Gå til innhold

Plastisk kirurgi - operasjonsarr

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Aner ikke om dette er rett forum for dette spørsmålet, men gjør et forsøk likevel.

Har omsider fått tid for å få fikset på et stygt operasjonsarr. Dette skal gjøres på kveldskirurgisk ved Riksospitalet. Ut fra den (lille...) informasjonen jeg fikk via telefon og brev, så forstår jeg det som om selve operasjonen tar ca en time, og at jeg kan dra hjem etter 1-2 timer etter det.

Mitt spørsmål til legen, eventuelt noen andre som har gjort dette. Hvordan er det med smerter etterpå?? Kan jeg fly hjem til Stavanger samme kveld, eller bør jeg overnatte i Oslo? Hvordan er det å sitte så tett etter ingrepet?

Ellers lurer jeg litt på hvordan ingrepet er. Det er snakk om et arr på drøye 20 cm på magen, pluss et lite stomiarr. Arret er veldig bredt og stygt, resultat av at det fikk gro åpent en stund, pluss at jeg ble snurpet litt for hardt sammen, slik at magen er "delt". I følge legen som vurderte det da jeg ble anbefalt operasjon, så måtte det også fettsuges litt, om det skulle bli helt fint. Hva slags bedøvelse gis med denne typen operasjon, hvor smertefult er det i ettertid, og hvor lenge må jeg regne med sykemelding.

Veldig takknemlig for svar!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24585-plastisk-kirurgi-operasjonsarr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg har dessverre ikke tilstrekkelig kunnskaper om dette til å besvare spørsmålet ditt, men dersom du forsøker forum om plastikkirurgi i Doktor Online - Sverige, vil jeg tro at du kanskje kan få svar.

Adressen er:

http://www.doktoronline.se/forum/6/

Lykke til !

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...