bec Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Hei. Jeg har et problem med legen min. Han tror meg rett og slett ikke. Jeg har oppsøkt han pga. muskel og leddsmerter. Han trodde først det var senebetennelse, og jeg fikk henvisning hos fysioterapeut. Da jeg hadde gått der i 3 mnd, for behandling av både hofter, skulder, albue , handledd og nakke sa hun at det ikke kunne være senebetennelse. Hun sier det ligger mere inni leddene mine, og det eneste hun kan relatere det til er leddgigt e.l. Jeg gikk tilbake til legen min for å få henvisning til reumatalog. Da sa han at jeg ikke måtte være syk fordi noen sa jeg var det! Hva er det for et svar da?!! Jeg er 25 år, og jeg vet at noe er i ferd med å skje med kroppen min! Hvordan kan noen forklare meg hvorfor det verker i ben, armen og hofter sånn uten videre, eller at armene bare mister kraften. De bare plutselig visner. Og plutselig var alle musklene mine i ryggen helt stive? Spørsmålet mitt til deg er dette:Hvor "vanlig" er dette for en 25 åring? Hvordan skal jeg få legen min til å høre på meg? Jeg kan ikke gjøre jobben min, som innebærer mange løft og monotome bevegelser. Dette er litt fortvilende både for meg og arbeidsgiveren min. Han har rett i at jeg ikke er kjempesyk, men jeg vil virkelig få svar på hva som skjer med meg, og at noen tror på meg. Håper noen kan gi meg et beroligende svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24713-legen-min-tror-meg-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
libra Skrevet 13. april 2001 Del Skrevet 13. april 2001 Jeg har selv opplevd hvor vanskelig det kan være å bli tatt seriøst av leger. Jeg fikk bechterew da jeg var 28, men det tok 8 år før jeg fant en lege som henviste meg til revmatolog som lett stilte diagnosen. Jeg kan ikke gi deg andre råd enn å bytte lege, og fortsette å bytte lege til du finner noen som tar deg seriøst. lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24713-legen-min-tror-meg-ikke/#findComment-103271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 15. april 2001 Del Skrevet 15. april 2001 Hei Bec ! Jeg er ikke sikker på at den beste løsningen er å bytte lege, men det kan være en utvei. Det viktigste tror jeg er at du og legen din blir enige om et opplegg som dere begge fester lit til. Det kan f.eks. innebære utredning hos en reumatolog. Dersom denne også mener at smertene dine ikke skyldes en revmatisk lidelse, men f.eks. muskelspenninger, vil det nok være best for deg å forholde deg til dette og rette blikket framover framfor å oppsøke stadig nye leger. Jeg ønsker at du skal få svar på dine spørsmål, men også at du ikke bruker livet ditt på tiltak som i størst mulig grad bringer deg i riktig retning. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24713-legen-min-tror-meg-ikke/#findComment-103568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.