Gå til innhold

Hovne mandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir fullstendig gæærn. Halsen er så øm og hoven at jeg holder på å dø hver gang jeg skal svelge. Finnes det noe som helst kjerringråd eller medisiner eller et eller annet for å dempe/lindre det?

Jeg er ikke spesielt hypokonder av meg, har vært forkjøla og feber i tre uker nå, men at det blusser opp igjen etter tre uker, nå med skamhovne mandler, DET gidder jeg ikke! =(

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

23

• ShitDiddelyDo

8

• kaffepiken

7

• hidi

6

Skrevet

Har ingen tips, men føler med deg! Har det sånn selv for tiden, og det er faktisk noe av det verste jeg har opplevd! Klarer omtrent ikke å puste, og å svelge er ikke vits i å prøve på engang. (Så det er jo forsåvidt en slankekur som burde funke bra da...)

Har vært hos legen og fått apocillin (det var streptokokker), men det har foreløpig ikke blitt noe bedre... :(

Krysser fingrene for oss begge to om rask bedring.

Skrevet

Har ingen tips, men føler med deg! Har det sånn selv for tiden, og det er faktisk noe av det verste jeg har opplevd! Klarer omtrent ikke å puste, og å svelge er ikke vits i å prøve på engang. (Så det er jo forsåvidt en slankekur som burde funke bra da...)

Har vært hos legen og fått apocillin (det var streptokokker), men det har foreløpig ikke blitt noe bedre... :(

Krysser fingrene for oss begge to om rask bedring.

Ikke sant? Det er på samme nivå som prikkedøden og dyner som vrir seg inne i sengetrekket.

God bedring til deg også

Skrevet

Ikke sant? Det er på samme nivå som prikkedøden og dyner som vrir seg inne i sengetrekket.

God bedring til deg også

Ikke bland prikkedøden inn i det her , det er bare kos i forhold!!!

Skrevet

Feber i tre uker er lenge. Du burde gå til legen.

Har du hovne lymfekjertler også? Høres ikke ut som en vanlig forkjølelse. Du burde sjekke deg for kyssesyken.

God bedring!

Skrevet

Feber i tre uker er lenge. Du burde gå til legen.

Har du hovne lymfekjertler også? Høres ikke ut som en vanlig forkjølelse. Du burde sjekke deg for kyssesyken.

God bedring!

Hva er lymfekjertler? Feber var bare den første uken, så var det vanlig snørr og host. Ekstremt mye hoste. Så nærma jeg meg frisk en tre-fire dager, bortsett fra hosten, og så fikk jeg plutselig drittvondt i halsen (sånn vondt og svelge nede i halsen, trodde det var mandlene?), og er varm og kald om en annen (febermåleren viste 35,7 da... vet ikke hva det skal bety!)

Skrevet

Spis yoghurt og få på deg ullsokker!

Takk for tips! Yoghurt og ullsokker er unnagjort, og så har jeg gått til innkjøp av c-vitmin, solhatt og grapefruitkjerneekstrakt..

De maser så om at jeg skal bli med ut i kveld, så jeg hadde håpt på en mirakelkur, men jeg er vel temmelig dum om jeg drikker ikveld...?

Skrevet

Takk for tips! Yoghurt og ullsokker er unnagjort, og så har jeg gått til innkjøp av c-vitmin, solhatt og grapefruitkjerneekstrakt..

De maser så om at jeg skal bli med ut i kveld, så jeg hadde håpt på en mirakelkur, men jeg er vel temmelig dum om jeg drikker ikveld...?

Hvis du ikke går på medisiner og ikke har feber så vil vel kanskje noen shots dempe smertene litt....

Men du vil jo det like vondt i morgen. Kanskje tilogmed verre!

God berdring!

Skrevet

Hva er lymfekjertler? Feber var bare den første uken, så var det vanlig snørr og host. Ekstremt mye hoste. Så nærma jeg meg frisk en tre-fire dager, bortsett fra hosten, og så fikk jeg plutselig drittvondt i halsen (sånn vondt og svelge nede i halsen, trodde det var mandlene?), og er varm og kald om en annen (febermåleren viste 35,7 da... vet ikke hva det skal bety!)

Kjenn etter på siden av halsen, opp mot ansiktsskjelettet.

Når det varer så lenge bør du uansett gå til legen.

Skrevet

Hvis du ikke går på medisiner og ikke har feber så vil vel kanskje noen shots dempe smertene litt....

Men du vil jo det like vondt i morgen. Kanskje tilogmed verre!

God berdring!

Godt poeng =)

Men jeg føler meg litt sånn usexy-syk, da, selv om jeg ikke snørrer. Og så er det det at det gjør så forbanna vondt å svelge. Og med alkohol følger det med mye svelging, og så er det røyk, osv.. Og så er det det hvis jeg blir verre igjen i morgen, siden jeg senker imunnforsvaret.

Hm.. må tygge litt på den.

Skrevet

Kjenn etter på siden av halsen, opp mot ansiktsskjelettet.

Når det varer så lenge bør du uansett gå til legen.

Ja, hvertfall den ene er øm. Kyssesyken? =/

Skrevet

Ja, hvertfall den ene er øm. Kyssesyken? =/

Det kan være så mangt, men symptomene dine høres ut som kyssesyken.

Selv hadde jeg merkelig feber, hovne lymfekjertler, og jeg svetta som et helvete hver natt. Jeg svetta så jævlig at jeg måtte legge hånkler under meg i senga.

Skrevet

Godt poeng =)

Men jeg føler meg litt sånn usexy-syk, da, selv om jeg ikke snørrer. Og så er det det at det gjør så forbanna vondt å svelge. Og med alkohol følger det med mye svelging, og så er det røyk, osv.. Og så er det det hvis jeg blir verre igjen i morgen, siden jeg senker imunnforsvaret.

Hm.. må tygge litt på den.

Jeg ville ikke drukket før jeg hadde vært hos legen, hvis jeg var deg. Hvis du har kyssesyken kan en fyllekule være direkte livsfarlig. Ofte medfører kyssesyken enormt høye leververdier, og alkohol i tillegg kan være dråpen som får leveren til å kollapse.

Skrevet

Det kan være så mangt, men symptomene dine høres ut som kyssesyken.

Selv hadde jeg merkelig feber, hovne lymfekjertler, og jeg svetta som et helvete hver natt. Jeg svetta så jævlig at jeg måtte legge hånkler under meg i senga.

Jeg svetter også noe jævlig om natta for tida, enda rommet er ganske så kaldt. Hadde du kyssesyken, eller vet du ikke hva det var?

Skrevet

Jeg ville ikke drukket før jeg hadde vært hos legen, hvis jeg var deg. Hvis du har kyssesyken kan en fyllekule være direkte livsfarlig. Ofte medfører kyssesyken enormt høye leververdier, og alkohol i tillegg kan være dråpen som får leveren til å kollapse.

Stemmer det ja, en venninne av meg spøy som grisen etter en fyllekule, fordi kyssesyken hun ikke visste hun hadde hadde gått over i noen levergreier... =/

Usj.. da bør det gå noe underholdende skvip på tv ikveld! Er det bare fotball hele kvelden så tar jeg heller sjansen på å drikke meg ihjel =p

Skrevet

Jeg svetter også noe jævlig om natta for tida, enda rommet er ganske så kaldt. Hadde du kyssesyken, eller vet du ikke hva det var?

Jeg hadde kyssesyken.

Det begynte med litt feber, og etter at den hadde kommet og gått i en ukes tid, samtidig som jeg svettet ned senga, registrerte jeg hovne lymfekjertler. Legen tok en test og konstaterte kyssesyken.

Men jeg hadde en relativt snill variant. Slapp halssmertene mange andre sliter med, men leveren min var skikelig ute å kjøre. Verdiene var så høye at jeg fikk streng beskjed om å holde meg fullstendig i ro (fikk ikke engang lov til å gå korte turer).

Etter ca. 1 måned hadde leveren stabilisert seg, og jeg var fin igjen.

Men ikke drikk alkohol før du har vært hos legen. Hvis leveren din sliter kan det få følger.

Skrevet

Jeg hadde kyssesyken.

Det begynte med litt feber, og etter at den hadde kommet og gått i en ukes tid, samtidig som jeg svettet ned senga, registrerte jeg hovne lymfekjertler. Legen tok en test og konstaterte kyssesyken.

Men jeg hadde en relativt snill variant. Slapp halssmertene mange andre sliter med, men leveren min var skikelig ute å kjøre. Verdiene var så høye at jeg fikk streng beskjed om å holde meg fullstendig i ro (fikk ikke engang lov til å gå korte turer).

Etter ca. 1 måned hadde leveren stabilisert seg, og jeg var fin igjen.

Men ikke drikk alkohol før du har vært hos legen. Hvis leveren din sliter kan det få følger.

Urk..

Hater å gå til legen. "Neh, sikkert bare et virus, du får komme tilbake om en ukes tid om det ikke gir seg, 500 takk"

Skrevet

Stemmer det ja, en venninne av meg spøy som grisen etter en fyllekule, fordi kyssesyken hun ikke visste hun hadde hadde gått over i noen levergreier... =/

Usj.. da bør det gå noe underholdende skvip på tv ikveld! Er det bare fotball hele kvelden så tar jeg heller sjansen på å drikke meg ihjel =p

*ler*

Tenk å ta livet av seg for å slippe å se fotball.....

Jeg elsker engelsk fotball og sitter utålmodig og venter på kampen mellom Man United og Reading.

Så nettopp Liverpool og Tottenham. Det er jo bare så gøy!!!!!

Skrevet

*ler*

Tenk å ta livet av seg for å slippe å se fotball.....

Jeg elsker engelsk fotball og sitter utålmodig og venter på kampen mellom Man United og Reading.

Så nettopp Liverpool og Tottenham. Det er jo bare så gøy!!!!!

Hehe. Det er kjipt nok å ligge på sofaen alene mens de andre er ute om det ikke skal være noe på tv heller.

Fotball tar livet av meg også, så da vil jeg heller dø på fest. Hva ser du i det, da? Se på at noen leker/spiller, liksom. Liker du å se på skiskyting, sjakk, curling, folk som spiller ludo også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...