ShitDiddelyDo Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg leste hvis ikke innlegget ditt godt nok, og så ikke spørsmålet du stilte. Nei, jeg kunne aldri tenkt meg å amme et barn. Enkelte ting er en kvinnes jobb. Nå får jeg vel ratt kommentarer om at jeg er en mannsjåvenist, men det får bare være. 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg leste hvis ikke innlegget ditt godt nok, og så ikke spørsmålet du stilte. Nei, jeg kunne aldri tenkt meg å amme et barn. Enkelte ting er en kvinnes jobb. Nå får jeg vel ratt kommentarer om at jeg er en mannsjåvenist, men det får bare være. I så fall er jeg en kvinns-sjåvinist... Jeg kunne ikke tenke meg å overlate amminga til min mann... 0 Siter
Velouria Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Jeg leste hvis ikke innlegget ditt godt nok, og så ikke spørsmålet du stilte. Nei, jeg kunne aldri tenkt meg å amme et barn. Enkelte ting er en kvinnes jobb. Nå får jeg vel ratt kommentarer om at jeg er en mannsjåvenist, men det får bare være. Sjåvinist! Om vi som kvinner ikke ville godta at en mann vil amme sitt barn stiller vi i akkurat samme bås. Jeg vet ikke helt hva jeg syns, men det er en spennende tanke. 0 Siter
Velouria Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 I så fall er jeg en kvinns-sjåvinist... Jeg kunne ikke tenke meg å overlate amminga til min mann... Hvorfor ikke egentlig? Fordi det ikke er sosialt akseptert (jeg antar at det ikke er det, like lite som det er akseptert at man ammer barn på over året) eller fordi du ville gå glipp av de fine stundene med ditt barn eller andre ting? Selv er jeg usikker. 0 Siter
KaVa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvorfor ikke egentlig? Fordi det ikke er sosialt akseptert (jeg antar at det ikke er det, like lite som det er akseptert at man ammer barn på over året) eller fordi du ville gå glipp av de fine stundene med ditt barn eller andre ting? Selv er jeg usikker. Mest fordi jeg er en egoist og ikke vil gå glipp av amminga for alt i verden:-) Synes de stundene er kjempefin. Jeg unner mannen min kos og fine stunder med ungene, selvsagt, men akkurat amminga vil jeg ta meg av. (Nå er det ikke en reell problemstilling, siden jeg er ferdig med alt som heter amming i livet). 0 Siter
Velouria Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Mest fordi jeg er en egoist og ikke vil gå glipp av amminga for alt i verden:-) Synes de stundene er kjempefin. Jeg unner mannen min kos og fine stunder med ungene, selvsagt, men akkurat amminga vil jeg ta meg av. (Nå er det ikke en reell problemstilling, siden jeg er ferdig med alt som heter amming i livet). Godt svar 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 I så fall er jeg en kvinns-sjåvinist... Jeg kunne ikke tenke meg å overlate amminga til min mann... Ikke jeg heller... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Jeg leste hvis ikke innlegget ditt godt nok, og så ikke spørsmålet du stilte. Nei, jeg kunne aldri tenkt meg å amme et barn. Enkelte ting er en kvinnes jobb. Nå får jeg vel ratt kommentarer om at jeg er en mannsjåvenist, men det får bare være. Det skal du slippe å få høre :-) Jeg tror jeg hadde hatt litt problemer med å takle det dersom mannen min skulle amma ungene når de var babyer.. og jeg som trodde jeg var så moderne og fordomsfri ;-) 0 Siter
Gjest neve Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 I så fall er jeg en kvinns-sjåvinist... Jeg kunne ikke tenke meg å overlate amminga til min mann... Da jeg ammet kunne jeg i teorien gladelig delt ammingen med far. Melkespreng, såre nipler, stress, treg utdrivningsrefleks, amme annenhver time dag og natt og babyer som var sultne akkurat når det minst passet gjorde meg til tider litt lei, og jeg syntes ammingen var en smule oppskrytt! Om jeg i praksis ville likt å se mannen min amme? Overhodet ikke!!!! (men jeg må fnise litt ved tanken hi-hi;) 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Ye, why not.. så lenge det hadde vært akseptert at vi gjorde det, eller så ville jeg vel ikke utsatt ungen min for eventuelle kommentarer senere i livet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.