Gå til innhold

Øresmerter og reflukssykdom?

Anbefalte innlegg

Jeg de siste årene har fått diagnose astma og allergie(støv/midd, dyr, pollen(all slags) og flere medikanter).Jeg bruker fast singulair og servant for astmaen. Jeg går også til en psykomotorisk fysioterapeut pga. muskel/ledd plager og astmaen min. Jeg er i full jobb og følte jeg hadde fått hjelp og medisin til mine plager. I desember 2005 til nå September 2006 har jeg vært hess i stemmen min og skulle opereres for en cyste på stemmebåndet mitt. De er ikke pga. astmamedisine, legen har sjeket dette.I går var jeg til forundersøkkelse på sykehuset og de fant ingen cyste og kanselerte operasjonen. Det de fant var at halsen min var veldig rød og hoven. Jeg skal til en videre undersøkelse med en eller annen skopi som kan vinkles ned i halsen min, den 26.10.06. Det jeg skriver til dere om er at i flere anledninger de siste 2-3 måneder har jeg hatt langvarig smerter i ørene mine som inn i mellom føre til kratig hodepiner. Akkurat nå er jeg inn i en sånn periode, jeg har hatt øresmerte nå i 9 dager. Jeg føler meg svimmel, kvalmen, halsbrann og smertene går ikke vekk med bruk av smertestillende(ibux, paracet, blanding), nesespråy(Lomudal nasal) eller slimhinneavsvellende tabletter(Rinexin). Jeg har også prøvd å holde meg på nessen og blåsse. Når jeg var hos øre-nese-hals spesialisten på sykehuset nevne de at halsen min var syk/skade enten fra syre fa magen eller mulgens en tumor... Hvis det er magesyre og er reflukssykdom hadde det gidd meg smerte i ørene mine? 2 leger har sjekket ørene mine og sier det er ikke en øreinfeksjon. Jeg føler meg okay når jeg står opp. Men etter et par timer begynner smertene og fortsetter ut over natten. Jeg orke ikke å gå på jobb på grunn av at det er så vondt. Legen min sier hun vet ikke hva mer hun kan gi meg og jeg har vært sykemedt i en uke nå. Jeg jobber i en barnehage og jeg har selv tre barn, det er vanskelig å unngår lyd. Hva eller hvem kan hjelpe meg til å bli kvitt plagene? Jeg kjede meg hjemme, men orke ikke tanken på å gå på jobb i en barnehage med så vondt i ørene. Har du noen ideer eller svar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247435-%C3%B8resmerter-og-reflukssykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...