aurbas Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg er en mann på 32 år som alltid har hatt et problem med et ungt utseende, da spesielt ansiktsform og ansiktstrekk. Jeg blir ofte tatt for å være minst 10 år yngre en min reelle alder, og føler at jeg ikke har utviklet meg utseendemessig de siste 10 årene. Dette er ikke kun en psykisk tilstand, da jeg ofte får kommentarer på min alder, og blir fortsatt spurt om legimitasjon på utesteder, polet etc. Dette har gjort og gjør at jeg sliter endel med selvtilliten og har i perioder depresjoner. Har håpet at jeg med årene skal se mer voksen ut men det skjer bare ikke. Mitt spørsmål er om dette er genetisk eller om det kan skyldes hormonmangel etc. Har lest endel om problemer tilknyttet testosteronmangel, men det er kun noen få punkter som stemmer for meg. Jeg har en normal kroppsform, ingen problemer med redusert muskelmasse ,god sexlyst, ingen ereksjonsproblemer, normal kjønnsbehåring og normal behåring på armer og ben. Men har ingen skjeggvekst, er urolig/rastløs, hissig/lett irritabel, svetter lett særlig om natta. Vet ikke om det er relevant, men jeg ble født med en testikkel, mens den andre ble operert ned i 7 års alderen. Er fertil, har 3 barn. Er veldig i villrede om dette er noe som jeg burde sjekke ut. Er det noe som gjør at jeg ser så ung ut, så vil jeg gjerne finne ut av det. Håper dere tar spørsmålet seriøst, da dette er et stort problem for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246531-ungt-utseende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kanskje kan du kontakte fastlegen din for å få gjort en hormon-analyse i blodet; både stoffskifte og kjønnshormoner bør analyseres. Men det at du fungerer seksuelt, taler imot alvorlige hormon-forstyrrelser. Dersom fastlegen er i tvil, kan du henvises til en andrologisk avdeling. men trolig må du fortsette å leve med dette, når du runder 40 er det trolig ikke en negativ sak for deg lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246531-ungt-utseende/#findComment-1929909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enda en Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har hatt det samme problemet som deg i mange år... Når jeg var i tyveårene gikk jeg og datteren min begge to på barnebillett på bussen. Husker jeg den gangen synes det var så irriterende. For alle himlet med øynene når jeg sa jeg var moren til barnet. Måtte vise bevis ved kjøp av alkohol etter fylte 30. Jeg er en kvinne som nå har passert 40.... og gjett a. Det himles fremdeles med øynene, når jeg stolt viser frem mine voksne barn. Når fikk du dem da, I barnehagen.sier folk... Så nå er jeg bare kjemepfornøyd med å se ung ut. Tror nok du også vil like det, når dine jevnaldrende begynner å se gamle ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246531-ungt-utseende/#findComment-1933530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har hatt det samme problemet som deg i mange år... Når jeg var i tyveårene gikk jeg og datteren min begge to på barnebillett på bussen. Husker jeg den gangen synes det var så irriterende. For alle himlet med øynene når jeg sa jeg var moren til barnet. Måtte vise bevis ved kjøp av alkohol etter fylte 30. Jeg er en kvinne som nå har passert 40.... og gjett a. Det himles fremdeles med øynene, når jeg stolt viser frem mine voksne barn. Når fikk du dem da, I barnehagen.sier folk... Så nå er jeg bare kjemepfornøyd med å se ung ut. Tror nok du også vil like det, når dine jevnaldrende begynner å se gamle ut. Pussig det der :-) Første gang jeg ble glad over å høre at jeg så yngre ut enn jeg er, var jeg 28 år. Da tenkte jeg at det nok var et tegn på at jeg var i ferd med å bli voksen. Jeg måtte vise aldersbevis for å slippe inn på dans med 18-årsgrense da jeg var 23. Riktignok har jeg aldri opplevd at folk har tvilt på at jeg er mor til barna mine, så gapet mellom alderen min og utseendet mitt er nok langt mindre enn hos deg. Men som deg er jeg nå veldig glad for å se yngre ut enn mine jevnaldrende :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246531-ungt-utseende/#findComment-1933616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.