Gyda Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Barbara Walters of 20/20 (USA-ABC Television) did a story on gender roles in Kabul, Afghanistan, several years before the Afghan conflict. She noted that women customarily walked 5 paces behind their husbands. She recently returned to Kabul and observed that women still walk behind their husbands. From Ms. Walters's vantage point, despite the overthrow of the oppressive Taliban regime, the women now seem to walk even further back behind their husbands and are happy to maintain the old custom. Ms. Walters approached one of the Afghani women and asked, "Why do you now seem happy with the old custom that you once tried so desperately to change?" The woman looked Ms. Walters straight in the eyes, and without hesitation, said, "Land mines." 0 Siter
red Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Slik jeg hørte den, gikk kvinnene nå forran mannen 0 Siter
Gyda Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Slik jeg hørte den, gikk kvinnene nå forran mannen Se der - en smart kvinne har skrevet den om. Og din versjon virker nok dessverre mest troverdig. 0 Siter
Prozak Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Det er jo en vri på en gammel en, hvor kvinnene nå går _foran_ mennene, og hun/han som ser det blir så imponert over "likestillingen" som har kommet. "............................................." 0 Siter
Gyda Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Det er jo en vri på en gammel en, hvor kvinnene nå går _foran_ mennene, og hun/han som ser det blir så imponert over "likestillingen" som har kommet. "............................................." Ja - red gjorde meg oppmerksom på det. Se svaret mitt til henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.