på mandag og tirsdag, og skal tilbake om 2 uker og gjenta samme behandlinga.

Skjønner at det er noe diffuse ting jeg kommer med her,- men hvis en eller annen kan komme med noen mulige hoødepunkter ville det hjulpet oss veldig :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24571-gul-i-huden-og-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Svigerdatter.

Det er veldig bra at du søker informasjon om dette,men jeg ville ha tatt det opp med legene som behandler svigermoren din.Det at svigermoren din er gul i huden og i øynene skyldes spredningen som du nevner til leveren.Det er vanskelig for meg å gi noen råd om dere bør dra på påskeferie el.ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...