Gro S S Skrevet 12. april 2001 Del Skrevet 12. april 2001 Jeg har en datter på 19 mnd. som siden midten av august har vært syk. Det startet med mellomørebetennelse, og har blitt avløst av feber med uspesifikke prikker. Det har gjentatt seg flere ganger. Diaré forekommer hyppig, og flere alvorlige dobbeltsidige ørebetennelser. I år har hun hatt dobbeltsidig ørebetennelse i hele januar og februar. Hun var frisk i 5 dager, før hun fikk diaré og dermed også urinveisinfeksjon. Det ble avløst av en ny runde med høy feber og diffuse små prikker. Hun er alltid svært snørrete. Vi har en hund og tre papegøyer. Papegøyene bor på eget rom, men det er ikke til å unngå at huset bærer preg av at det bor dyr her også. Vi har bare parket i hele huset og sentralstøvesuger. Er selv allergisk, med pollen- og dyreallergi. Min mann har pollenallergi, samt flere av våre familiemedlemmer. Er bekymret for at alt dette ikke bare skyldes at hun begynte i barnehagen i august 2000, men at det er en type allergi inne i bildet. Jeg mistenker at det kan være noe i maten, for hun reagerer ikke spesiellt på kontakt med dyrene. Hun har gått på fire penicilinkurer bare i år, og det er jo ikke spesielt gunstig, og det har jeg ikke lyst til å gi henne mer. Men på den 7. uken med ørebetennelse begynner man å bli desperat. Hun har vært hos ØNH-spesialist. Bør vi oppsøke en allergispesialist? Og er det sant at den samiske del av befolkningen tåler melk dårligere enn resten av den norske befolkning? Hilsen Oslo-samen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24626-kronisk-syk-i-9-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Kjære Gro SS Jeg ville ikke først og fremst tenke på allergi når jeg hører sykehistorien til datteren din, men heller på en infeksjonstendens av en eller annen årsak. Jeg ville først tatt henne til en barnelege, kanskje helst til en som også steller med allergi og allergisykdommer. Matallergi synes jeg høres usannsynlig ut i deres tilfelle - hvis det var allergi ville jeg nok heller tenkt på dyrene. At samer tåler melk dårligere enn andre nordmenn har ikke jeg visst, men det kan selvfølgelig være mulig. Jeg skulle tro du da tenker på laktoseintoleranse som er helt vanlig hos en rekke folkeslag andre enn Nordeuropeere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24626-kronisk-syk-i-9-mnd/#findComment-103646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.