aronnes Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hei jeg er en mann 43 år har noen spørsmål. sliter med smerter i nakken og som sprer seg til hode, etter en trafikkukykke 20 år tilbake men det er de siste 10 årene jeg har kjent smerter og som har økt på, jobber i byggebransjen hvor det er mange tunge løft, sammen med min tiligere arbeisgiver fikk jeg en lettere jobb etter at jeg var sykemeldt en kortere periode i fjor høst, men det ble ikke bedre. Har tatt mr rønken som viser UndersskelsenMR CERVICOTHORACALCOLUMNA 26.06.06:Sagittal TI og T2-vektet saris fra bakre skallegrop til L3-4. Aksial T2-vektet fra C2 til THl.I niva C6- er skiver left h$yderedusert og lett, sentralt bukende. Ingen tegn til rotaffeksjon.Virvelcorpora TH6, TH7 og TH8 er left h$ydereduserte. Lift uregelmessige dekkplater. H$yst usikkert om dette har roe med tidligere trauma a gjere.Medulla spinalis har et normalt utseende og er overalt omgitt av rikelig med spinalvaeske. Ingen tegn til rotaffeksjon.R: LEI lh DEGENERATIVE FORANDRINGER C6-7.LETT HOYDIItEDUSIItTE VIRVELCORPORA I THORACALCDLUMNA vet ikke hva det viser, men legen min sier jeg er negativ fordi jeg mener at i byggebransjen er det for tungt for meg, jeg burde hvære positiv fodi jeg ikke trenger å opperere, noe som jeg er. Fastlegen sier at det ikke er farlig og vil sende meg tilbake til tiligere arbeid, hvor jeg daglig slet med hodepine og smerter i nakke, og når jeg kom hjem etter endt arbeidsdag. Har flere ganger måtte slippe det jeg hadde i hendene ved løft fordi det er som noen stikker en kniv inn i nakken og må ta meg til, og som er en fare for andre fori vi ofte jobber i høyden. Og når jeg har handlet på hjemvein har jeg måtte sette fra meg handlekurven fordi det stikker i nakken selv om den ikke er tung. Har gått til behandling uten bedring fysioterapaut og manuelterapaut. vet ikke hva jeg skal- kan gjøre.Har nevnt omskolering men han sier at jeg må prøve og jobbe, virker som han ikke hører på meg. Takker for svar. hilsen jonny karlsen. pb 5757 9287 tromsø tlf 93453949 send gjenre en sms når svar foeligger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245928-nakkesleng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Dersom det ikke er prøvd "slyngebehandling" hos fysioteraåeut, bør dette gjøres; såkalt SET-terapi. Du bør også få tilrettelagt for daglige egen-øvelser. Da styrkes de dype, stabiliserende nakkemusklene. Du bør også prøve medisiner som demper vevs-inflammasjon; kombinasjon av såkalt NSAIDs og Paracet. Dette blir du ikke trøtt av. Kanskje bør fastlegen vurdere å henvise deg til en spesialist i fysikalsk medisin. Kanskje må du lære å leve med litt nakkesmerter, men få tilrettelegging på arbeidsplassen så det ikke oppstår farlige situasjoner, samt arbeidsoppgaver der du f.eks ikke har de tyngste løftene. Kanskje du i perioder må ha litt redusert arbeidstid. MR-bildene viser at det ikke er "farlig" å bruke nakken, men du må lære teknikker der du styrer belastningen, og mestrer smertene. Prøv å vær positiv mtp jobb, så får neste året vise om du trenger noe mer tilrettelegging for å kunne holde deg i arbeid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/245928-nakkesleng/#findComment-1923716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.