Gå til innhold

videre behandling?


Gjest Karusell

Anbefalte innlegg

Gjest Karusell

Jeg er i den situasjon at jeg som følge av en langperiode på

jobb hvor jeg har følt stor usikkerhet til oppgavene og til overodnede kom i den situasjon at jeg sliter veldig med spenningshodepine.

Jeg er ikke lenger i samme jobb, men er sykemeldt. Det er flere måneder siden jeg sluttet i jobben min, men hodepinen er der likefullt.

Finnes det noen som er spesialister utenom vanlig nevrologer som kan uttale seg om videre behandling da jeg nå snart har forsøkt ALT.

Terapi, medisiner, akupunktur,

fysikalsk behandling, m.m.

Hva kan jeg gjøre videre utenom å fortsatt være sykemeldt?

Obs! glemte å si at jeg har vært deprimert som følge av situasjonen og bruker derfor medisin for dette.

Jeg er så oppgitt over situasjonen! Har egentlig lyst til å begynne å jobbe igjen, men har ingen kapasitet til holde ut pga trykket i hodet, som er der mer eller mindre hele tiden.

Sobril har jeg brukt over en lenger tid, som hjelper en del på dette, men kan jo ikke fortsette med denne type medisin.

Min lege har foreslått å begynne med Tolvon i tillegg til antidep. medisiner.

Lykkelig for tips om hvordan jeg videre bør gå frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det finnes et hodepineforum her på dol. Du kan også spørre der.

Jeg tenker følgende: Dersom diagnosen er riktig - spenningshodepine, må spenningen skyldes psykiske faktorer. Det kan selvsagt være at du har kommet inn i en ond sirkel med smerter som gir spenning som gir smerte osv.

Dersom dette skyldes psykiske faktorer, kan psykomotorisk fysioterapi være et svært godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...