aog1365380467 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hei!Jeg skulle likt å vite hvor lenge det er vanlig at innvendige hemoroider blør? Jeg trodde tidligere at når de sprekker ved avføring, trekker de seg tilbake.. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har hatt blod ved avføring i en måneds tid. Enkelte ganger friskt blod bare på papiret, andre ganger mye friskt blod også i selve doskåla, og også opplevd at det har vært relativt mye blod, litt mørkere og små levra klumper.. Egentlig har jeg ingen andre symptomer på hemoroider, men kan ikke helt forstå hva annet det kan være. Skal nevnes at jeg for fire år siden hadde masse blod i avføringa ved ett tilfelle. Var litt blod de påfølgende dagene, var hos legen som ikke fant noen hemoroider. Han mente det ikke var noe farlig så lenge jeg bare blødde ved avføring, og har en bra allmenntilstand. Men jeg krevde å ta saken videre, og var på sykehuset og tok undersøkelsen med slange opp i tarmen. De kunne ikke finne noe da, og man kom vel fram til at blødningen muligens skyldtes ery-max kapsler jeg hadde gått på. Etter det har jeg ikke hatt noen blødninger inntil da for en måneds tid siden. Regnet med at det skulle gå over, men det har det ikke gjort. Nå har jeg også drukket tre glass biola-melk med vi-siblin daglig i ett par uker, da jeg leste dette kunne være til hjelp. Men jeg blør fortsatt.. Kan selvfølgelig bestille time hos legen, og er vel det som blir nevnt for meg nå også, men av da tidligere erfaring, føler jeg ikke at det er noe alvorlig ettersom ting ellers føles greit.. Og ved innvedige hemoroider, er det noe legen kan gjøre så lenge det ikke plager meg? Hva kan jeg selv gjøre, annet enn å prøve å holde avføringen myk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245760-innvendige-hemoroider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Du sier ikke noe om alder, eller om det er tarmsykdommer i familien. Synes du skal kontakte fastlegen din. Det finnes endel blodprøver som kan si noe om økt blødningstendens, og som er markører for kreft eller andre kroniske tarmsykdommer. Det bør også sjekkes at blodprosent/jernlager ikke synker. Er det en indre hemoride som ikke får tid til å gro, eller et "hemangiom" (dvs "karnøste" )så kan sivblødning pågå lenge. Noen kan ha effekt av kun flytende kost en ukes tid. Pass på å ikke bruke medisiner som kan øke blødningstendens; særlig acetyl-salicylsyre og inflammasjonsdempende; f.eks Ibux/Naproxen-gruppen. Vær også forsiktig med alkohol en periode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245760-innvendige-hemoroider/#findComment-1917885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.