Gå til innhold

Jeg mislykkes stadig..hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt/mann på snart 25 år som sliter litt..

Det er vel kanskje ikke så alvorlig som mye annet man kan slite med, men for meg begynner dette å bli litt for mye..

Jeg føler meg mislykket. Jeg er en ubetydelig liten dritt i samfunnet og ingen bryr seg om meg. Tror jeg. Greia er den at jeg har vel alle gode forutsetninger for å lykkes i livet, gode foreldre, gode venner, mat i skapet og tak over hodet. Jeg er godt i gang med universitetsutdannelse og lever noe jeg antar er et tilsynelatende godt liv som student med alt som hører med av studier og sosialt liv. Jeg har deltidsjobb og har ingen spesielle økonomiske problemer. Altså skulle jo alt være i den skjønneste orden?

Allikevel har jeg de siste årene gått rundt med en gnagende følelse av at noe er galt med meg..Noe som gjør meg dårligere enn andre, eller noe som gjør at jeg ikke gjør ting like bra som andre.

Dette gjelder i grunnen det meste, både de små og de store tingene..

Jeg føler at folk rundt meg registrerer at jeg er der, men ikke stort mer. Jeg føler meg sett, men ikke hørt. Jeg føler ikke at jeg har noen som helst kontroll over livet mitt, jeg bare henger på og følger etter der jeg havner liksom..Jeg kan ikke styre det selv. Jeg har på en måte ikke stemmerett uansett hva som skal skje. Om det er viktige ting som hva skal jeg gjøre? få meg en jobb med en gang eller begynne på skole?, så ender det med et eller annet uten at jeg føler jeg hadde noen som helst innvirkning på resultatet. Eller ikke fullt så viktige ting, i hverdagen eller på fritida så henger jeg alltid på andre istedenfor å komme med egne ønsker..fordi jeg veit at til syvende og sist blir ting sjelden og aldri som jeg vil ha dem uansett. jeg gidder bare ikke..

Ok, blir ei lita utblåsning dette, men jeg trenger å få ut litt frustrasjon her..og kanskje kunne håpe at noen leser det og skjønner hva jeg mener.

Poenget..jeg føler meg som dritt. Jeg er en liten dott som ingen hører på eller tar seriøst, jeg føler at uansett hva jeg prøver å utrette så enten funker det ikke eller så funker det bare halvveis.. De fleste mennesker rundt meg får til noe, og her sitter jeg og synes ikke jeg får til noe som helst..

Jeg kunne ramsa opp i timesvis med konkrete eksempler på hva jeg mener, men..

Ønsker vel egentlig bare å få kontakt med noen som har vært borti det samme, og evt hvordan man kan fikse slikt. Jeg kan ikke tenke meg at hodet mitt skal funke slik, og jeg ønsker å få ordna opp i det, for jeg har det seriøst ikke no særlig bra for tida..

(I kveld er alle ute på konsert og koser seg, men jeg orker ikke gå ut på slikt lengre, for jeg labber alltid hjem alene og føler at jeg har kasta bort masse penger uten å ha no særlig igjen for det...?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246042-jeg-mislykkes-stadighvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...