Gå til innhold

Skal merke en jobbsøknad til Oslo kommune..

Anbefalte innlegg

Gjest Internazionale
Skrevet

med utlysningsnummeret. Hvor på søknaden merker jeg den? I overskriften? Nederst? Svar gjerne ut i fra erfaringer.

Skrevet

Som topptekst, kanskje..

Ville ha merket den nederst i høyre hjørne.

Gjest Internazionale
Skrevet

Ville ha merket den nederst i høyre hjørne.

Okay, da gjør jeg det. Takk!

Skrevet

Okay, da gjør jeg det. Takk!

Nederst på høyre hjørne i søknaden eller på konvolutten??

I søknaden ville jeg nevnt utlysningsnummeret i begynnelsen av søknaden - enten ved å skrive det i hovedoverskriften; "Søknad på stilling som vernepleier (utl.nr.50945)",

evt. "Søknad på stilling som vernepleier". Viser til annonse i Dagblabla 12/9-06 (utl.nr. 50945) og vil med dette søke på denne stillingen....

Om du skal merke konvolutten, ville jeg skrevet utl.nr nederst, i høyre hjørnet.

Gudd løkk! =)

Gjest Internazionale
Skrevet

Nederst på høyre hjørne i søknaden eller på konvolutten??

I søknaden ville jeg nevnt utlysningsnummeret i begynnelsen av søknaden - enten ved å skrive det i hovedoverskriften; "Søknad på stilling som vernepleier (utl.nr.50945)",

evt. "Søknad på stilling som vernepleier". Viser til annonse i Dagblabla 12/9-06 (utl.nr. 50945) og vil med dette søke på denne stillingen....

Om du skal merke konvolutten, ville jeg skrevet utl.nr nederst, i høyre hjørnet.

Gudd løkk! =)

Søren også... :-)

Sendte nettopp søknaden via e-post, altså uten konvolutt... Skrev utlysningsnummeret nederst til høyre på søknadsdokumentet (doc.). Men, men... Det er snakk om en deltidsjobb ved siden av studier, så jeg overlever uansett.

Takk for svar!

Skrevet

Søren også... :-)

Sendte nettopp søknaden via e-post, altså uten konvolutt... Skrev utlysningsnummeret nederst til høyre på søknadsdokumentet (doc.). Men, men... Det er snakk om en deltidsjobb ved siden av studier, så jeg overlever uansett.

Takk for svar!

I en e-post så ville jeg satt referansenummeret i emnefeltet sammen med stillingsbetegnelsen "Søknad på stilling som xxx - ref. nr.nnn"

Og så ville jeg gjort det samme i headingen på selve søknadsdokumentet.

Gjest Internazionale
Skrevet

I en e-post så ville jeg satt referansenummeret i emnefeltet sammen med stillingsbetegnelsen "Søknad på stilling som xxx - ref. nr.nnn"

Og så ville jeg gjort det samme i headingen på selve søknadsdokumentet.

Det første gjorde jeg heldigvis. :)

Skrevet

Det første gjorde jeg heldigvis. :)

Og det er sansynligvis det viktigste:-)

Gjest Internazionale
Skrevet

Og det er sansynligvis det viktigste:-)

Ja, og jeg glemte å takke for ditt svar. Så takk!

Skrevet

Ja, og jeg glemte å takke for ditt svar. Så takk!

bare hyggelig.

Har selv mottatt et større antall jobbsøknader på e-post for et par måneder tilbake - der det var to ulike stillinger lyst ledig.

De som hadde korrekt referanse i emnefeltet gjorde det vesentlig enklere og raskere for meg å sortere de i "rett bunke/fil".

De som glemte eller utelot referansen helt fikk et minus i vurderingene.

For om de ikke klarer å få til det lille man konkret har bedt om i utlysningen, så hvordan skal man kunne stole på at de klarer å få med seg andre detaljer etterhvert....?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...