Gå til innhold

rytmeforstyrrelse

Anbefalte innlegg

mann 47 år, sluttet å røyke for 4 år siden, er avholdsmann og er normal med hensyn til trening... sykler eller går tur 3-4 ganger per uke. har adhd og bruker ritalin 80mg per døgn. blodtrykk 180/100. fikk zanidip 10mg, gikk på denne 9 dager, var slapp gråblek og "ikke i form" i 15 tiden begynte hjertet og hoppe over slag, slo 2 raske så hoppet det over 1-2 slag. dette vedvarte hele kvelden, oppsøkte legevakt hvor ekg viste ventrikulære ekstrasystoler samt supraventrikulære... legen tar meg av zanidip som han mener er årsaken til rytmeforstyrrelsen og skriver ut atacand 16mg som jeg startet med i dag 1/2 tab dagl 1 uke deretter 1 tab. sluttet med zandip onsdag og ikke tatt atacand før i dag mandag. har akkurat hatt en ny rytmeforstyrrelse og synes dette er litt ubehagelig og undrer meg over at det varer så lenge som 6-7timer.. er dette normalt? hjertet slår normalt på det lengste i denne perioden 60 slag så det føles ille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246331-rytmeforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...