Gå til innhold

Sykemelding


Gjest Sliten og trett......

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten og trett......

Skriver leger ut sykemelding til slitne gravide? Jeg er nå 14 uker på vei, og er fryktelig sliten og trøtt, i tillegg til kvalm. Jeg strever meg gjennom dagen og orker ingenting etter arbeid. Blir dette sett på som vanlige plager eller kan jeg be legen min om en sykemelding? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Beskriv din hverdag til legen. Så får han vurdere.

Jeg trodde det var normalt og måtte ligge på sofaen etter arbeidstid og frem til jeg la meg til å sove for natten. Men det mente ikke legen- og jeg ble 50% sykemeldt. Det var det beste som kunne skjedd. Humøret; matlysta og livslysta kom tilbake. Fikk gjort jobben min (50%) og fikk en normal ettermiddag...

Ta kontakt med legen din du. Og beskriv din hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliten og trett.....

Jeg mener du får se det an, for det vil nok gå over. Du er ikke syk.....

Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over jeg ikke er syk!!! Og jeg vet at det går over. Det er ikke for å syte at jeg ønsker litt avslapping. Dette er mer enn å bare vere trøtt skal jeg si deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir bedre når de runder 13-14-15 uker, mens andre er kvalme, slitne og trøtte gjennom hele svangerskapet.

Jeg ville gått til legen og fortalt hvordan det sto til, kanskje du kan få 40% sykmelding, altså 2 dager fri i uka i et par uker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på det som helt normalt å være stuptrøtt fullstendig utslitt etter arbeidstid når man er gravid. Har ikke bedt om sykemelding for det.

Da vi ventet første stupte jeg i sofaen når jeg kom hjem fra jobb, og der ble jeg til jeg la meg sånn ved 21-tiden.

Da jeg ventet nr. 2 var jeg hjemme med nr. 1 og sov så mye jeg kunne når nr. 1 sov.

Da jeg ventet nr. 3 var Barne-TV min beste venn. Da satt de to eldste og så på, og jeg sov!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over jeg ikke er syk!!! Og jeg vet at det går over. Det er ikke for å syte at jeg ønsker litt avslapping. Dette er mer enn å bare vere trøtt skal jeg si deg!

Jeg er helt enig med deg. Sykemelding i svangerskapet er ikke for de som ikke har lyst å jobbe, men for de som ikke ørker det og sliter for mye . Det et det ikke er sykdom betyr ikke at man er helt opplagt dagen langt. Og ikke alle jobb er like, man kan ikke sammenligne en kontordamme med en sykepleier som jobber skift og løfter tung. Sykemelding er for å komme seg mest mulig smertefritt og trygt gjennom det verste, og det skal være trygt både til deg og til barnet du venter. Gå til lege og fortell det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliten og trett......

Jeg er helt enig med deg. Sykemelding i svangerskapet er ikke for de som ikke har lyst å jobbe, men for de som ikke ørker det og sliter for mye . Det et det ikke er sykdom betyr ikke at man er helt opplagt dagen langt. Og ikke alle jobb er like, man kan ikke sammenligne en kontordamme med en sykepleier som jobber skift og løfter tung. Sykemelding er for å komme seg mest mulig smertefritt og trygt gjennom det verste, og det skal være trygt både til deg og til barnet du venter. Gå til lege og fortell det.

Tusen takk for det!:) Endelig noen som forstår meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på legen. Jeg syns du burde få det, i alle fall 50 %. Du har lov å bytte fastlege dersom du ikke syns du får den hjelpen du trenger hos din fastlege. Du kan også kontakte en privat klinikk (som Volvat eller Akuttklinikken hvis du bor i Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du får se det an, for det vil nok gå over. Du er ikke syk.....

De fleste har ikke så mange svangerskap igjennom hele sitt liv... Derfor mener jeg det er helt på sin plass å være egoistisk og tenke på seg selv i den perioden.

Man er ikke syk, men man er gravid og av og til kan det føles ganske sykt.

Det gagner både mor og barn å ta vare på seg selv.

Er man sliten, trenger man hvile. Hvis ikke blir det rene amerikanske tilstander her og det håper jeg vi slipper i det lengste. Arbeidspresset er stort nok allerede.

Tenk på det sånn: Hvis de unner seg noen uker/mnd fri nå, så koster det mindre enn om de skulle bli varig syke av utmattelse og det som verre er senere.

Ps. Du som er sliten; Husk å ta multivitaminer, fettsyrer, fiber og nok drikke. Hold deg unna melk og tungt fordøyelig mat. Det kan lette litt på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliten og trett......

De fleste har ikke så mange svangerskap igjennom hele sitt liv... Derfor mener jeg det er helt på sin plass å være egoistisk og tenke på seg selv i den perioden.

Man er ikke syk, men man er gravid og av og til kan det føles ganske sykt.

Det gagner både mor og barn å ta vare på seg selv.

Er man sliten, trenger man hvile. Hvis ikke blir det rene amerikanske tilstander her og det håper jeg vi slipper i det lengste. Arbeidspresset er stort nok allerede.

Tenk på det sånn: Hvis de unner seg noen uker/mnd fri nå, så koster det mindre enn om de skulle bli varig syke av utmattelse og det som verre er senere.

Ps. Du som er sliten; Husk å ta multivitaminer, fettsyrer, fiber og nok drikke. Hold deg unna melk og tungt fordøyelig mat. Det kan lette litt på formen.

Takk for støtten!! Er så godt at noen forstår meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

?

cecilys svar var nok til "slik er det", ikke til deg. Hvis du ser godt på innrykkene, ser du at svarene fra henne og Aina E ligger under den litt skarpe kommentaren du fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sliten og trett......

cecilys svar var nok til "slik er det", ikke til deg. Hvis du ser godt på innrykkene, ser du at svarene fra henne og Aina E ligger under den litt skarpe kommentaren du fikk.

Forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...