Gjest Hege Skrevet 12. april 2001 Del Skrevet 12. april 2001 Jeg er 13 år, har fått diagnosen "Schlatter", har vært plaget en del år allerede, men det har aldri vært så ille som nå. Jeg har ikke kunnet gå/trå på foten på 3 uker!! Har smerter dagstøtt og har fått utlevert paralgin forte + krykker...Si meg er dette virkelig eneste tilbud en jente på 13 kan få.?? Jeg har prøvd laserbehandling, det har kostet mine foreldre 310.-pr.gang og meg en masse smerter, situasjonen har ikke blitt bedre, tvert i mot - det har blitt værre, derfor har jeg sluttet denne beh.form. Jeg har vært flere ganger på røntgen og en gang til MR-undersøking. Hver gang samme svar; vi kan ikke hjelpe deg.. du må vokse det av deg.SVAR MEG KJÆRE DOKTOR, ER DET VIRKELIG MENINGEN AT JEG SKAL GÅ SLIK TIL JEG ER UTVOKST...SMERTER HVER ENESTE DAG...jeg blir sløv, trett, uopplagt av å aldri ha overskudd til å gå ut, det eneste jeg klarer etter endt skoledag, er litt lekser...Alt går på tverke for meg, hverdagen er håpløs...jeg skulle gjerne amputert jeg for å slippe disse smertene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Kjære Hege. Jeg forstår at du blir fortvilet.Det høres imidlertid ut som om tilstanden din blir fulgt opp godt.Det kan imidlertid være hensiktmessig å bli vurdert av en ortoped(spesialist på skjelett,muskler og sener). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/#findComment-103183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Jeg leste ditt fortvilte innlegg og kan ikke la være å svare selv om du har fått svar fra en lege. Jeg har i noen år hatt bijobb som lege for to fotballag. Her kommer jeg av og til bort i Schlatters sykdom hos unge spillere. Jeg må først spørre: Driver du noen idrett som forverrer plagene, eller kommer de selv om du kun bedriver vanlig gange? Jeg har svært god erfaring med en medisin som heter Voltaren. Dette er et såkalt NSAID, og en vil være tilbakeholdende med å gi det over lengre tid til en trettenåring. På den annen side har du ekstreme plager, og gitt i en kort periode kunne det være et forsøk verdt. Kan du spørre legen din om en vurdering vedr. dette medikamentet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/#findComment-103228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 14. april 2001 Del Skrevet 14. april 2001 Jeg leste ditt fortvilte innlegg og kan ikke la være å svare selv om du har fått svar fra en lege. Jeg har i noen år hatt bijobb som lege for to fotballag. Her kommer jeg av og til bort i Schlatters sykdom hos unge spillere. Jeg må først spørre: Driver du noen idrett som forverrer plagene, eller kommer de selv om du kun bedriver vanlig gange? Jeg har svært god erfaring med en medisin som heter Voltaren. Dette er et såkalt NSAID, og en vil være tilbakeholdende med å gi det over lengre tid til en trettenåring. På den annen side har du ekstreme plager, og gitt i en kort periode kunne det være et forsøk verdt. Kan du spørre legen din om en vurdering vedr. dette medikamentet? Til Nils Håvard Dahl.......... Du spurte om jeg drev noen form for idrett som kunne forverre skaden.. Nei, jeg har spillt både handball og fotball i mangen år, men har måttert slutte fordi jeg ikke klarte det. Jeg har ikke vert med på treninger/kamper siden desember/januar.. Før gikk jeg på noen tabletter som heter: Celebra 200mg celecoxib og selen +jeg tok en del Ibux, Naproxen og Paraseth.... Dette førte til at jeg fikk blødninger og jeg måtte kutte ut alle medisinene untatt Paraseth... Paraseth hadde så liten virkning på meg så jeg fikk Paralgin Forte i tillegg.. Du nevnte en type tabletter, Voltaren, er det samme type tabletter som jeg gikk på før, de jeg fikk blødninger av? Er glad for at du svarte på innlegget mitt...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/#findComment-103370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Til Nils Håvard Dahl.......... Du spurte om jeg drev noen form for idrett som kunne forverre skaden.. Nei, jeg har spillt både handball og fotball i mangen år, men har måttert slutte fordi jeg ikke klarte det. Jeg har ikke vert med på treninger/kamper siden desember/januar.. Før gikk jeg på noen tabletter som heter: Celebra 200mg celecoxib og selen +jeg tok en del Ibux, Naproxen og Paraseth.... Dette førte til at jeg fikk blødninger og jeg måtte kutte ut alle medisinene untatt Paraseth... Paraseth hadde så liten virkning på meg så jeg fikk Paralgin Forte i tillegg.. Du nevnte en type tabletter, Voltaren, er det samme type tabletter som jeg gikk på før, de jeg fikk blødninger av? Er glad for at du svarte på innlegget mitt...... Ja, dessverre er Voltaren i samme gruppe som Naproxen, så du kan nok ikke prøve den. Jeg har et siste tips: Orudis gel. Dette er en gel (krem) som du smører direkte på det vonde stedet. Det kan hjelpe deg med å redusere smertene. Du kan spørre legen din om dette er en mulighet for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/#findComment-103601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Ja, dessverre er Voltaren i samme gruppe som Naproxen, så du kan nok ikke prøve den. Jeg har et siste tips: Orudis gel. Dette er en gel (krem) som du smører direkte på det vonde stedet. Det kan hjelpe deg med å redusere smertene. Du kan spørre legen din om dette er en mulighet for deg. Fikk resept på ORUDIS GEL 2,5% med legen "min", men da han hørte at jeg hadde prøvd IBUX-Gel, sa han at disse to hadde samme effekt..ingen på meg.Kanskje jeg likevel skulle prøve Orudis da?? Jeg fikk et råd om at jeg skulle prøve medisinen Arthrotec.... Hva er din mening om det.....? Takk for at du svarte meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/#findComment-103615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Kjære Hege. Jeg forstår at du blir fortvilet.Det høres imidlertid ut som om tilstanden din blir fulgt opp godt.Det kan imidlertid være hensiktmessig å bli vurdert av en ortoped(spesialist på skjelett,muskler og sener). Til Pål Sand... Takk for svaret.. Jeg har blitt vurdert av en ortoped før, skal snart til vurdering igjen. Jeg har prøvd alle mulige slags kremer og medisiner, jeg har prøvd alternativ medisin, men ingenting har hjulpet..... Er det virkelig ingenting jeg/legen kan gjøre for at jeg skal bli bedre..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24667-fortvilt-hjelpesl%C3%B8s-tretten%C3%A5ring/#findComment-103617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.