Gå til innhold

Behandlingstid Johannesurt please svar


Gjest opti

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har skrevet til deg tidligere angående førstegangsdeprsjon. Jeg har nå gått til psykolog i snart 2 mnd. Angsten har lettet mye, depresjonen har også lettet. For en uke siden trodde jeg at jeg var nesten bra, men fikk ett tibakefall noe som psykologen sa var forventet, han sier at bedring kommer i trappetrinn. Han tipper at depresjonen vil være borte innen en mnd. Jeg håper han har rett, men er redd for å være for optimistisk. Jeg har hittil ikke brukt medikamenter, men lurer på Johannesurt. Psykologen mener jeg kan bruke den i 3 mnd. Hva mener du? Depresjonen og angsten begynte vel gradvis i oktober, og hadde jeg lyttet til kroppen så hadde jeg ikke vært slik jeg er i dag. Jeg er likevel litt redd for å begynne med Johannesurt på grunn av at jeg leser at man bør bruke det i 9 mnd. Jeg har ikke lyst til å binde meg i 9 mnd på medikamenter når depresjonen likevel er borte om ett par mnd. Tror du 3 mnd er nok i mitt tilfelle uten å få tilbakefall. Jeg har aldri vært deprimert ført, og jeg syns det er tøft, spesielt etter at jeg fikk den nedturen, da kommer de negative tankene. Min depresjon er lett og med kalrt utløsende årsak. Takknemlig fir svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg må avklare hva jeg tenker rundt dette:

Dersom en trenger medisiner mot depresjon, mener jeg en bør bruke vanlige antidepressiva. Det oppfatter jeg som langt tryggere enn planteekstrakter pga. renheten. En vet aldri hva slags uhumskheter slike "alternative medisiner" inneholder i tillegg til det aktive stoffet.

Dersom en likevel aksepterer johannesurt som et fullverdig antidepressivum, må en bruke det på samme måte som de andre, også hva gjelder behandligstid. Etter vanlige retningslinjer er minimum behandlingstid for AD ni måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...