Gå til innhold

Mageproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få kraftige reaksjoner til vin, både rød og hvit. Dette dreier seg ikke om stor mengder, bare ett eller to glass. Jeg har forsøkt å drikke vann mens jeg drikker vin og etterpå uten at det hjelper. Reaksjonen er så kraftig at jeg ikke får sove - jeg blir veldig kvalm, får magekramper og høy puls. Noen venner har foreslått at jeg burde sjekke meg for magesår. Er det noe jeg burde vurdere eller kan det være andre årsaker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246795-mageproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du har et syreproblem, ville jeg forvente at du også hadde plager ved inntak av særlig fet og krydret mat. Dersom evt. sår sitter i magesekk er smertene oftest værst rett etter måltider, mens sår i tolvfingertarm gir smerter ca 30min etter inntak av kraftig kost. Synes du kan be fastlegen din om en helsesjekk; både høyt stoffskifte og lav blodprosent kan gi ubehagsfølelse ved inntak av alkohol. Blodtrykk bør også måles. Du kan jo i ventetiden prøve en kur med syrenøytraliserende midler; såkalte H2-blokkere, fåes reseptfritt på apotek.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/246795-mageproblemer/#findComment-1929937
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...