Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke helt om dette er rette forum, men men..

Kun kort tid etter matinntak blir jeg ofte kvalm. Jeg kan ikke si at det er noe spesielt jeg reagerer på, det er egentlig samme hva jeg spiser. Reaksjonen kommer uansett. Det hender det går så langt at jeg kaster opp. I gj.snitt kastet jeg opp 1 gang i uken, men nå er det desverre oftere! Det er utrolig plagsomt, spesielt på jobb eller når jeg er på besøk! Noe som fører til at det går ut over psyken, begynner å grue meg til og være sammen med andre. Gjerne når jeg vet at spising er av aktivitetene..

Har tidligere tatt opp problemet med min faste lege,men føler meg oversett! Føler at han ikke skjønner hva jeg prater om.. Ikke er det så lett å forklare hvordan det er heller. Har litt problemer med å prate med folk om problemene mine..

Kan dette tyde på matallergi, eller er jeg i feil forum?

På forhånd TAKK!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24674-spm-til-en-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Earl

Jeg tror ikke dette har med allergi å gjøre, men det er all mulig grunn til å ta plagene dine på alvor.

Snakk med legen din om å få en ordentlig undersøkelse av magen, både med røntgen og med gastroskopi (kikke ned i magen med et instrument).

Det er helt klart at du ikke skal ha det slik!! Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24674-spm-til-en-lege/#findComment-103701
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kjære Earl

Jeg tror ikke dette har med allergi å gjøre, men det er all mulig grunn til å ta plagene dine på alvor.

Snakk med legen din om å få en ordentlig undersøkelse av magen, både med røntgen og med gastroskopi (kikke ned i magen med et instrument).

Det er helt klart at du ikke skal ha det slik!! Lykke til.

Hei!

Takk for svar!

Jeg har nå vært hos legen,og han tok en hel haug med blodprøver. Alt var som det skulle,ingen tegn på at det er noe alvorlig. Jeg fikk noen tabletter, Apifran?, som hjelper mot kvalmen min. Vi ble enige om å se det an litt. Hvis det ikke blir bedre, skulle han henvise meg til en gastroskopisk undersøkelse. Så vi får se hvordan det går til slutt. :)

Jeg har det ihvertfall bedre nå! Det er jo det viktigste!

Igjen, tusen takk for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24674-spm-til-en-lege/#findComment-108399
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...