Gå til innhold

Alltid så mye mat...........


Gjest en som undrer

Anbefalte innlegg

Gjest en som undrer

Hallo.

I dag har jeg vært på besøk hos en gammel tante i familien, og som vanlig, så har jeg nesten trillet hjem igjen. Og da lurer jeg på dette. Hvorfor må man alltid få så mye mat når man er på besøk hos eldre? Jeg sier hver gang at du må ikke lage til noe, jeg skal bare stikke rett innom. Men hver gang så skal lefser tines, skiver smøres, vafler stekes og kaffe trekkes. Så går timene. Jeg har forsøkt å si at dersom hun ikke styrer så fælt, så kan jeg komme mye oftere. Jeg har jo lyst til å komme for å treffe henne, og snakke med denne fantastiske gamle damen. Men, nei, jeg blir beordret inn i stuen og så roper vi til hverandre fra stuen til kjøkkenet før hun endelig har tid til å sitte seg ned. Jeg forsår jo tanken da, men det blir på en måte litt komisk. Så jeg går inn for en eldreaksjon- ja til oftere besøk og ja til mindre mat til gjestene. *ler*

Er det sånn andre opplever det også eller hva sier dere?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr

Alltid så mye mat...

Når vi blir gamle er det å kunne være til nytte en viktig del av vår livskvalitet. Når din gamle tante ønsker å diske godt opp for deg når du kommer på besøk, kan den storslåtte serveringen nettopp være uttrykk for det. Dessuten kan det jo være at vi som er litt eldre, og spesielt enslige, ønsker å holde på ungdommen over litt tid, nettopp ved å servere dem. Bruk så mye tid du kan på din tante, hun fryder seg sikkert over å kunne diske opp for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...