Gå til innhold

Sjefen sårer med slik

Anbefalte innlegg

Gjest Blir så frustrert
Skrevet

Jeg er glad i jobben min, men sliter virkelig med sjefen jeg synest er iskald og lite forståelsesfull. Jeg begynte å gå i terapi i fjor for å bearbeide overgrep. Terapien har desverre ført til at jeg må ta fri en halv dag ca. annenhver uke på grunn av at jeg bor øde til og store reiseavstander. Det finnest heller ikke noen psykologer i 10 mils omkrets som tilbyr terapi på kveldstid. Etter et par timer begynte sjefen å spørre hvor lenge jeg skulle gå til psykolog. (Hun fliret forresten da jeg fortalte henne at jeg skulle begynne). Etterhvert følte jeg at jeg måtte fortelle henne grunnen og brette ut sjelen min for at hun skulle forstå at det var viktig for meg å få bearbeidet alle traumene jeg har vært gjennom. Hun virket da veldig forståelsesfull når jeg fortalte det, men bare noen uker senere da jeg kom på jobb etter lunsj sa hun at jeg måtte ta et oppdrag på kveldstid. Grunnen var at jeg kom sent og da måtte jeg jobbe inn igjen timene. Noe som gjorde at jeg ikke kom hjem før i 22-tiden på kvelden. Noen dager senere spurte hun "Hvor lenge skal du holde på med de greiene? Er du klar over hvor mye tid det tar?"

Et annet eksempel:

Faren min var i London i fjor sommer akkurat da bombene small. Jeg prøvde å ringe han i timesvis, men kom ikke igjennom på telefonen. Jeg har mistet moren min, og overreagerer kanskje litt. Men jeg begynte å grine på jobb av bekymring, og da jeg sa at pappa var i London lo hun igjen og sa "Ha ha. Tror du det er han som er terroristen?",

Mandag ringte jeg og fortalte at jeg hadde fått spysyka, og får da til svar "Har du vært på fylla igjen?".

Hvorfor er hun slik? Jeg synest faktisk ikke jeg fortjener dette. Jeg har jobbet trofast i bedriften for en virkelig drittlønn i fem år og har omtrent aldri hørt et negativt ord om den jobben jeg har gjort og gjør.

Jeg har gått på jobb selv med 39 i feber og har aldri skulket, men når jeg er syk eller skal til legen føler jeg at hun tror jeg skulker.

Gjest MiaMariaa
Skrevet

Herregud, hvorfor slutter du ikke?

På jobben altså, ikke med psykologen.

Gjest Blir så frustrert
Skrevet

Herregud, hvorfor slutter du ikke?

På jobben altså, ikke med psykologen.

For jobbene står ikke akkurat i kø med det yrket jeg har, og jeg har heller ikke mulighet til å flytte. Men jeg vurderer å finne meg et nytt yrke, til tross for at jeg trivest veldig godt med selve arbeidet.

Skrevet

For jobbene står ikke akkurat i kø med det yrket jeg har, og jeg har heller ikke mulighet til å flytte. Men jeg vurderer å finne meg et nytt yrke, til tross for at jeg trivest veldig godt med selve arbeidet.

Herremin hatt for en sjef!! Er hun øverste sjef eller finnes det en mulighet til å ta dette opp med "høyerestående"?

Sjefen din må stoppes.. er hun slik med andre ansatte også? Kanskje dere sammen kunne "ta ho for dere"?

Skrevet

En sånn sjef har det garantert ikke godt med seg selv. Ikke at det er noen trøst, altså. Men jeg tror problemene ligger hos henne selv, og at hun føler hun må "kjekke" seg (les: tråkke på) andre for å føle seg mindre elendig sjøl. Tragisk...

Gjest Blir så frustrert
Skrevet

Herremin hatt for en sjef!! Er hun øverste sjef eller finnes det en mulighet til å ta dette opp med "høyerestående"?

Sjefen din må stoppes.. er hun slik med andre ansatte også? Kanskje dere sammen kunne "ta ho for dere"?

Andre også har reagert på de sarkastiske kommentarene hennes. For min del så virker det som hun er helt oppslukt i jobben sin, og at det er liksom livet for henne. Men hun forstår seg tydligvis ikke på psykiske problemer, og har sagt tidligere at hun ikke har tro på psykiatere, psykologer og slikt. Hun mente også at å gå til psykolog ikke var det samme som å gå til lege og atd e var veldig snille som dekket to timer med lønn for meg når jeg var med psykolog.

Heldigvis skal det en del til å fornærme meg og jeg bruker å ta svare noe tilbake, men neste gang tror jeg faktisk at jeg skal virkelig si hva jeg mener om henne og true med å slutte. Visst hun ikke kan akseptere at jeg går til psykolog, så får hun finne noen andre.

Skrevet

Andre også har reagert på de sarkastiske kommentarene hennes. For min del så virker det som hun er helt oppslukt i jobben sin, og at det er liksom livet for henne. Men hun forstår seg tydligvis ikke på psykiske problemer, og har sagt tidligere at hun ikke har tro på psykiatere, psykologer og slikt. Hun mente også at å gå til psykolog ikke var det samme som å gå til lege og atd e var veldig snille som dekket to timer med lønn for meg når jeg var med psykolog.

Heldigvis skal det en del til å fornærme meg og jeg bruker å ta svare noe tilbake, men neste gang tror jeg faktisk at jeg skal virkelig si hva jeg mener om henne og true med å slutte. Visst hun ikke kan akseptere at jeg går til psykolog, så får hun finne noen andre.

Ja si til ho akkurat hva du mener. Ingen fortjener en slik ufin sjef. Lykke til! :)

Skrevet

Hun kan ikke ha det bra med seg selv, når hun føler behov for å rakke ned på andre. Er det en høyere sjef du kan ta det opp med?

Gjest Blir så frustrert
Skrevet

Hun kan ikke ha det bra med seg selv, når hun føler behov for å rakke ned på andre. Er det en høyere sjef du kan ta det opp med?

Ingen høyere sjefer jeg kan ta det opp med. Har også prøvd å hatt lønnsforhandlinger med henne uten hell. Det er faktisk en mann som har begynt rett i en akkurat lik stilling som jeg har med høyere. Da har han mye lavere kvalifikasjoner enn meg. Når jeg tok opp dette begrunnet hun det med at han hadde mer ansinitet. Men denne mannen fortalte meg at han satte krav om den lønnen han fikk før han begynte. Jeg fikk heller ikke dra med meg noe ansinitet da jeg negynte i firmaet.

Det er også dritsurt at sjefen har nesten dobbelt så høy årslønn som meg, til tross for at jeg er mye mer effektiv enn henne og har de samme kvalfikasjonene. Men nå skal bedriften selgest, så forhåpentligvis har vi bedre tider i vente...

Skrevet

Stakkars deg! hun virker jo som verste monsteret..Synd hun skal få ødelegge, når du liker selve jobben din:(

Oppfører hun seg like stygt overfor alle på arbeidsplassen din?

Hva med å prøve å svare henne tilbake neste gang hun kommer med en sarkastisk eller direkte ufin kommenta? Øv deg hjemme foran speilet, forestill deg hva hun kan komme til å si. Tenk ut flere mulige svar som du kan ha på lur. (Det høres teit ut, men det kan faktisk funke!)

Du har min fulle forståelse altså! Hun burde tenke på å gå et kurs i lederstil, denne bitchen, a la "hvordan skape et godt arbeidsmiljø"...Du kan jo foreslå det;)

Vær sterk, og ikke la dette gå altfor mye innpå deg. Det er hos HENNE feilen ligger,og du ser at mange her reagerer.

Gjest Blir så frustrert
Skrevet

Stakkars deg! hun virker jo som verste monsteret..Synd hun skal få ødelegge, når du liker selve jobben din:(

Oppfører hun seg like stygt overfor alle på arbeidsplassen din?

Hva med å prøve å svare henne tilbake neste gang hun kommer med en sarkastisk eller direkte ufin kommenta? Øv deg hjemme foran speilet, forestill deg hva hun kan komme til å si. Tenk ut flere mulige svar som du kan ha på lur. (Det høres teit ut, men det kan faktisk funke!)

Du har min fulle forståelse altså! Hun burde tenke på å gå et kurs i lederstil, denne bitchen, a la "hvordan skape et godt arbeidsmiljø"...Du kan jo foreslå det;)

Vær sterk, og ikke la dette gå altfor mye innpå deg. Det er hos HENNE feilen ligger,og du ser at mange her reagerer.

Takker for støtte, hadde ikke holdt ut uten den. Legen min hadde heller aldri hørt makan til iskald person.Så da kan det ikke bare være jeg som gjørn noe galt.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Denne "sjefen" høres svært barnslig og lite proffesjonell ut.

Det verste er at det er så vanskelig å få gjort noe med slike drittsekker.

Skrevet

Dette grenser vel egentlig til trakassering. Hvis det ikke er noen over henne du kan ta dette opp med, så er det vel mulig å snakke om arbeidstilsynet e.l.?

"......................................."

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Ta kontakt med verneombud eller fagforening, om du har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...