Gå til innhold

Dere som er arbeidsgivere: googler dere på folk dere vurderer å ansette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at dette var mer og mer vanlig, at sjefer googlet på jobbsøkere for å finne mer ut om dem.

Hva er det verste man kan finne ut om folk?.Tenker at å legge ut navn og bilde på deiligst.no ikke akkurat taler til min egen fordel.

Er det nettsteder og diskusjoner jeg burde engasjere meg i så jeg kan gjøre et positivt inntrykk på arbeidsgiver når jeg søker jobb?. Hvis han altså skal google litt på meg først.

Gjest arbeidsleder'n
Skrevet

Nå er ikke jeg arbeidsgiver, men arbeidsleder. Altså skal jeg delegere oppgaver til den personen vi ansetter. Så når vi nå skal ansette en ny person på kontoret kommer jeg til å google denne personen. Hva jeg leter etter vet jeg ikke, men det er nok om det er noe negativt at det kommer til å spille inn i ansettelsesprosessen.

Skrevet

Jeg googler alt og alle før jeg går inn i økonomiske kontrakter med fremmede.

Skrevet

Ja, jeg googler dem.

Det er ikke sånn at noe er utpreget negativt, alle har jo en fordel.

Bortsett fra om de er veldig engasjerte i f.eks ekstremistiske sider e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...