Gå til innhold

Vill studietid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at leger har en villere studietid enn andre, med sex, dop og fyll. Stemmer dette?

Skrevet

Noe utagerende festing må de vel ha for når alvoret begynner, så blir de nesten avholds med alt mulig pga sitt yrke...

Hadde virket litt merkelig om enn møtte fastlegen drit full med røyken i handa flørte villt og uhemmet med motsatt kjønn!

Dagen etter møter du til timen og han ser bekymret på en fordi han nok synes en drikker og røyker for mye. ....

Få det unna i studietiden, mener jeg.

Skrevet

Ikke min erfaring, men medisinerstudentene jeg kjenner hadde alltid vært (og er) utrolig prektige, så de syns selv at studietiden var en eneste orgie med sex og fyll. I virkeligheten festa de mindre enn andre studenter. På videregående har mange av dem pugget og lest og nok ikke hatt en utagerende russetid f.eks. Dette er bare min teori da. Men hvis jeg nevte det for dem (at å gå ut på en onsdag IKKE var å være helt vill og gal, at et nachspiel ikke gjør dem til bohemer, og å prøve hasj én gang i studietiden ikke er sjokkerende) skjønte de ikke hva jeg mente.

Så jeg tror leger snakker om og ser på sin studietid som utagerende, men atden er normal.

Skrevet

Det har jeg også hørt,men vet ikke om det er noe i det

Skrevet

Noe utagerende festing må de vel ha for når alvoret begynner, så blir de nesten avholds med alt mulig pga sitt yrke...

Hadde virket litt merkelig om enn møtte fastlegen drit full med røyken i handa flørte villt og uhemmet med motsatt kjønn!

Dagen etter møter du til timen og han ser bekymret på en fordi han nok synes en drikker og røyker for mye. ....

Få det unna i studietiden, mener jeg.

kanskje litt lurt de prøver ut ting og tang, er jo en lærdom i det og siden de skal ha med alle sorter mennesker å gjøre.

Skrevet

Nei,tror ikke det. Tror medisinstudenter er så flinke og prektige at de ser på segselv som kriminell om de forviller seg ut på byen en kveld. Derav "utagerende" i deres øyne.

Skrevet

Sex og fyll har vel alle studenter en dose av, men jeg tviler på at medisinstudentene er villere enn andre. Dop tror jeg ikke er særlig utbredt, selv om sikkert også en del av disse røyker en joint i mellom.

Skrevet

kanskje litt lurt de prøver ut ting og tang, er jo en lærdom i det og siden de skal ha med alle sorter mennesker å gjøre.

Jeg var ikke helt seriøs i svaret mitt. Jeg skrev det jeg synes de burde gjøre! Men, for all del det finnes sikkert noen ville legestudenter òg....(Håper jeg)

klem

Skrevet

Det har jeg også hørt,men vet ikke om det er noe i det

Jeg vet om flere leger som fortsatt er ganske ville jeg, har et par naboer som er leger, og de er ikke helt gode på flere felter...

ylvali1365381015
Skrevet

alle ingredienser her i gården.

men er ikke legeutdannet da.

ferdig med de villeste frasparkene nå, stort sett bare sex og fyll(?) igjen.. :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Ikke min erfaring, men medisinerstudentene jeg kjenner hadde alltid vært (og er) utrolig prektige, så de syns selv at studietiden var en eneste orgie med sex og fyll. I virkeligheten festa de mindre enn andre studenter. På videregående har mange av dem pugget og lest og nok ikke hatt en utagerende russetid f.eks. Dette er bare min teori da. Men hvis jeg nevte det for dem (at å gå ut på en onsdag IKKE var å være helt vill og gal, at et nachspiel ikke gjør dem til bohemer, og å prøve hasj én gang i studietiden ikke er sjokkerende) skjønte de ikke hva jeg mente.

Så jeg tror leger snakker om og ser på sin studietid som utagerende, men atden er normal.

legene jeg kjenner privat er også prektige. friluft og helkornbrød.

og en øøørliten aperetif før maten i festlig lag, foruten det ene glasset som følger hovedretten. ;-)

Skrevet

Det er i alle fall min erfaring. Har hørt syke historier fra legejulebord og andre sammenkomster også. Studenter på fag med stor lesemengde avreagerer heftigere når de først gjør det, er min teori. Gjelder naturligvis ikke alle og kulturen varierer mellom fakultetene også.

Dette er litt på siden, men den tabloide overskriften passer i alle fall:

http://www.studvest.uib.no/200126/nyheter4.asp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...