geili Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg er en mann på 41 som for 4 år siden fikk en uforklarlig lammelse ned langs v.s og gikk slik i 5-6 mnd.(lammelse og uten følelse) ALT ble prøvd og sjekket uten funn. etter 5-6 mnd.kom jeg inn på nevro.hvor de skulle teste nervene langs v.s. Det ble sendt strøm impuls for å se om de kunne finne en blokkering og pga.av at de hadde studenter med ble prøven forlenget med ca.20 min.noe jeg ikke var klar over. Rett det var slutt og de hadde gitt opp "smalt" det i bene og det kom litt kraft,samt at jeg fikk litt følese tilbake. Denne følelsen er nummen omtrent som om benet har sovet og det er ca.30 % kraft igjen i bene. Jeg kan ikke sitte i ro mer en 10 min.for da forsvinner all kraften. I v.arm mister jeg til tider all kraft og kan miste ting som jeg holder. V.bene "snubler" og jeg slitter med å gå av og til. Når leger beskriver musklatur på ben\armer så er det ektremt tynne.(begge sider). Går i dag på pinex major x 4 pga smertene som kom i venstre side og har brukt dem i 3 år kols 1. Har også fått krykker og rullestol permanent for avlastning av ben og armer. Hadde droppfot for ca.20 år siden uten at de fant noen grunn. Noen kiropraktorer sier at det har sammenheng med en kollisjon ca.4 uker før og at jeg hadde spent meg og i den forbindelse hadde delvis blokkert noen nerver. Sykhus og andre har gitt opp og når jeg er hos legen så skrives det ut tabeletter og ferdig med det. Noe som ikke er noen løsning for meg. Var på vei til å bli uføretrygdet ,men begynte for meg selv i stede og har et godt ekteskap ,hus,bil og 3 unger :-)og svært god økonomi.(fått mange spørsmål om det,så jeg ville bare avklare det). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247103-lammelse-venstre-side/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er ikke sikker på hva slags nevrologisk lidelse du beskriver her. Regner med at f.eks MS og boreliose ( flåttbåren infeksjon) er utelukket. Viktig at du kommuniserer med legene, og spør de rette om det du lurer på. Synes forøvrig du burde vært henvist til en smertemedisinsk avdeling; kanskje du burde forsøkt ut helt andre "smerteregimer" enn de du beskriver. De medisinene du bruker er vanedannende. men det høres fint ut at du har beholdt humøret; fortsett med det, og søk hjelp når det gjelder å beholde styrken i muskulaturen som fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/247103-lammelse-venstre-side/#findComment-1934910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.