Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har vært hos en energiterapeut og han mener at kjernen til alle mine merkelige sykdomsplager ligger i at jeg har en såkallt snill tuberkulose. Dette skal jeg ha fått enten via min mor eller fra mitt hjemsted -hvor det er stor forekomst av dette. Han sier også at jeg vil bli helt bra men at dette vil ta tid. Har lest artikkel i Aftenposten men ble ikke særlig klokere av det. Må forøvrig si at sykdomsutviklingen stemmer meget godt med "diagnosen". Jeg håper jo bare på å bli frisk. Han har hatt rett i alt frem til nå-men dette synes jeg er rart? Ville man ikke kjent mere i lungene? Har andre ting som jeg er til behandling for akkurat nå og kan derfor ikke sette igang behandling for akkurat dette. Han sier at jeg kan ha overført dette til mine barn. Opplys meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24598-snill-tuberkulose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Wenke Lunde, Sykepleier

Beklager at dette har tatt litt tid. Jeg forstår nemlig ikke helt hva du mener med snill tuberkulose. Tuberkulose som kan være smittefarlig ( som antydet av din lege) betyr at den ikke er snill, og at du har en lungetuberkulose med kaverner. Denne form for tbc må behandles over lang tid med medisiner og smitteveien er luftsmitte/dråpesmitte. En snill tbc må bety at du har smittestoffet i deg, men at den ikke gjør deg syk. Denne formen smitter ikke i tilfelle. Jeg syns du skal oppsøke en lege og få tatt de nødvendige prøver med hensyn på denne sykdommen for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24598-snill-tuberkulose/#findComment-106261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...