Gå til innhold

Tv uten antenneinngang ubrukelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en tv og vi klarte å dra ut antennepluggen som sitter i tv'n. Kan man koble via videospilleren og bruke scartkabel tro? Er det håp for den store tv'n vi har jobba fælt for å få i hus?

Det er ikke noe alternativ å reparere anntenneinngangen.

Skrevet

Her går antenne ledningen fra antenna ute inn i parabol tuner og så er det antenne ledning fra videospiller og inn i tv + at det er scart kontakter mellom tuner,video og tv.

Tror det var sånn jeg koblet sakene her.

Forøvrig så kan du kanskje sjekke bruksanvisningen til tv eller video for der står det nok hvordan du kan koble.

Skrevet

Her går antenne ledningen fra antenna ute inn i parabol tuner og så er det antenne ledning fra videospiller og inn i tv + at det er scart kontakter mellom tuner,video og tv.

Tror det var sånn jeg koblet sakene her.

Forøvrig så kan du kanskje sjekke bruksanvisningen til tv eller video for der står det nok hvordan du kan koble.

Finner ikke bruksanvisningen da... Men jeg må jo ha antennesignalene inn, så det ser ikke lovende ut nei.

Skrevet

Finner ikke bruksanvisningen da... Men jeg må jo ha antennesignalene inn, så det ser ikke lovende ut nei.

Har du greid å ødelagt antenne inngangen på tv altså?

Du kan nok få problemer uten den ja tror jeg.

Skrevet

Har du greid å ødelagt antenne inngangen på tv altså?

Du kan nok få problemer uten den ja tror jeg.

Det tror jeg også, antennehullet er helt borte

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hos oss er det scart mellom TV og videospiller, og antennekabelen står i videoen.

Skrevet

Hos oss er det scart mellom TV og videospiller, og antennekabelen står i videoen.

Det går, men da må videospilleren stå på og du må bruke videokanalen på tv for å se på tv... liksom.

Skrevet

Ops, feil plassert...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det går, men da må videospilleren stå på og du må bruke videokanalen på tv for å se på tv... liksom.

Neida, vår video står ikke på og det fungerer fint likevel når vi en sjelden gang må se på annet enn parabolen.

Skrevet

Som flere her sier, så kan du koble antenneinngangen inn på videospilleren, og (selvfølgelig) scarten fra videospilleren til tv-en. Hvorvidt du får et gjennomgående signal selv om videospilleren er i stand-by, eller om du må ha den på og bruke den som kanalvelger, avhenger sikkert av videospilleren.

"......................................."

Skrevet

Da skal jeg prøve det! Kanskje jeg kan få bruk for denne tv'n alikavel da!

Skrevet

Svarte feil sted i tråden, men du ser det kanskje... :)

jepps - skjønte det! :-)

Skrevet

Som flere her sier, så kan du koble antenneinngangen inn på videospilleren, og (selvfølgelig) scarten fra videospilleren til tv-en. Hvorvidt du får et gjennomgående signal selv om videospilleren er i stand-by, eller om du må ha den på og bruke den som kanalvelger, avhenger sikkert av videospilleren.

"......................................."

Jeg skal prøve meg frem, men det er uansett greit bare vi kan bruke den. Det er ikke eneste tv'n her, så om vi må ha på videospilleren så går det bra!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da skal jeg prøve det! Kanskje jeg kan få bruk for denne tv'n alikavel da!

Ja, syns du skal prøve før du eventuelt hiver den ut. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...