Gå til innhold

trykk i hodet

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015

jeg har hatt en tiltakende følelse av trykk og press i tinningen i fem dager nå.

ingen smerter eller andre unormale symptomer på at noe er galt. men dette vedvarende og tydelige trykket i hodet begynner å plage meg litt, det er jo ikke normaltilstanden å føle det som om noen presser fingrene mot kraniet fra begge sider??

jeg har prøvd å ikke tenke på det, men nå begynner jeg å lure litt på hva det kan være?

når ville dere oppsøkt legen?

jeg tok i kveld kontakt med en sykepleier jeg kjenner, og hun anbefalte å ta paracet, i tilfelle det var muskulært, og da ville spenningene forsvinne/avta. det har de _ikke_ gjort-er det da dermed ikke muskulært?

hadde det vært slag/drypp hadde det vært smerter, kvalme...antar jeg. og jeg er dessuten for ung til at det jeg er i risikosonen.

er det noen som har formening om hva dette er og hva jeg burde/ikke burde gjøre for å bli kvitt dette plagsomme trykket?

har ikke anledning til å betale med kort for å spørre fagperson nå...

håper på respons fra andre, det er ekkelt å legge seg for natta nå når jeg har begynt å tenke på det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247208-trykk-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hatt det sånn i lang tid

For meg høres dette ut som det er tensjonshodepine (spenningshodepine) som er ufarlig, men veldig ubehagelig og har stor negativ innvirkning i hverdagen. jeg ville på generelt grunnlag be om en undersøkelse hos fastlegen der du kan bli undersøkt mht blodtrykk, blodprøve etc.

Det neste er at du bør tenke gjennom din livssituasjon både privat og i jobbsammenheng.

Er det noe som stresser deg eller plager deg ift relasjoner eller oppgaver?

For meg var det slik som et resultat etter lang tid med stor arbeidspress. Jeg har foretatt legeundersøkelse, nevrologisk undersøkelse for å sjekke om det kunne være noe "alvorlig".

Det er nytteløst med fysioterapi eller psykomotorisk fysioterapi vil jeg si om du ikke selv sørger for å gjøre en endring ift belastninger som evt. plager deg.

Paracet har ingen stor effekt dvs kommer selvsagt an på hvor hardt det sitter.

Du kan også kombinere en paracet sammen med ibux samtidig for å oppnå en større effekt.

Sjekk din tilstand etter at du har vært aktiv fysisk, løpetur e.l. hvor du har tatt deg godt ut og er fysisk sliten etterpå.

Ellers er avspenningsøvelser og anbefalle.

Om du kan få en person til å massere områdene med to fingre på hver side kan du se om dette lindrer.

Har du en psykisk lidelse kan dette også på virke lignende smerter du opplever.

Problemene blir da kalt for psykosomatisk lidelse.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247208-trykk-i-hodet/#findComment-1934394
Del på andre sider

ylvali1365381015

For meg høres dette ut som det er tensjonshodepine (spenningshodepine) som er ufarlig, men veldig ubehagelig og har stor negativ innvirkning i hverdagen. jeg ville på generelt grunnlag be om en undersøkelse hos fastlegen der du kan bli undersøkt mht blodtrykk, blodprøve etc.

Det neste er at du bør tenke gjennom din livssituasjon både privat og i jobbsammenheng.

Er det noe som stresser deg eller plager deg ift relasjoner eller oppgaver?

For meg var det slik som et resultat etter lang tid med stor arbeidspress. Jeg har foretatt legeundersøkelse, nevrologisk undersøkelse for å sjekke om det kunne være noe "alvorlig".

Det er nytteløst med fysioterapi eller psykomotorisk fysioterapi vil jeg si om du ikke selv sørger for å gjøre en endring ift belastninger som evt. plager deg.

Paracet har ingen stor effekt dvs kommer selvsagt an på hvor hardt det sitter.

Du kan også kombinere en paracet sammen med ibux samtidig for å oppnå en større effekt.

Sjekk din tilstand etter at du har vært aktiv fysisk, løpetur e.l. hvor du har tatt deg godt ut og er fysisk sliten etterpå.

Ellers er avspenningsøvelser og anbefalle.

Om du kan få en person til å massere områdene med to fingre på hver side kan du se om dette lindrer.

Har du en psykisk lidelse kan dette også på virke lignende smerter du opplever.

Problemene blir da kalt for psykosomatisk lidelse.

Lykke til!

Tusen takk for utfyllende svar!

:-) Det er ikke så greit å roe seg for kvelden når man blir liggende å kjenne på dette presset i hodet...

Jeg har nok ikke hodepinen du beskriver, jeg har ikke smerter overhodet. Bare denne følelsen av at noe trykker og strammer...

Kan tenkes jeg har spenninger som forgreiner seg da... Skjønt jeg ikke er deprimert eller særlig stresset.

Skal se det an noen dager til og kontakte fastlege dersom det ikke bedrer seg.

Igjen tusen takk for svaret!

Du antydet at du selv har vært plaget med hodet? Håper i såfall du har det bedre!

Mvh,

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247208-trykk-i-hodet/#findComment-1934397
Del på andre sider

Gjest Hatt det sånn i lang tid

Tusen takk for utfyllende svar!

:-) Det er ikke så greit å roe seg for kvelden når man blir liggende å kjenne på dette presset i hodet...

Jeg har nok ikke hodepinen du beskriver, jeg har ikke smerter overhodet. Bare denne følelsen av at noe trykker og strammer...

Kan tenkes jeg har spenninger som forgreiner seg da... Skjønt jeg ikke er deprimert eller særlig stresset.

Skal se det an noen dager til og kontakte fastlege dersom det ikke bedrer seg.

Igjen tusen takk for svaret!

Du antydet at du selv har vært plaget med hodet? Håper i såfall du har det bedre!

Mvh,

:-)

Jeg mente ikke å ommtale det som smerter, men det føles slik som du beskriver det.Et trykk, press eller noe som strammer. Helt typisk for tensjonshodepine.For meg var er det på en måte mer på den ene siden som også går ned i kinnet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247208-trykk-i-hodet/#findComment-1935070
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...