Gå til innhold

Stive og hovne ledd

Anbefalte innlegg

Gjest Mange spørsmål

De siste par dagene har jeg hatt ømme og litt opphovnede håndledd. Jeg kjenner det litt i det ene ankelleddet også. Jeg har ikke kjent dette tidligere, men jeg har hatt litt senebetennelse før. Kan det være det jeg har fått nå? Eller er det en revmatisk lidelse? Er dette noe som kan skje av og til og så gå over av seg selv - eller må jeg oppsøke lege? Jeg er livredd for å få leddgikt. Jeg har nettopp begynt på p-pillen marvelon etter å ha hatt et "ammeopphold". Kan det ha noe å si. Har tatt dem ca en uke. For noen dager siden, før stivheten i ledda kom, hadde jeg veldig hovne lymfekjertler bak ørene. De var ømme og vonde. Kan det ha sammenheng med at jeg nettopp tok røde hunder vaksine? Mange spørsmål her. Håper jeg kan få hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24739-stive-og-hovne-ledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Mange spørsmål

Slike leddsmerter og antydete opphovninger kan skyldes både forskjellige virusinfeksjoner, samt ha sammenheng med vaksinen du tok nylig. Jeg tror ikke det skyldes Marvelon. I første omgang bør du vel heller ikke frykte aktiv leddsykdom, men en videre oppfølging hos legen din bør du få hvis ikke plagene avtar i løpet av de første 2-3 ukene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24739-stive-og-hovne-ledd/#findComment-103575
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...