Gå til innhold

mindreverdighetskomplekser?

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en jente på 21 år som sliter litt med selvbildet. på noen områder har jeg enormt dårlig selvtillit, på andre god. min teori er at det henger litt sammen med søsteren min, som er pen, tynn, vellykket og alt. hun er snill og grei, det er ikke det, men jeg føler meg mindre verdt, tjukk, lat og stygg i forhold til henne. dete er helt idiotisk, for jeg vet at jeg ikke er det, innerst inne. og at jeg må slutte å sammenlikne meg med henne. vi har et greit forhold nå, men har kranglet en god del. og jeg glemmer avogtil at det ikke er HENNES feil at hun er pen og vellykket, etc. om jeg er sjalu? kanskje. men jeg føler at jeg bl.a har en høyere sosial intelligens enn henne, og at jeg er pen på min måte. uansett, så har jeg et litt problematisk forhold til mat på grunn av dette litt dårlige selvbildet mitt. og jeg er ofte irritert, noe som går ut over mine nærmeste...jeg er enormt redd for å ta ordet i store forsamlinger, det er min absolutt verste skrekk. jeg er ofte deprimert, føler at alt er meningsløst. det blir ikke bedre av at jeg går på p-piller, jeg er enormt humørsyk, og begynner å grine av bagateller. jeg legger også på meg av p-pillene, og det hjelper ikke på selvbildet. er jeg bare grinete og synes synd på meg selv uten grunn? eller har jeg et grunnleggende lavt selvbilde? du må ikke få inntrykk av at jeg har et forferdelig liv, jeg har det jo stort sett fint, jeg føler meg heldig som er frisk og har mange venner og kjæreste. men jeg er lei av å tvile på meg selv, og irritere meg over min søster. på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24644-mindreverdighetskomplekser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 uker senere...
Gjest En som forstår deg ----

Hei,, det du forklarte er et problem som jeg gjenkjenner siden jeg har en vennine som har det akkurat som deg,, jeg trodde til og med du var henne.. men ok,, opp gjennom årene har jeg blitt kjent med folk som minner meg så mye om deg,, noe felles for mange av de er empati- graden alle har... de bryr seg så mye om alle rundt seg-- Du aner ikke hvor mye verdt det er å ha det du kalte for "sosial intelligens" ,,, Det gjør deg til en person man lett kommer innpå og IKKE MINST man liker,,, jeg liker deg alllerede,,, Hva hjelper det å være pen og ikke ha den personligheten du har... man kommer ikke langt... Du har noe du ikke aner hvor mye er verdt,, men du vil forstå det en dag........... hilsen , en som også bryr seg...

Hei,, det du forklarte er et problem som jeg gjenkjenner siden jeg har en vennine som har det akkurat som deg,, jeg trodde til og med du var henne.. men ok,, opp gjennom årene har jeg blitt kjent med folk som minner meg så mye om deg,, noe felles for mange av de er empati- graden alle har... de bryr seg så mye om alle rundt seg-- Du aner ikke hvor mye verdt det er å ha det du kalte for "sosial intelligens" ,,, Det gjør deg til en person man lett kommer innpå og IKKE MINST man liker,,, jeg liker deg alllerede,,, Hva hjelper det å være pen og ikke ha den personligheten du har... man kommer ikke langt... Du har noe du ikke aner hvor mye er verdt,, men du vil forstå det en dag........... hilsen , en som også bryr seg...

takk for svar. det går bedre og bedre, tror jeg. hm, kanskje vi kjenner hverandre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...