Gjest Vil ha unge øyne Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Skal gjennom dette nå om fire dager! Glede-gruer meg Noen her nå som kan fortelle om erfaringer. Før, etter, under inngrep osv. Hvordan var det før, hvordan foregikk operasjonen, hvordan ble det etterpå, arr osv. osv. osv. Takk, takk, takk for svar 0 Siter
dolores83 Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 har ikke vært gjennom det selv, men mamma har. hun har fått veldig pene øyne, og ser noen år yngre ut:) 0 Siter
typ Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Jeg opererte mine øyne i mars - og er veldig fornøyd. Operasjonene gikk veldig fint. Jeg ble veldig hoven første dagen, men ikke veldig blå. Fikk råd om å spise Arnika(Homeopatmiddel) noen dager i forveien og så lenge jeg hadde blåmerker. I tillegg brukte jeg isposer minst en gang i timen den første dagen - og lå med kjølemaske på natten. Når jeg skulle ta stingene en uke etter - var legen veldig overrasket over hvor lite hoven og blå jeg var - og jeg så også flere som satt på venteværelset med blåveiser som var veldig mye verre enn mine, om det var isen eller arnika vet ikke jeg.. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, det har blitt bedre og bedre, og jeg har ikke noe påfallende arr, men hvis en ser godt etter, så ser en det jo. Har ikke angret en dag 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Jeg opererte mine øyne i mars - og er veldig fornøyd. Operasjonene gikk veldig fint. Jeg ble veldig hoven første dagen, men ikke veldig blå. Fikk råd om å spise Arnika(Homeopatmiddel) noen dager i forveien og så lenge jeg hadde blåmerker. I tillegg brukte jeg isposer minst en gang i timen den første dagen - og lå med kjølemaske på natten. Når jeg skulle ta stingene en uke etter - var legen veldig overrasket over hvor lite hoven og blå jeg var - og jeg så også flere som satt på venteværelset med blåveiser som var veldig mye verre enn mine, om det var isen eller arnika vet ikke jeg.. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, det har blitt bedre og bedre, og jeg har ikke noe påfallende arr, men hvis en ser godt etter, så ser en det jo. Har ikke angret en dag Tusen takk for historien din. Får man kjøpt kjølemaske på apoteket? Hva er det egentlig? Jeg har ikke hørt om middelet du nevner men har fått beskjed av legen å spise C-vitaminer for bedre heling. Ispose skal jeg ordne nærmere tiden. Jeg tenkte på slik en "knekker" så blir den kald, du har kanskje noe annet å anbefale? Jeg gleder meg veldig, men er jo litt engstelig og. Tror jeg er like "pysete" med øynene mine som andre er "redd" for GU og tannlegen *ler* Det er snart nå. Til onsdager er det til pers. Det blir fryktelig, fryktelig spennende dette altså 0 Siter
typ Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Tusen takk for historien din. Får man kjøpt kjølemaske på apoteket? Hva er det egentlig? Jeg har ikke hørt om middelet du nevner men har fått beskjed av legen å spise C-vitaminer for bedre heling. Ispose skal jeg ordne nærmere tiden. Jeg tenkte på slik en "knekker" så blir den kald, du har kanskje noe annet å anbefale? Jeg gleder meg veldig, men er jo litt engstelig og. Tror jeg er like "pysete" med øynene mine som andre er "redd" for GU og tannlegen *ler* Det er snart nå. Til onsdager er det til pers. Det blir fryktelig, fryktelig spennende dette altså Hei igjen! Kjølemasken tror jeg at jeg har kjøpt på et parfymeri eller vita - er ikke sikker. Det er en plastikkmaske som er fylt med en veske - og du legger den i kjøleskapet så den blir kald. Homeopatmidddelet arnica -30 får du kjøpt på apoteket. Du skal ta 5 piller og la dem smelte under tungen morgen - middag og kveld. Ikke spise eller pusse tenner 15 minutter før/etter. Som ispose brukte jeg frossne grønne erter som jeg på forhånd hadde fylt over i små plastposer. Jeg hadde 4-5 stk. som jeg frøs om og om igjen. Ertene er så små, at de former seg veldig fint til øynene, og så er de ikke harde som en isbit. Jeg la kompresser over øynene først - for man nå være svært nøye med å ikke få bakterier inn - så "erterposene" og til slutt tok jeg en slik maske man får på flyet, for å holde alt på plass. Min mor var hos meg første dagen, og var med til legen, og var min sykepleierske første dagen, og det var veldig greit å ha sjåfør hjem, og tjener Lykke til - det er verdt den lille plagen 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Hei igjen! Kjølemasken tror jeg at jeg har kjøpt på et parfymeri eller vita - er ikke sikker. Det er en plastikkmaske som er fylt med en veske - og du legger den i kjøleskapet så den blir kald. Homeopatmidddelet arnica -30 får du kjøpt på apoteket. Du skal ta 5 piller og la dem smelte under tungen morgen - middag og kveld. Ikke spise eller pusse tenner 15 minutter før/etter. Som ispose brukte jeg frossne grønne erter som jeg på forhånd hadde fylt over i små plastposer. Jeg hadde 4-5 stk. som jeg frøs om og om igjen. Ertene er så små, at de former seg veldig fint til øynene, og så er de ikke harde som en isbit. Jeg la kompresser over øynene først - for man nå være svært nøye med å ikke få bakterier inn - så "erterposene" og til slutt tok jeg en slik maske man får på flyet, for å holde alt på plass. Min mor var hos meg første dagen, og var med til legen, og var min sykepleierske første dagen, og det var veldig greit å ha sjåfør hjem, og tjener Lykke til - det er verdt den lille plagen Tusen takk for all informasjon. Det er så godt å lese folks egne erfaringer. Hva var det Arnican - 30 skulle hjelpe mot da? Jeg skal prøve å være flink med isposer og greier og håper på å ikke se for ille ut på mandagen - det blir 4 og en halv dag etterpå det - når jeg skal på jobb igjen Jeg tar ubehaget på strak arm, det skremmer meg ikke. Mest er jeg jo veldig spent på det ferdige resultatet, og noe på hevelsene. Og arret selvsakt. Begynner å bli litt spent nå, nå er det bare to dager igjen Mannen min skal kjøre meg og er hjemme hos meg resten av dagen, har ikke timen før nærmere kl. 16 så det er jo relativt sent på dagen det. I ventetiden så pusser jeg solbrillene mine som jeg regner med blir flittig brukt en periode og smågruer meg til alle sjokkerte fjes på folk på jobben som sikkert vil tro at kællen har vært meeeeeget sint på meg. *ler* Når kunne du ta på litt dekkrem på øynene/arret/rødheten da og litt mascara på vippene? 0 Siter
typ Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for all informasjon. Det er så godt å lese folks egne erfaringer. Hva var det Arnican - 30 skulle hjelpe mot da? Jeg skal prøve å være flink med isposer og greier og håper på å ikke se for ille ut på mandagen - det blir 4 og en halv dag etterpå det - når jeg skal på jobb igjen Jeg tar ubehaget på strak arm, det skremmer meg ikke. Mest er jeg jo veldig spent på det ferdige resultatet, og noe på hevelsene. Og arret selvsakt. Begynner å bli litt spent nå, nå er det bare to dager igjen Mannen min skal kjøre meg og er hjemme hos meg resten av dagen, har ikke timen før nærmere kl. 16 så det er jo relativt sent på dagen det. I ventetiden så pusser jeg solbrillene mine som jeg regner med blir flittig brukt en periode og smågruer meg til alle sjokkerte fjes på folk på jobben som sikkert vil tro at kællen har vært meeeeeget sint på meg. *ler* Når kunne du ta på litt dekkrem på øynene/arret/rødheten da og litt mascara på vippene? Arnica skulle gjøre så det ble minimalt med blødninger, og at kroppen raskere transporterte de blødningene som ble vekk. Jeg sakset dette fra internet: Homøopatisk Arnica tas helst innvortes og brukes ved sjokk, smerter, sår og andre skader, samt blødning forårsaket av skader. Jeg ble sykemeldt en uke, men var faktisk nedom jobben noen timer allerede etter 2 dager - da med solbriller Fikk ikke lov å bruke sminke eller noe form for dekkmiddel på øyelokkene før stingene var tatt, men blåveisene blir verst på nedsiden av øyet, og der er det bare å dekke til Jeg fikk også beskjed om å massere arret med øysalve etter at stingene ble tatt, og tror det har noe for seg. Mine arr er nesten ikke synlige, mens min mor som tok samme operasjon for 10-12 år siden har mer markante arr... Lykke til med de nye øynene:) 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Arnica skulle gjøre så det ble minimalt med blødninger, og at kroppen raskere transporterte de blødningene som ble vekk. Jeg sakset dette fra internet: Homøopatisk Arnica tas helst innvortes og brukes ved sjokk, smerter, sår og andre skader, samt blødning forårsaket av skader. Jeg ble sykemeldt en uke, men var faktisk nedom jobben noen timer allerede etter 2 dager - da med solbriller Fikk ikke lov å bruke sminke eller noe form for dekkmiddel på øyelokkene før stingene var tatt, men blåveisene blir verst på nedsiden av øyet, og der er det bare å dekke til Jeg fikk også beskjed om å massere arret med øysalve etter at stingene ble tatt, og tror det har noe for seg. Mine arr er nesten ikke synlige, mens min mor som tok samme operasjon for 10-12 år siden har mer markante arr... Lykke til med de nye øynene:) Takk for fine svar Nå er alt handlet inn, sterile kompresser, isposer, erter *ler* I morgen er dagen, begynner å kjenne det litt i magen nå Gleder meg veldig. Sender deg en melding etter at det er gjort jeg Arnican fikk jeg ikke kjøpt meg, ei heller fikk jeg tak i masken til natten, men jeg sover vel såpass lite at jeg får ture om på erteposene - de er posjonerte og klare Da snakkers vi noe senere, takk for lykkeønskningen. 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne-og nå har jeg det :) Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Arnica skulle gjøre så det ble minimalt med blødninger, og at kroppen raskere transporterte de blødningene som ble vekk. Jeg sakset dette fra internet: Homøopatisk Arnica tas helst innvortes og brukes ved sjokk, smerter, sår og andre skader, samt blødning forårsaket av skader. Jeg ble sykemeldt en uke, men var faktisk nedom jobben noen timer allerede etter 2 dager - da med solbriller Fikk ikke lov å bruke sminke eller noe form for dekkmiddel på øyelokkene før stingene var tatt, men blåveisene blir verst på nedsiden av øyet, og der er det bare å dekke til Jeg fikk også beskjed om å massere arret med øysalve etter at stingene ble tatt, og tror det har noe for seg. Mine arr er nesten ikke synlige, mens min mor som tok samme operasjon for 10-12 år siden har mer markante arr... Lykke til med de nye øynene:) Hei igjen typ Nå har jeg vært til pers. Ganske ubehagelig synes jeg men svært lite vondt. Var flink til å ligge med kjøling i hele går efta og kveld. Er ikke så veldig hoven i dag, men det kommer vel? Litt mørk blå på selve øyelokkanten, ingen ting under ennå. Kommer det etterhvert eller? Han tok over halvannen cm på det meste og måtte også legge et snitt i smilerynken min for å unngå pose på siden av øyet når det andre var tatt. Er forferdelig spent på resultatet. Kunne blitt sykmeldt utover i neste uke, men jeg har så mye å gjøre på jobben at jeg satser på å møte til mandag. Fant skikkelig brukbare solbriller på Nille til 15.- (!) kr. De er slike som du kan løfte opp solbrilledelen på. Kjekt å lage en sprekke når jeg sitter på pc på jobben Alt i alt har dette gått over all forventning, er bare så uhorvelig spent på resultatet. Skal ta teipen og stingene på torsdag/fredag neste uke, får vel et inntrykk da. Tusen takk for all info. og støtte typ. Masse hilsen fra meg 0 Siter
typ Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Hei igjen typ Nå har jeg vært til pers. Ganske ubehagelig synes jeg men svært lite vondt. Var flink til å ligge med kjøling i hele går efta og kveld. Er ikke så veldig hoven i dag, men det kommer vel? Litt mørk blå på selve øyelokkanten, ingen ting under ennå. Kommer det etterhvert eller? Han tok over halvannen cm på det meste og måtte også legge et snitt i smilerynken min for å unngå pose på siden av øyet når det andre var tatt. Er forferdelig spent på resultatet. Kunne blitt sykmeldt utover i neste uke, men jeg har så mye å gjøre på jobben at jeg satser på å møte til mandag. Fant skikkelig brukbare solbriller på Nille til 15.- (!) kr. De er slike som du kan løfte opp solbrilledelen på. Kjekt å lage en sprekke når jeg sitter på pc på jobben Alt i alt har dette gått over all forventning, er bare så uhorvelig spent på resultatet. Skal ta teipen og stingene på torsdag/fredag neste uke, får vel et inntrykk da. Tusen takk for all info. og støtte typ. Masse hilsen fra meg Hei! Så bra at alt gikk greit. Hvis du ikke er så hoven nå - så kan det hende at du klarer å holde det nede med is... så fortsett med å kjøle selv om smertene/ubehaget gir seg. Blåveisen "renner" nedover etterhvert. Den første dagen var jeg kun blå på lokket, men etter 3-4 dager var det fint, mens jeg var lilla/grønn/gul under øyet Du får ta det pent - og unngå og bøye deg - det går sikkert greit å jobbe mandag. Jeg husker det jeg syntes var værst var alle de nyskjerrige blikkene - jeg gikk med caps og solbriller - så folk trodde vel at jeg var banket opp Ta vare på deg selv - og bli ikke skuffet over resultatet etter stingene er tatt... Øynene er fortsatt litt hovne da - så du vil vel ikke se det varige resultatet før etter 3-4 mnd. 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne-og nå har jeg det :) Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Jeg opererte mine øyne i mars - og er veldig fornøyd. Operasjonene gikk veldig fint. Jeg ble veldig hoven første dagen, men ikke veldig blå. Fikk råd om å spise Arnika(Homeopatmiddel) noen dager i forveien og så lenge jeg hadde blåmerker. I tillegg brukte jeg isposer minst en gang i timen den første dagen - og lå med kjølemaske på natten. Når jeg skulle ta stingene en uke etter - var legen veldig overrasket over hvor lite hoven og blå jeg var - og jeg så også flere som satt på venteværelset med blåveiser som var veldig mye verre enn mine, om det var isen eller arnika vet ikke jeg.. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, det har blitt bedre og bedre, og jeg har ikke noe påfallende arr, men hvis en ser godt etter, så ser en det jo. Har ikke angret en dag Hei igjen typ. Hadde så lyst til å fortelle hvordan det går med meg Dag to var jeg mye dårligere med isposene, det krever sitt å være mor med barn og hus *ler* Har lest i ettertid at det er anbefalt å ligge med hodet høyt på natten, samt unngå tv.titting i et par dager +++ Ingen ting av dette har jeg fulgt desverre. Jeg var så lite rød på det ene øyen, nærmest vippene at det ikke syntes omtrent, og det andre øyet hadde bare på sitt verste en mørkere linje langt vippene som gikk litt utover utenfor øyekanten. Denne var omtrent borte dag 3! Nå er jeg på dag fire og det er ingen ting på det ene øyet og bare svakt, svakt rosa et par steder på det andre. Ingen antydning til farge under øynene!!! Hevelsen er også meget, meget bedre og jeg føler bare det er teipen som gjør at ikke øynene kan være helt oppe. Helt utrolig for en heling. Eneste jeg har vært plaget med er en del hodepine, men så har jeg jammen ikke vært veldig flink til å ta vare på meg selv heller, den tid jeg ikke tenkte over tv, pc osv. Og jeg har gjort lettere ting i huset. Det er noe mørkt under teipen, men det kan se ut som litt blod samt den tegnede linjen, det blir svært spennende å se det tatt bort i slutten av uka. Skal på jobben i morgen, og teipen er det eneste som viser at jeg har gjort noe i det hele tatt. Mon tro om det var erteposene den første dagen, all c-vitamina eller kropp som heler beundringsverdig som skal få kreditten for det Jeg er vanvittig spent på å se under teipen...er arrene stygge, er de for langt oppe, hvor langt ut skar han, hvordan ser øynene ut osv.osv.osv. Jeg leser at resultat ikke kan ses ordentlig før en 3 til 6 måneder, at arret blir penest ved å beskyttes for sol i et år etterpå, og at hardere trim ol skal drøyes til etter 6 uker ol. Blir å prøve å følge det som følges kan og se hvordan det hele utvikler seg. Er så spent at jeg holder på å tilte 0 Siter
MsSophie Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Hei igjen typ. Hadde så lyst til å fortelle hvordan det går med meg Dag to var jeg mye dårligere med isposene, det krever sitt å være mor med barn og hus *ler* Har lest i ettertid at det er anbefalt å ligge med hodet høyt på natten, samt unngå tv.titting i et par dager +++ Ingen ting av dette har jeg fulgt desverre. Jeg var så lite rød på det ene øyen, nærmest vippene at det ikke syntes omtrent, og det andre øyet hadde bare på sitt verste en mørkere linje langt vippene som gikk litt utover utenfor øyekanten. Denne var omtrent borte dag 3! Nå er jeg på dag fire og det er ingen ting på det ene øyet og bare svakt, svakt rosa et par steder på det andre. Ingen antydning til farge under øynene!!! Hevelsen er også meget, meget bedre og jeg føler bare det er teipen som gjør at ikke øynene kan være helt oppe. Helt utrolig for en heling. Eneste jeg har vært plaget med er en del hodepine, men så har jeg jammen ikke vært veldig flink til å ta vare på meg selv heller, den tid jeg ikke tenkte over tv, pc osv. Og jeg har gjort lettere ting i huset. Det er noe mørkt under teipen, men det kan se ut som litt blod samt den tegnede linjen, det blir svært spennende å se det tatt bort i slutten av uka. Skal på jobben i morgen, og teipen er det eneste som viser at jeg har gjort noe i det hele tatt. Mon tro om det var erteposene den første dagen, all c-vitamina eller kropp som heler beundringsverdig som skal få kreditten for det Jeg er vanvittig spent på å se under teipen...er arrene stygge, er de for langt oppe, hvor langt ut skar han, hvordan ser øynene ut osv.osv.osv. Jeg leser at resultat ikke kan ses ordentlig før en 3 til 6 måneder, at arret blir penest ved å beskyttes for sol i et år etterpå, og at hardere trim ol skal drøyes til etter 6 uker ol. Blir å prøve å følge det som følges kan og se hvordan det hele utvikler seg. Er så spent at jeg holder på å tilte Er dette noe du har betalt selv, eller har du fått dekket det av helsemessige årsaker? Synes selv jeg har fått så "tunge øyner" i det siste - ser konstant trøtt og sliten ut, og spurte legen min om en operasjon var noe jeg måtte betale selv eller om han kunne rekvirere det. Han mente de var tunge, men trodde jeg nok måtte bli enda litt verre før det gikk fra å være kosmetisk til å være av helsemessige årsaker. Men jeg har ikke lyst til å vente jeg, jeg vil se fresh ut nå 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne-og nå har jeg det :) Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Er dette noe du har betalt selv, eller har du fått dekket det av helsemessige årsaker? Synes selv jeg har fått så "tunge øyner" i det siste - ser konstant trøtt og sliten ut, og spurte legen min om en operasjon var noe jeg måtte betale selv eller om han kunne rekvirere det. Han mente de var tunge, men trodde jeg nok måtte bli enda litt verre før det gikk fra å være kosmetisk til å være av helsemessige årsaker. Men jeg har ikke lyst til å vente jeg, jeg vil se fresh ut nå Hei du. Jeg har arvet mine tunge øyelokk etter min far. Har i svært mange år syntes det har vært skjemmende utseendemessig, jeg så liksom aldri fræsj ut jeg heller uansett form. De siste par årene har jeg dog vært plaget fysisk, det var blitt så tungt at det til tider var tung å bevege øynene, og det var nesten umulig å se opp når jeg så i et blad el. Har en suveren øyenlege. Han sa at det var tydelig at det var et problem for meg. Jeg fikk det altså gjennom og slapp å betale selv. Han måtte ta ca 1,8 cm på det meste og det er jammen noe. Kriteriene for slike operasjoner er at når man er ung så må det være så pass ille at det hemmer synsfeltet. Men hver og en lege bedømmer nok dette noe forskjellig. Selv hadde jeg ikke videre ødelagt synsfelt men det var tydelig at dette var et fysisk problem. Det er evnt. å stå på og klage og iallefall få en henvisning til øyelege, er du heldig så får du en som min som har enormt med empati og som setter litt grenser selv. Når det kommer til stykket så bør han nok ikke ha dårlig samvittighet, nesten 2 cm er da litt Får bare ønske deg lykke til. Selv er jeg, som du kan lese, veldig fersk i dette selv, men det er utrolig spennende. det ser veldig bra ut bare fire dager etter inngrep og det med masse halvløsnet teip på *ler* 0 Siter
typ Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Hei igjen typ. Hadde så lyst til å fortelle hvordan det går med meg Dag to var jeg mye dårligere med isposene, det krever sitt å være mor med barn og hus *ler* Har lest i ettertid at det er anbefalt å ligge med hodet høyt på natten, samt unngå tv.titting i et par dager +++ Ingen ting av dette har jeg fulgt desverre. Jeg var så lite rød på det ene øyen, nærmest vippene at det ikke syntes omtrent, og det andre øyet hadde bare på sitt verste en mørkere linje langt vippene som gikk litt utover utenfor øyekanten. Denne var omtrent borte dag 3! Nå er jeg på dag fire og det er ingen ting på det ene øyet og bare svakt, svakt rosa et par steder på det andre. Ingen antydning til farge under øynene!!! Hevelsen er også meget, meget bedre og jeg føler bare det er teipen som gjør at ikke øynene kan være helt oppe. Helt utrolig for en heling. Eneste jeg har vært plaget med er en del hodepine, men så har jeg jammen ikke vært veldig flink til å ta vare på meg selv heller, den tid jeg ikke tenkte over tv, pc osv. Og jeg har gjort lettere ting i huset. Det er noe mørkt under teipen, men det kan se ut som litt blod samt den tegnede linjen, det blir svært spennende å se det tatt bort i slutten av uka. Skal på jobben i morgen, og teipen er det eneste som viser at jeg har gjort noe i det hele tatt. Mon tro om det var erteposene den første dagen, all c-vitamina eller kropp som heler beundringsverdig som skal få kreditten for det Jeg er vanvittig spent på å se under teipen...er arrene stygge, er de for langt oppe, hvor langt ut skar han, hvordan ser øynene ut osv.osv.osv. Jeg leser at resultat ikke kan ses ordentlig før en 3 til 6 måneder, at arret blir penest ved å beskyttes for sol i et år etterpå, og at hardere trim ol skal drøyes til etter 6 uker ol. Blir å prøve å følge det som følges kan og se hvordan det hele utvikler seg. Er så spent at jeg holder på å tilte Hei! Så bra at alt går fint Noen har jo bedre grokjøtt enn andre - så du er nok en av de heldige der. Du kan glede deg til å fjerne stingene/teipen - da blir det enklere å blunke igjen... Jeg er også småbarnsmor - så det var ikke lett å ligge pal, tror ikke det er så nøye heller - bare man ikke letter tungt og bøyer seg - for da blir det ekstra trykk i hodet - og det kan fororsake blødninger. Har du fått beskjed om å massere arrene med øyesalve? Det tror jeg er lurt for å få opp blodsirkulasjonen med en gang - og for at nervene raskere skal finne hverandre igjen. jeg husker at jeg var litt nummen på øyelokket en stund- men det gikk fort over. Og jeg sier det nok en gang. Resultatet vil bli litt anneledes en nå - selv om jeg var fornøyd - så var jo alt litt stramt og hovent - og jeg er enda mer fornøyd nå etter et halvt år. 0 Siter
Gjest Vil ha unge øyne-og nå har jeg det :) Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Hei! Så bra at alt går fint Noen har jo bedre grokjøtt enn andre - så du er nok en av de heldige der. Du kan glede deg til å fjerne stingene/teipen - da blir det enklere å blunke igjen... Jeg er også småbarnsmor - så det var ikke lett å ligge pal, tror ikke det er så nøye heller - bare man ikke letter tungt og bøyer seg - for da blir det ekstra trykk i hodet - og det kan fororsake blødninger. Har du fått beskjed om å massere arrene med øyesalve? Det tror jeg er lurt for å få opp blodsirkulasjonen med en gang - og for at nervene raskere skal finne hverandre igjen. jeg husker at jeg var litt nummen på øyelokket en stund- men det gikk fort over. Og jeg sier det nok en gang. Resultatet vil bli litt anneledes en nå - selv om jeg var fornøyd - så var jo alt litt stramt og hovent - og jeg er enda mer fornøyd nå etter et halvt år. Hei hei igjen typ. Ja, nå er stingene tatt og den stramme elendige teipen som skled ned i øynene mine fjernet Jeg synes han kunne tatt litt mer, føler meg litt posete over øyelokket ennå, men håper det er hevelse som etter å ha gått vekk vil gi et noe strammere resultat. Det er det eneste som "bekymrer" nå for arrene er aldeles strålende pene, er nesten så en ikke kan se det allerede nå. Klart de er litt røde men jeg kan se at dette vil bli svært pent. Det er rart å ha øynene vanlig oppe og alikavel kunne se øyenlokkene sine *ler* har jo fått store øyne jo Ikke en eneste blå, gul eller lilla flekk har jeg. Jeg kan nok gå ute blandt folk og at de ikke kan se hva jeg har gjort før de er på veldig nært hold. Sier det igjen, makan til heling. Jeg er strålende fornøyd allerede og håper det bare blir bedre og bedre etter som tiden går, det er jo bare gått ni dager. Jeg har ikke fått beskjed om å massere arrene men det kan jo ikke skade så det vil jeg nok komme til å gjøre alikavel. Og beskytte øynene for solen skal jeg også. Så utrolig stort resultat på en handling som har tatt så få dager, helt makaløst. Tusen takk for støtten din igjen typ, det er kjekkt å ha noen "ved sin side" i en slik situasjon, som har erfaringer selv. Ha en strålende helg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.