hajonor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg fikk ansiktslammelse på nyttårsaften i 2000,denne har delvis gått litt tilbake.Trening har ikke hjulpet meg. Jeg er også plaget med svimmelhet, balanseproblemer og synsforstyrrelser. I di siste tre år har jeg også fått slitasje gikt i skuldrer og fingerledd. Jeg oplever at alt dette har en sammenheng siden jeg i enkelte perioder er i bedere form og alle disse symtomene er svakere. Når jeg har dårlige perioder har jeg problemer med å komme meg ut av sengen og langt mindre kle på meg.Jeg klarer heller ikke å for eksempel se en hel film på tv uten å stivne slik at jeg har problemer med å reise meg. I slike dårlige perioder får jeg i tillegg utbrudd av hermorider.Munnhulen på høyre side tørker ut og jeg får dårlig smak i munnen som ikke går bort selv om jeg pusser tenner flere ganger om dag. Ved dusjing i meget varmt vann får jeg smerter i di ansiktsmusklene som er lammet. Jeg kan også høre surkling av veske i høyre kjeveledd. I det siste året har jeg bare blitt dårligere,klarer ikke å starte bilen uten at tommelen nermest går av ledd. I tillegg er synet blitt svakere. Jeg har fjernet alt av amalgam i munnen,det hjalp noen måneder. Prøver å holde et sunt kosthold og har sluttet med alkohol. Jeg har vært hos lege,ansiktslammelsen har di ikke noe svar på men verk i skuldre og fingerledd er blitt diagnostisert til slitasjegikt. Ikke noe å gjøre med er det eneste svar jeg har fått. Jeg bor i Finland og treffer på en ny lege hvær eneste gang,jeg er lei av å forklare dette opp og opp igjen og i tillegg med et dårlig språkforåd. Finnes det noen prøver jeg kan forlange å få tatt for om mulig å finne ut av disse plagene. Jeg har lenge hadt mistanke til bakterier eller virus siden jeg i perioder er helt utmattet.Jeg har også i di tre siste årene hadt lungebetennelser som ikke har blitt bedere umiddelbart etter en antibiotika kur,det har som oftest vart en til to uker etter kuren før jeg har blitt frisk. Jeg stiller dermed spørsmål om at antibiotika kuren er for svak hvis jeg har andre bakterier eller virus i kroppen? Jeg trenger gode råd da dette ser ut til å gå riktig galt veldig raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246471-hva-er-dette-virus-bakterier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har du blitt sjekket for borrelia? (Flåttbitt) Såvidt jeg kan huske å ha lest, er det flere tester man kan ta for dette, og ikke alle slår like godt ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246471-hva-er-dette-virus-bakterier/#findComment-1925717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ved slitasjegikt er det viktig å "holde kroppen igang". heller bruke litt Ibux og Paracet. Åholde leddene varme hjelper mange. Dersom du ikke har prøvd Glukosamin, kan du be om resept på dette; det er holdepunkter for at videre bruskslitasje kan dempes. Prøv å få i deg mye omega-3; det hjelper for manges leddsmerter. Likeledes bør du ha mye antioksydanter for å styrke immunforsvaret. Kanskje kan du be om henvisning til en reumatolog, og kanskje en indremedisiner for grundigere sjekk?b Dersom lungebetennelsen "bare" er virus, vil ikke antibiotika hjelpe, det eneste som hjelper er hvile, eventuelt medisiner som letter pusten. prøv å finn ut hva du gjør i periodene du føler deg bra! Prøv også å tenk gjennom om du kan være deprimert/sliten, som årsak til andre helseplager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246471-hva-er-dette-virus-bakterier/#findComment-1929898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.