Gå til innhold

avføring på feil plass?

Anbefalte innlegg

Go dag!

Jeg er ei jente på 22 år,som har ett spørsmål jeg føler jeg ikke kan spørre noen andre om.

For noen dager siden, skulle jeg ha samleie med min samboer. Og det blr litt fingring og sånt.

Men så plutselig kjente vi noe uvanlig langt oppi skjedeåpningen. Det kjentest tydlig ut som avføring, og det var såpass ille att jeg sikkert kunne greid å fått den ut av det hullet også.

Skal det kunne gå ann att avføringen kommer inn i feil hull? eller er det noe riv ruskende gale med meg?

Vennlig hilsen bekymra jente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246349-avf%C3%B8ring-p%C3%A5-feil-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kanskje du svelget maten i feil høl?

Nei, du kan nok være ganske sikker på at det ikke er avføring. Det skulle tatt seg ut.

Sikkert bare en mensuhumskhet eller noe sånt. Kanskje dere har hatt mye sex og spermen har samla seg i en stor snøballignende sak der inne?

men kan den da bli større noen ganger? siden jeg aldri har kjent dette tidligere.

Ja,livmora endrer seg i størrelse ut fra hvor du er i menstruasjonssyklusen. Jeg mener den er størst rett før menstruasjonen starter, men er ikke helt sikker på.

Jeg har faktisk hørt om avføring som har kommet inn i skjeden, perforert slimhinne?

Skal se på nettet om jeg finner noe om det, tror jeg hørte om noen gamle damer som hadde det. Men altså, de er mulig du kjente livmorhalsen. Den kjenner du når du stikker fingrene inn, ca. plommestor....

Om så skulle være, at avføringen kom ut av skjeden, så las jeg på nettet om medfødte misdannelser -anorektale misdannelser.

Det er en endetarmsmisdannelse hvor endetarmen ikke blir atskilt fra nærliggende organer i fosterlivet som normalt. Misdannelsen kan arte seg på ulike måter, noen kan f.eks. mangle analåpning, at alt går gjennom skjeden.

Men jeg tipper altså at dette er livmorhalsen din. Hvis du er i tvil, så gå til en lege og få deg undersøkt.

Har sett på Oprah(!) at det er opprettet et eget sykehus i India eller et av nabolandene, for å hjelpe kvinner med fistel (åpning) mellom endetarm og skjede.

Jeg mener dette oppsto etter fødsel, men aner ikke om man kan ha det medfødt. Du ville sikkert merket noe tidligere om det var noe feil med deg.

Jeg tror at du hadde oppdaget dette for lenge siden, om du skulle ha den sykdommen som gjør at avføringen ikke er på rett plass. Da ville det ha blitt forsteinet inni deg, og du hadde blitt syk.

Dette blir også oppdaget ved fødsel i de fleste tilfeller, og her i Norge behandlet.

Du kan ha kjent livmorhalsen. Du kan også ha hatt avføring i tarmene (endetarmen) dette kan hende at dere har kjent?

Du hadde nok merket det om det kom avføring ut skjeden, den er naturlig våt, så det hadde nok sklidd ut.

Annonse

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vil tro at du har kjent livmorhalsen. Denne kan kjennes som en ganske fast kul fra 3-7cm opp i skjeden. Dersom hard avføring ligger i endetarmen, kan man også kjenne denne via skjeden; men det er en tynn muskelvegg og sliminne mellom. Dersom du fortsatt er i tvil, synes jeg du skal be om å få gjort en underlivssjekk hos fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...