Gjest leiogredd Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Etter å ha vært "kasteball i systemet" en god stund, i tilknytning til utredning av svulster i begge kinnene, fikk jeg beskjed (av en lege som tok UL av kulene) at de var "et slags accessorisk spyttkjertelvev"; slik jeg forstod det: ekstra stykker spyttkjertelvev. "Min" ØNH-lege ville følge opp kulene med UL med 8 ukers mellomrom. Etter 5 minutters undersøkelse (UL)(på feil område!) ca 8 uker senere, ble jeg "sendt hjem" etter å ha bli møtt med utsagnet "..sløsing med ressurser..." fra to leger jeg aldri hadde møtt før. I tilleg til kulene, er jeg hoven ("Verkende" hoven)under begge ørene/bak underkjevene (for fl. mnd siden på venstre side, i senere tid også på høre) Har også genr. ansiktsmerter, øresmerter(+ trykk i tennene) som ikke kan knyttes til bestemte situasjoner. Det nye nå: er vondt å ta på den ene av kulene (den største). Er redd og fortvilt.. 1. Hva nøyaktig er "accessorisk spyttkjertelvev" og hva kommer det av? 2. Hva bør jeg gjøre?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24712-et-%C3%A5r-gammelt-rop-om-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Til leiogredd "Accessorisk spyttkjertelvev" betyr spyttkjertelvev i et område som man vanligvis ikke finner dette. Slikt er ikke helt uvanlig og det finnes feks tilsvarende hos kvinner der man kan finne brystkjertelvev i armhulen eller i brystveggen. Hvis det gir lokale smerter kan det tyde på en lokal betennelse eller irritasjon i kjertelvevet. Videre oppfølging av dette bør såvidt jeg kan skjønne skje hos "din" ØNH lege- evt vil han henvise deg til nødvendige undersøkelser eller utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24712-et-%C3%A5r-gammelt-rop-om-hjelp/#findComment-103572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.