Gjest Går det? Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg opererte for 2,5 år siden begge skuldrene for inneklemming/trange forhold etter mange år med vonde skuldre og armer. Jeg fikk da beskjed om at etter ca 6 uker skulle jeg kunne være på jobb igjen og det var operasjon som måtte til for å bli bra, men synes selv de bare har blitt verre. Jeg har trent en del både før og etter operasjon og gått til forskjellige fysioterapeuter, men har fortsatt store smerter i skuldrene og utover armene. Jeg kan ikke belaste armene noe særlig, det er nok å vaske over gulvene så verker det. På det verste verker det stort sett hele døgnet selv om jeg prøver å ikke belaste skuldrene, og jeg våkner flere ganger på nettene pga skuldrene verker og jeg må skifte stilling. Om morgenen "sover" ofte fingre og hender. Har prøvd forskjellige typer betennelsesdempende tabletter mot smertene men det har ikke hjulpet. Jeg var hos ortopeden som opererte meg for ca 1 år siden for å se om det var noe mer han kunne gjøre, tok ny MR og fikk beskjed om at det så greit ut og at han ikke kunne gjøre mer for meg. Han kunne ikke gi noe svar på hvorfor jeg ikke var bedre. Fastlegen min har sagt at det er ikke stort mer han kan gjøre for meg enn å henvise til fysioterapi. Har nå gått til psykomotorisk fysioterapi 4-5 måneder men har ikke hatt noen effekt av det ennå. Ble anbefalt vanngym av en fysioterapeut i vinter, men etter å ha gått der et par måneder ble ryggen så vond at jeg knapt klarte å gå en stund og sliter litt med det ennå. Gikk på attføring i fjor høst men måtte avbryte, det var mye arbeid med data på skolen og skuldrene ble verre enn noen gang. Må legge til at i sommer etter mye fint og varmt vær har det vært en god periode uten verking hvis jeg passet på å ikke belaste noe særlig, men nå er det vondt igjen. Er det noe annet jeg kan gjøre/prøve for å finne ut hvorfor skuldrene ikke blir bedre? Kan en nevrolog eller reumatolog hjelpe med noe? Blir noe fortvilet over at legen min ikke vet hva mer han kan hjelpe med, og jeg er sliten, lei og trøtt etter flere år med vonde skuldrer og armer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246266-opererte-skuldre-for-trange-forhold-men-fortsatt-mye-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.