Gå til innhold

Luftsmerter og løs mage.

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste årene av og til fått intense luftsmerter oppe ved solarplexus. Når disse smertene kommer, smaker det nesten spy når jeg raper, og det begynner også å klø veldig i håndflatene..

Hyppigheten varierer. Har nå fått det 2 ganger på en uke, men før det var det flere måneder siden sist. Jeg har forsøkt å drikke nyco i lunkent vann et par ganger når jeg har kjent det komme, og det har hjulpet.

Jeg har foreløpig ikke klart å se noen sammenheng med hva jeg spiser, og dette er et stort mysterium for meg. Er det noen som har vært borti dette og vet noe om det? Hvorfor det oppstår, og spessielt hvorfor kløen i håndflatene kommer..

Jeg er også plaget med løs avføring. Ofte er den nesten som en kake-deig, andre ganger kan den være medium fast, men jeg synes aldri den er helt bra. Denne uken har det vært ekstremt, med 2 dager (ikke etter hverandre) hvor omtrent bare vann kommer ut. Som regel ser jeg heller ikke her helt sammenhengen med hva jeg har spist.

Jeg er vegetarianer og spiser derfor mye grønnsaker, ris, brød o.l. Spiser jeg rett og slett for mye fiber? Hva bør jeg isåfall spise for å balansere?

Jeg går som regel 1-2 turer hver dag og gjør yoga i 30-50 minutter nesten hver dag.Så jeg skulle ikke tro at for lite bevegelse er grunnen..eller?

Og om det kan ha noen relevans, så er jeg 21 år gammel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246460-luftsmerter-og-l%C3%B8s-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...