Gå til innhold

sår i endetarmsåpning

Anbefalte innlegg

Jeg var hos lege for en tid tilbake fordi jeg har hatt blødning fra endetarmen ved avføring,legen kunne da konstatere en rift ved endetarmsåpningen. Dette er nå flere mnd siden og jeg har endå blødninger ved hard avføring,og nå får jeg også smerter.Hva kan jeg gjøre for at dette skal gro?jeg prøver nå med sinksalve for å se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246442-s%C3%A5r-i-endetarms%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Prøv å les litt om "analfissur" her i doktoronline. Dessverre er det slik at dette såret lett sprekker opp. Det er svært viktig å holde avføringen myk, dvs. gå daglig på toalettet. Scheriproct salve kan brukes i perioder på ca. 1 uke av gangen; det vil virke lett smertelindrende og betennelsesdempende. Ved store smerter og kronisk problem, hender det at såret må opereres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...