Gå til innhold

Hovne mandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er halsbetennelse fordi du har klassiske symptomer på dette. Først en forkjølelse som begynner å gå over, deretter feber på nytt og svært vondt i halsen + svelgevansker.

Faren ved å ikke gå til lege er at det kan bli så hovent at du ikke får ned noe som helst. En bakteriell infeksjon i halsen trenger som regel behandling med antibiotika. Men det er klart, det kan jo hende det går over av seg selv også. Hvis du nå får frostanfall og begynner å føle deg skikkelig elendig skal du ikke vente, men gå til lege!

Det er viktig at du får i deg rikelig med drikke!

Min eks gikk til legen da han nesten ikke kunne svelge og prøvene viste halsbetennelse. -Da får jeg vel antibiotika da? spurte eksen. -Ja, det er dine penger! svarte legen til en noe forvirret mann.

Poenget var at betennelsen brukte bare en til tre dager mer på å gå over av seg selv!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

23

• ShitDiddelyDo

8

• kaffepiken

7

• hidi

6

Skrevet

Litt =/

*trøster*

Mye hyggeligere å drikke når man er frisk da.. Dessuten er det veldig skummelt å drikke hvis det skulle være kyssesyken!

Syns du skulle følge SDDs råd jeg! Med feber i tre uker og vondt i halsen er jeg sikker på at du blir tatt på alvor når du kommer til legen!

Fastlegen min tar under 200,- for en konsultasjon..

Skrevet

Min eks gikk til legen da han nesten ikke kunne svelge og prøvene viste halsbetennelse. -Da får jeg vel antibiotika da? spurte eksen. -Ja, det er dine penger! svarte legen til en noe forvirret mann.

Poenget var at betennelsen brukte bare en til tre dager mer på å gå over av seg selv!

I mange tilfeller, ja.

Min far fikk nylig halsbetennelse. Han ventet standhaftig noen uker. Så ble det så ille at han ikke fikk ned verken vått eller tørt. Det viste seg at halsbetennelsen hadde dannet fistler med puss nedover i halsen hans. Hadde han ikke fått antibiotika kunne han strøket med.. I gamle dager døde folk av sånt.

Skrevet

*trøster*

Mye hyggeligere å drikke når man er frisk da.. Dessuten er det veldig skummelt å drikke hvis det skulle være kyssesyken!

Syns du skulle følge SDDs råd jeg! Med feber i tre uker og vondt i halsen er jeg sikker på at du blir tatt på alvor når du kommer til legen!

Fastlegen min tar under 200,- for en konsultasjon..

Jeg har ikke feber nå lenger, bare vondt i halsen og hoster enormt mye.

Mulig det ikke er så dyrt, men det er mest den der "jeg skulle helst sett at du ikke var her og plaget meg med sånne uviktige småting" holdningen jeg ikke kan fordra.

Skrevet

Jeg har ikke feber nå lenger, bare vondt i halsen og hoster enormt mye.

Mulig det ikke er så dyrt, men det er mest den der "jeg skulle helst sett at du ikke var her og plaget meg med sånne uviktige småting" holdningen jeg ikke kan fordra.

Skjønner. Sånne leger er ufyselige! Du skulle hatt min fastlege du, han er sååå hyggelig :o)

Skrevet

Skjønner. Sånne leger er ufyselige! Du skulle hatt min fastlege du, han er sååå hyggelig :o)

Er han? Jøss, heldiggris =)

Skrevet

Jeg må klage litt mere, jeg. Under ene armen og ned, ved ene ribeinet, er jeg utrolig øm. Det gjør vondt å puste dypt inn, åpne tunge dører med den hånden, vondt å hoste, osv. Veldig ømt å ta på. Kan dette være brudd eller brist eller noe sånt, eller bare en strekk i muskelen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...