Gjest opti Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Hei Jeg har skrevet til deg tidligere angående førstegangsdeprsjon. Jeg har nå gått til psykolog i snart 2 mnd. Angsten har lettet mye, depresjonen har også lettet. For en uke siden trodde jeg at jeg var nesten bra, men fikk ett tibakefall noe som psykologen sa var forventet, han sier at bedring kommer i trappetrinn. Han tipper at depresjonen vil være borte innen en mnd. Jeg håper han har rett, men er redd for å være for optimistisk. Jeg har hittil ikke brukt medikamenter, men lurer på Johannesurt. Psykologen mener jeg kan bruke den i 3 mnd. Hva mener du? Depresjonen og angsten begynte vel gradvis i oktober, og hadde jeg lyttet til kroppen så hadde jeg ikke vært slik jeg er i dag. Jeg er likevel litt redd for å begynne med Johannesurt på grunn av at jeg leser at man bør bruke det i 9 mnd. Jeg har ikke lyst til å binde meg i 9 mnd på medikamenter når depresjonen likevel er borte om ett par mnd. Tror du 3 mnd er nok i mitt tilfelle uten å få tilbakefall. Jeg har aldri vært deprimert ført, og jeg syns det er tøft, spesielt etter at jeg fikk den nedturen, da kommer de negative tankene. Min depresjon er lett og med kalrt utløsende årsak. Takknemlig fir svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24703-behandlingstid-johannesurt-please-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. april 2001 Del Skrevet 14. april 2001 Jeg må avklare hva jeg tenker rundt dette: Dersom en trenger medisiner mot depresjon, mener jeg en bør bruke vanlige antidepressiva. Det oppfatter jeg som langt tryggere enn planteekstrakter pga. renheten. En vet aldri hva slags uhumskheter slike "alternative medisiner" inneholder i tillegg til det aktive stoffet. Dersom en likevel aksepterer johannesurt som et fullverdig antidepressivum, må en bruke det på samme måte som de andre, også hva gjelder behandligstid. Etter vanlige retningslinjer er minimum behandlingstid for AD ni måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24703-behandlingstid-johannesurt-please-svar/#findComment-103388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.