Gå til innhold

FAEN å vi som kjøpte oss varmepumpe ifjor !!!

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• gripp

9

• red

8

• KaVa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du er vel ikke den eneste som gjorde det.

Jeg gjorde det, og jeg er da ikke bitter fordet.

Bare vent på bilavgiftene heller, så kan vi sitte å se på alle osm kjøpte seg bil rett før..

Det blir morsomt..

Skrevet

Støtten gjelder ikke de vanligste varmepumpene (luft til luft) - bare de dyrere variantene.

Skrevet

De røde såkalte fattigdomsbekjemperne (!), har nok en gang gjort et vedtak som kun kommer de rikeste til gode.

Støtten på 10.000 til varmepumper gjelder ikke de vanligste (luft til luft), men kun vann til luft eller v.v.

Disse pumpene koster 50-70.000 kroner, og det er ikke akkurat fattigfolk som kan klaske slike beløp på bordet, selv med 10.000 i statsstøtte.

En pelletsovn ligger vel på rundt 25-30.000, og 4.000 fra eller til, gjør ikke så mye.

Støtte er en ren overføring til vi som har mye fra før.

Men de røde kan skryte av at de har satt i verk tiltak. Fattigfolk kan ikke ikke drømme om varmepumpe eller pelletsovner. De har mer enn nok med dekke den vanlige strømregninga, som politikerne i sin avgiftskåthet og udugelighet har doblet i løpet av kort tid.

Skrevet

De røde såkalte fattigdomsbekjemperne (!), har nok en gang gjort et vedtak som kun kommer de rikeste til gode.

Støtten på 10.000 til varmepumper gjelder ikke de vanligste (luft til luft), men kun vann til luft eller v.v.

Disse pumpene koster 50-70.000 kroner, og det er ikke akkurat fattigfolk som kan klaske slike beløp på bordet, selv med 10.000 i statsstøtte.

En pelletsovn ligger vel på rundt 25-30.000, og 4.000 fra eller til, gjør ikke så mye.

Men de røde kan skryte av at de har satt i verk tiltak. Fattigfolk kan ikke ikke drømme om varmepumpe eller pelletsovner. De har mer enn nok med dekke den vanlige strømregninga, som politikerne i sin avgiftskåthet og udugelighet har doblet i løpet av kort tid.

Det gjelder vel neppe bare rødgrønne, Grip.

Det har alltid vært dyrest å være fattig. Alltid.

Skrevet

Tviler på at de "fattige" brukte penger på varmepumpe ifjor, da det er _mye_ billigere å bruke ved.

Skrevet

Det har du selvsagt rett i, men folk hadde kanskje andre forventninger til en sosialistisk regjering?

Skal man dømme etter retorikken under valgkampen, må man vel kunne si at fattigfolk har lov til å reagere.

Heldigvis for regjeringen, er det vanligvis slik at fattigfolk holder kjeft.

Skrevet

Tviler på at de "fattige" brukte penger på varmepumpe ifjor, da det er _mye_ billigere å bruke ved.

Fattigfolk har ikke råd til ved heller (og har ikke bil til å hente med).

Vi som kan ordne oss på ulike måter med moderne energispare-systemer, varmepumper og tilgang på gratis/billig ved, får støtte av regjeringen.

Vi får regne litt på de varmepumpegreiene til Enoksen, og se om vi skal gidde å ta i mot de 10.000 kronene. Så skjenker vi en halvdyr rødvin, og skåler for de røde, dere.

Skrevet

Jeg får ikke nytte av hverken kamin eller varmepumpe, og ikke kan jeg spare strøm.

Det samme gjelder f eks halve Oslo. De bor i områder med fjernvarme og har ikke alternativer. Det uheldige for dem er at fjernvarmeprisene følger strømprisene tariff V1, V2 osv. Politikerne har fått en ny måte å ta inn skatt på. Strømmen er mer enn 50% skatter og avgifter. Jeg vet at det er et par hundre her oppe som fremdeles beataler på forrige vinters regning.

Skrevet

Hvis man har vedovn/mulighet for vedovn...

Skrevet

Jeg får ikke nytte av hverken kamin eller varmepumpe, og ikke kan jeg spare strøm.

Det samme gjelder f eks halve Oslo. De bor i områder med fjernvarme og har ikke alternativer. Det uheldige for dem er at fjernvarmeprisene følger strømprisene tariff V1, V2 osv. Politikerne har fått en ny måte å ta inn skatt på. Strømmen er mer enn 50% skatter og avgifter. Jeg vet at det er et par hundre her oppe som fremdeles beataler på forrige vinters regning.

men alle vi andre kan - jubajubaaaaaa! :)

Skrevet

Du har så rett!

Skrevet

Støtten gjelder ikke de vanligste varmepumpene (luft til luft) - bare de dyrere variantene.

Man kan jo spørre seg hvorfor?

Skrevet

Fattigfolk har ikke råd til ved heller (og har ikke bil til å hente med).

Vi som kan ordne oss på ulike måter med moderne energispare-systemer, varmepumper og tilgang på gratis/billig ved, får støtte av regjeringen.

Vi får regne litt på de varmepumpegreiene til Enoksen, og se om vi skal gidde å ta i mot de 10.000 kronene. Så skjenker vi en halvdyr rødvin, og skåler for de røde, dere.

Jeg kjøpte pelletsovn til 20.000 forrige enoksen runde i fjor, og fikk 5000 eller noe i retur. Nok til å dekke montering og rør.

Siden vi er så godt i gang, lurer vi på om vi skal ta en oppe i stua også, og bytte ut den eldre peisen.

de bråker dog litt, så spørs om vi ikke kjører en annen vedovn. Synd de ikke støttes i år.

'sosialistisk' betyr ikke at alle skal ha råd til allt det dyreste, men at det skal være et godt velferdstilbud som sikrer utdannelse, helse og husrom.

Alle kan ikke tjene mer en gjennomsnittet :)

sammfunnskritiker
Skrevet

Da hadde dere råd til dette uten støtte. Skjønner ikke at du gidder å irritere deg over slikt!

Skrevet

Man kan jo spørre seg hvorfor?

Visstnok fordi salget av disse går bra uten tilskudd...

Gjest og nå kommer støtten
Skrevet

Da hadde dere råd til dette uten støtte. Skjønner ikke at du gidder å irritere deg over slikt!

Kunne greit klart å brukt noe av sparepengene på noe annet istedenfor da skjønner du.

sammfunnskritiker
Skrevet

Kunne greit klart å brukt noe av sparepengene på noe annet istedenfor da skjønner du.

spist er spist, så får man fortsette derfra.

Skrevet

Jeg kjøpte pelletsovn til 20.000 forrige enoksen runde i fjor, og fikk 5000 eller noe i retur. Nok til å dekke montering og rør.

Siden vi er så godt i gang, lurer vi på om vi skal ta en oppe i stua også, og bytte ut den eldre peisen.

de bråker dog litt, så spørs om vi ikke kjører en annen vedovn. Synd de ikke støttes i år.

'sosialistisk' betyr ikke at alle skal ha råd til allt det dyreste, men at det skal være et godt velferdstilbud som sikrer utdannelse, helse og husrom.

Alle kan ikke tjene mer en gjennomsnittet :)

Alle kan ikke tjene mer enn gjennomsnittet, nei. For de røde er vel snarere problemet at ikke alle kan tjene mindre enn gjennomsnittet.

Tjener man mer enn dette helvetes "snittet", er man jo for tiden å anse som folkefiende.

På den annen side har jeg ikke fått så fet skattelette som i de rødes første år, og jeg har heller tidligere fått slengt 10 lapper etter meg for at jeg skal montere noen dingser i vestfløyen.

Så bildet er sammensatt.

....

Men når alt kommer til alt...hele poenget er jo at det er for lite strøm på tilbudssiden, og da må folk nødvendigvis bruke mindre. Og skal folk bruke mindre, må strømmen nødvendigvis koste mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...