Gå til innhold

FAEN å vi som kjøpte oss varmepumpe ifjor !!!

Anbefalte innlegg

Gjest FUnny girl
Skrevet

Har du vanskeligheter med å skille mellom _sak_ og _person_ ?

Nei, har du?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• gripp

9

• red

8

• KaVa

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest fattiglusa
Skrevet

Javel.

Hvis jeg ikke har penger, så er jeg gjerrig?

Er det ikke noe som heter gjerrig av nødvendiget?

Tror ikke på at du ikke har penger, det er vel helst at du ikke vil bruke dem.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Nei, har du?

Nei. Mulig denne personen trengte hjelp til å se sitt problem..

Skrevet

Har du vanskeligheter med å skille mellom _sak_ og _person_ ?

Noen lever seg for mye inn i DOL, og tror det er ekte. Men egentlig er det en illusjon. PUFF! så er det borte. Bare å slette noen filer og slå av en bryter, så er alt vekk uten spor.

Skrevet

Tror ikke på at du ikke har penger, det er vel helst at du ikke vil bruke dem.

Jeg vil helst ikke bruke penger jeg ikke har.

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Noen lever seg for mye inn i DOL, og tror det er ekte. Men egentlig er det en illusjon. PUFF! så er det borte. Bare å slette noen filer og slå av en bryter, så er alt vekk uten spor.

Ja, og det forundrer meg ikke, om noen _tror_ at jeg er en katt, også!

;)

Skrevet

Ja, og det forundrer meg ikke, om noen _tror_ at jeg er en katt, også!

;)

En virtuell katt. Du kan blåses ut som et lys. Puff.

Gjest fattiglusa
Skrevet

Lurt å holde seg til ett nick i en tråd.

Gikk litt fort, så jeg glemte å bytte...

Skrevet

Jeg kjøpte pelletsovn til 20.000 forrige enoksen runde i fjor, og fikk 5000 eller noe i retur. Nok til å dekke montering og rør.

Siden vi er så godt i gang, lurer vi på om vi skal ta en oppe i stua også, og bytte ut den eldre peisen.

de bråker dog litt, så spørs om vi ikke kjører en annen vedovn. Synd de ikke støttes i år.

'sosialistisk' betyr ikke at alle skal ha råd til allt det dyreste, men at det skal være et godt velferdstilbud som sikrer utdannelse, helse og husrom.

Alle kan ikke tjene mer en gjennomsnittet :)

Jeg har et spørsmål i forbindelse med pelletsovn - du kan vel ikke fyre "rundt" med den, med mindre du står opp om natten og fyller på? Med andre ord, den egner seg ikke som eneste varmekilde?

Skrevet

Den støtten er bare en vits!

Varmepumpe til vannbårne systemer er så kostbart at de færreste har råd til det, selv med 10000 i støtte.

Og pelletskaminer er noe herk! De bråker mye, og de er faktisk også avhengige av strøm.

Min bror selger varmepumper, og han sier at folk som har kjøpt pelletskaminer angrer, og kommer til han for å kjøpe varmepumpe istedet for.

Men ellers da? Er dere fornøyd med varmepumpen?

Vi har akkurat bestillt varmepumpe, og er veldig spent på om det svarer til forventningene.

Gjest og nå kommer støtten
Skrevet

Den støtten er bare en vits!

Varmepumpe til vannbårne systemer er så kostbart at de færreste har råd til det, selv med 10000 i støtte.

Og pelletskaminer er noe herk! De bråker mye, og de er faktisk også avhengige av strøm.

Min bror selger varmepumper, og han sier at folk som har kjøpt pelletskaminer angrer, og kommer til han for å kjøpe varmepumpe istedet for.

Men ellers da? Er dere fornøyd med varmepumpen?

Vi har akkurat bestillt varmepumpe, og er veldig spent på om det svarer til forventningene.

Vi er kjempefornøyde med varmepumpen ja :). Vi var litt gjerrige på strømmen før vi fikk den installert, så noen merkbar nedgang på strømregningen har vi ikke. Vi har også tilgang til gratis ved ...... men så er det den komforten da :), den er jo bare helt ubeskrivelig. Barna kommer hjem fra skolen (mens vi fortsatt er på jobb) til et varmt og godt hus, selv på iskalde vinterdager, i helgene står barna opp tidlig for å se på barne-tv uten at de må pakke seg inn i pledd :). Så vi er somsagt kjempefornøyde med den investeringen der ja.

Jeg fikk etterhvert med meg at det ikke er støtte til den luft-til-luft pumpen vi kjøpte.

Skrevet

Jeg har et spørsmål i forbindelse med pelletsovn - du kan vel ikke fyre "rundt" med den, med mindre du står opp om natten og fyller på? Med andre ord, den egner seg ikke som eneste varmekilde?

Fyller opp en gang pr døgn.

'dagsrutinen' er slik:

autostarter 6 om morgenen, stopper 5 på ettermiddagen, sånn ved 6-7 tiden er det kjapp rens og påfyll. Er det kalt starter jeg den igjen og lar stå på til leggetid.

Skrevet

Vi er kjempefornøyde med varmepumpen ja :). Vi var litt gjerrige på strømmen før vi fikk den installert, så noen merkbar nedgang på strømregningen har vi ikke. Vi har også tilgang til gratis ved ...... men så er det den komforten da :), den er jo bare helt ubeskrivelig. Barna kommer hjem fra skolen (mens vi fortsatt er på jobb) til et varmt og godt hus, selv på iskalde vinterdager, i helgene står barna opp tidlig for å se på barne-tv uten at de må pakke seg inn i pledd :). Så vi er somsagt kjempefornøyde med den investeringen der ja.

Jeg fikk etterhvert med meg at det ikke er støtte til den luft-til-luft pumpen vi kjøpte.

Det var vel støtte på 4.000 på luft-til-luft også?

Gjest og nå kommer støtten
Skrevet

Det var vel støtte på 4.000 på luft-til-luft også?

Jeg vet at Oslo har gitt støtte på 3.000,- til de som har kjøpt varmepumpe, uavhengig av det regjeringen gikk ut med igår. Og der bor ikke jeg :).

Luft-til-luft varmepumpe har jeg ikke hørt noe om at resten av landet får støtte til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...