Gå til innhold

angst og depression


Gjest Patricia

Anbefalte innlegg

Gjest Patricia

Hej Doktoronline

Jeg er en pige på 27 som lider meget af depression og angst. Jeg er bange for at gå ud blandt andre. Jeg tænker konstant på hvad andre tænker om mig. Jeg har en del små handicap som er utrolig svært for mig acceptere. Jeg er sent udviklet, har bypermobile led. Har været på sygehuse det meste af mit liv. Jeg føler ikke at jeg kan stole på nogen, har aldrig haft nogle venner. Da jeg i 1992 blev udsat for voldtægt gik det fuldstændigt galt for mig. Jeg følte(gør det stadig) jeg selv var skyld i det. Nå jeg bliver deprimeret bliver jeg let ked af det, bliver svimmel, får hovedpine, tænker på om jeg fejler noget(lige nu er det at jeg har en hjernesvulst, får rysteture, svedture, hjertebanken. Jeg var hos min egen læge i går og hun vil sende mig videre til en psykiater. Er det den eneste vej ud af min depression og angst?? Kan jeg ikke gøre noget selv??

Med venlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er 9 år siden 1992, så du burde ha god mulighet til å evaluere om "egenbehandling" uten profesjonell hjelp har gitt de ønskede resultater.

Jeg synes absolutt du trenger hjelp av en psykiater. Du kan fortsatt gjøre mye selv: du kan gjøre ditt beste for å samarbeide med psykiateren, og du kan arbeide hardt i og mellom timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...