Gå til innhold

Sterk vs svak


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Lurer på om det finnes flere som meg, som tenker at "dersom jeg klarer la være ta medisiner, så er jeg sterk!"

Jeg har nemlig det syn på meg selv at dersom jeg stapper i meg medisiner, så er jeg for svak til å klare livet på egenhånd, og det vil jeg jo ikke være.

Kan noen klare snu mine holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Min mening er mer slik:

Den som greier å la seg styres av rasjonalitet og fornuft er sterk. Den som velger dårlige og uhensiktsmessige løsninger basert kun på følelser er svak.

(Fullt så enkelt er det selvsagt ikke. Dette var spissformulert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er mer slik:

Den som greier å la seg styres av rasjonalitet og fornuft er sterk. Den som velger dårlige og uhensiktsmessige løsninger basert kun på følelser er svak.

(Fullt så enkelt er det selvsagt ikke. Dette var spissformulert)

Jeg er tilbøyelig til å være enig med NHD her, selv om det høres litt brutalt ut. Et nokså langt liv har lært meg at det er mye sannhet i hans spissformulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...