Gå til innhold

Hvordan stoppe en begynnende forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper noen tabletter på helsekosten som heter bio-resistens. De er lysegrønne og smaker grass *urk*, men hvis man tar 4-5-6 av dem med èn gang man kjenner kriblingen, så går det som regel bra.

Ellers hender det en neve c-vitamin og nype-te hjelper.

Husker svigermor drakk på noe grønt gugg en periode som hun bare kalte for klorofyll. Skulle visst gjøre underverker.... :-)

Skrevet

Ull er det som hjelper meg. Sover med ullsokker på natta, og går barbeint i ullsokker på dagen. Det hjelper å ta en dag fra og nyte livet under dyna eller på sofaen, framfor å bli sjuk i en uke eller to. :)

Ja, ull er helt topp når det kribler i halsen! Da tar jeg på ulltrøye og ullhals og ullsokker og sover med det.

Men nå har det begynt i nesa og hodet og ikke halsen....

Skrevet

Kan en ta SÅ mye C-vitamin da? På boksen står det jo bare 200 mg pr dag. Jeg tok 4 tabletter, altså 800 mg i kveld. Da kan jeg hive innpå 4 til i morgen tidlig da?

Solhatt har jeg ikke i hus lenger. Kunne ikke bruke det mens jeg var gravid eller ammet - og det var jeg jo nesten konstant i 7 år, så jeg har ikke fått kjøpt det inn igjen :-)

Det gjør ingen ting å ta så mye C-vitamin. Det er et vannløselig vitamin som du tisser ut igjen.

Får man for mye, kan man få lett diare. Men det slutter når man kutter ned på inntaket.

Skrevet

Det rådet jeg alltid kommer med på spørsmål som dine, og som jeg har fulgt selv i en tretten års tid er rød solhatt.

Maks doser så fort jeg kjenner noe.

Utrolig hvordan det virker.

Har jeg først fått forkjølelsen så tar det noe lengre tid, men roer forkjølelsen en god del i forhold til uten.

(er ikke alle som føler den virker men her i huset er det trolldom)

Ved siden av kan du bruke nesespray for hele tiden holde de kanalene oppe.

En liten paracet innimellom.

:)

Skrevet

Det rådet jeg alltid kommer med på spørsmål som dine, og som jeg har fulgt selv i en tretten års tid er rød solhatt.

Maks doser så fort jeg kjenner noe.

Utrolig hvordan det virker.

Har jeg først fått forkjølelsen så tar det noe lengre tid, men roer forkjølelsen en god del i forhold til uten.

(er ikke alle som føler den virker men her i huset er det trolldom)

Ved siden av kan du bruke nesespray for hele tiden holde de kanalene oppe.

En liten paracet innimellom.

:)

Takk! Skal kjøpe inn solhatt så snart jeg får anledning. Kunne ikke bruke det da jeg var gravid eller ammet - og det var jeg nesten konstant i syv år...så jeg har ikke fått kjøpt det inn igjen :-)

Nå har jeg tatt c-vitaminer og tran og drukket ganske mye. Sov elendig i natt, så jeg skal rett og slett legge meg og prøve å sove et par timer :-)

Skrevet

Ja, ull er helt topp når det kribler i halsen! Da tar jeg på ulltrøye og ullhals og ullsokker og sover med det.

Men nå har det begynt i nesa og hodet og ikke halsen....

Når det begynner i nesa er det bare saltvannskyll som hjelper. Få ut faenskapet av bakterier og virus før det sprer seg. :)

Skrevet

Hmmmm det var da veldig pessimistisk :-(

Jammen det sant!

Er ikke pessimist i alt, heldigvis, men nå er ikke fokjølelse det verste heller. Ubehagelig, ja sbsolutt.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg legger meg med 3 dyner og svetter ut faenskapet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...